Kommande serietidningsfilmer

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Krian
Fine
Inlägg: 217
Blev medlem: mån 17 okt 2005, 09:29
Ort: Sverige
Kontakt:

Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Krian »

Jag är lite rädd för att kvaliten på seriefilmer kan komma att sjunka i framtiden, Marvel ska ju producera en massa filmer själva under de närmaste åren, detta med en inte allt för fet budget. Hur bra kommer de att bli? Känns på förhand lite som en mängd Punisher och Elektra filmer

X-Men har övergått till spin-off filmer, både Magneto och Wolverine planeras. Generellt brukar spin-off filmerna vara ganska taskiga, inte speciellt bra i jämförelse med ursprungsfilmerna de baseras på.

Spider-Man är inne på sin tredje uppföljare, denna ser ganska lovande ut. Men hur kommer fyran att vara, troligtvis nya skådespelare och kanske ny regissör.

Vad tror ni? Kommer det att bli en DC-era på vitaduken de närmaste åren med filmer som Superman och Batman?
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Tja jag tror båda jättarna kommer ha en del mindre bra filmer, som Shazam för DC och Ghost Rider för Marvel.
Men givetvis lär de kläcka ur sig minst en till film om Batman till och en om Superman och möjligen en till med båda inblandade.

Jämt när en sån här film blir rena kalkonen får jag höra hur löjliga serierna är och när filmerna är bra så får jag höra att det ju är filmerna som är bra inte serierna. :D
Egentligen skulle ju de flesta av filmerna inte vara särskilt mycket att hänga i julgranen i serieformat, de båda medierna har likheter men ändå stora olikheter som är svårt att överbrygga även om det går (se SinCity).
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

Är det nån som sett den nya X-men filmen? Jag såg att den har kommit på hyrfilm nu och tänkte ha en myskväll nu i veckan med tjejen. Var den bra?
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
Eliasson
Fine
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 13 sep 2006, 15:35
Ort: Sverige

Inlägg av Eliasson »

Såg den idag:P var väll okej....men är inte så insat i marvel så...men som film funkade den bra.
The Phantom's ways are so mysterious even strong men are known to run like children afraid of the dark.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Robrocker skrev:
Är det nån som sett den nya X-men filmen? Jag såg att den har kommit på hyrfilm nu och tänkte ha en myskväll nu i veckan med tjejen. Var den bra?

Jag tycker 1:an och 2:an var riktigt bra (VF/NM), men 3:an avslutade tyvärr serien på en lägre nivå (G/VG). Tror at största missen var att inte använda Bryan Singer utan ta klåparen Brett Ratner istället. Filmen tog sig lite sista 10-20 minutrarna men det räcker inte. Kul att se några nya mutanter men jag saknade några coola karaktärer. Spana in Beast lite extra noga, det är ingen mindre än Frasier från tv, Stan Lee vattnar gräsmattan i inledningen också.

Det är väl på tiden att filmbolagen tar sig an Avengers och Justice League, fast då får det nog bli mastodontfilmer på tre timmar eller så. Fortsätter de med Spidey tycker jag "Death of Jean de Wolff" skulle passa som story, eller Black Cat-början. En crossover-film med två av mina favoriter Thor och Valkyrie skulle inte heller sitta helt fel. Kan tänka mig en hel drös med "Marvel Team-Up"-filmer fast då inte Spidey utan lite osannolika mixningar av Marvelkaraktärer, Dazzler & She-Hulk, Iron Fist & Kitty Pryde, Silver Surfer & Vision, Hawkeye & Nightcrawler med flera.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

Avengers skulle vara riktigt coolt.

Jag måste klaga lite på magnetos hjälm också, ser ut som att han ska ut å rida.
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Alkisen Anthony Starks kompis War Machine kommer tydligen också att vara med i den kommande Iron Man-filmen.
http://www.filmdelta.se/news.jsp?id=4353

Lite lustigt att de valt Robert Downey Jr. som IM/TS han har ju själv haft ganska stora problem med spånken, fast det blir ju troligen mer realistiskt på det sättet.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

labrador road 26 skrev:Jag tycker 1:an och 2:an var riktigt bra (VF/NM), men 3:an avslutade tyvärr serien på en lägre nivå (G/VG). T


Haha, graderar du alltid filmer sådär? [:D]

Jag tyckte 3:an var jäkligt grym, bra effekter.
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
Krian
Fine
Inlägg: 217
Blev medlem: mån 17 okt 2005, 09:29
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Krian »

Den tredje X-Men filmen är inte dålig och den funkar riktigt bra som action underhållning. Men den når inte upp till samma nivå som tvåan.

Angående den första filmen tycker jag att de första 30 minuterna är helt fantastiska. Bra och spännande karaktärsintroduktioner, men den brister lite i actionscenerna. Känns ganska stelt, det problemet är helt borta i de två övriga filmerna.

Skulle inte en spiderman 3 trailer ha premiär i samband med den nya bondfilmen?
Användarvisningsbild
Fallen
Good
Inlägg: 8
Blev medlem: fre 06 okt 2006, 11:29
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Fallen »

Hej
Som jag förstår det kommer det inga fler spindelmannen filmer under Sam raimis regi han har tydligen sagt redan från början att han bara ville göra max 3 stycken. Så om det blir några fler kommer det med största sannolikhet vara en annan regissör och andra skådespelare.
Angående X-men 3 så kändes det verkligen tyckte jag att Brian Singer inte längre satt vid rodret och det blev mest actionkomedi utav det hela. lite tråkigt. fast som Krian påpekade ingen dålig film.
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

Fallen skrev:
Hej
Som jag förstår det kommer det inga fler spindelmannen filmer under Sam raimis regi han har tydligen sagt redan från början att han bara ville göra max 3 stycken. Så om det blir några fler kommer det med största sannolikhet vara en annan regissör och andra skådespelare.
Angående X-men 3 så kändes det verkligen tyckte jag att Brian Singer inte längre satt vid rodret och det blev mest actionkomedi utav det hela. lite tråkigt. fast som Krian påpekade ingen dålig film.


Jag tror att han tackade nej till 3:an då han fick jobbet att regissera Stålmannen.
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

I väntan på nya Spider-Man 3 trailern som släpps nu i natt, så hittade jag den här filmen från Comic Con-mässan. Thomas Haden Church ser mest besvärad ut men det är en liten rolig diskussion på slutet mellan Tobey och Sam.
http://www.ifilm.com/video/2760255?loomia_si=1

Vill ni hinna se Gwen Stacy har ni mindre än en sekund på er, pausa 2.17 in i trailern. Intressant det där med Uncle Bens mördare förresten.
http://www.ifilm.com/presents/spiderman3

De har en falsk SM 3 trailer också.
http://www.ifilm.com/video/2742933/collection/17415

Fler schyssta Spideyfilmer finns på:
http://www.ifilm.com/collection/17415

EDIT: möjligtvis kommer också en ny film med Bruce Banner som grönis.
http://www.filmdelta.se/news.jsp?id=4422
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Hittade en ny trailer på en Frank Miller roman "300" som är under/färdig inspelning den såg lite häftig ut lite som "Sin City" Den blir något att vänta på,
Användarvisningsbild
Barklund
Fine
Inlägg: 419
Blev medlem: sön 29 okt 2006, 01:51
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Barklund »

Vet någon om det är en uppföljare till Sin City på gång?
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Nästa år kan vi förhoppningsvis njuta av tvåan.
http://www.imdb.com/title/tt0458481/

Och nästnästa år av trean.
http://www.imdb.com/title/tt0458482/

300 är färdig så den går väl upp inom kort i USA, har inte sett några uppgifter om en svensk bio-release. Finns en trailer via denna sida också.
http://www.imdb.com/title/tt0416449/
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Krian
Fine
Inlägg: 217
Blev medlem: mån 17 okt 2005, 09:29
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Krian »

Följande inlägg bygger på info som framgår i Spider-Man 3 trailern, möjlig spolier varning.

Angående Spider-Man 3 filmen har jag fått lite blandade känslor till den efter att ha sett trailern. Temat verkar var hämnd, speciellt när det kommer fram att Sandman är den som mördade farbror Ben. Harry som en Goblin är såklart härligt, och det ser ut att bli många spektakulära fajtingscener. Min invändning mot filmen är att den verkar lite grötig, mycket skurkar och känslor som ska hinnas med. En symbiot/venom historia, frieri till MJ och med Gwen med i bilden + en Peter påverkad av symbioten kanske det även blir en otrohetsaffär. Sedan tillkommer en föreläsning i moral från käre May.

Men självklart ser jag fram enormt mycket till premiären [:)]
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

En Sin City till kan jag smälta, det kanske de kan göra bra, men alltså hur länge tror de att de kan kläcka ur sig filmer på den nivån utan att sabba alltihop?

Antingen blir det för likartat eller så tappar de i kvalitet.

X-men 3 var ju tyvärr inte allt för bra, de försökte ta med allt de kunde tänka sig i stället för att försöka arbeta med färre idéer.

SM3 ska bli kul att se iaf.

Så länge sånt här säljer lär vi få se en hel del högbudjet serierullar.
Trist att de inte påverkar serieförsäljningen.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Sam Raimi ska tydligen producera en ny film med The Shadow.
http://www.filmdelta.se/news.jsp?id=4495

Admin: skulle du kunna byta namn på den här tråden till "Kommande serietidningsfilmer" eller liknande, så kan vi använda den för att tipsa om alla coola filmer som bygger på serier.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Seriefreak
Very Fine
Inlägg: 949
Blev medlem: fre 21 jan 2005, 17:55
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Seriefreak »

Eller så kan Krian ändra rubriken, ändra första inlägget där kan man ändra rubriken.
Användarvisningsbild
Krian
Fine
Inlägg: 217
Blev medlem: mån 17 okt 2005, 09:29
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Krian »

Ändrat på begäran.
Skriv svar