Kommande serietidningsfilmer

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inläggav Agentum » sön 27 dec 2015, 14:17

Det hoppas jag verkligen, den kommenterande monolog mm han kör medans han gör nåt eller att diskutera med läsarna är inte helt lätt att göra på film tex.

Det är imo en figur som gjord för seriekomik med kommentarer kring just superserier, sånt absolut inte alla begriper.
Han är liksom inte Spider-man rolig utan komplett galen.

Jag sätter låga förväntningar iaf så får man bli possitivt överaskad isf.
9mm, i'm never further away than that.

Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint

Inläggav Sir-L » sön 27 dec 2015, 15:07

Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint

Inläggav Sir-L » tor 14 jan 2016, 13:31

super85
Very Fine

Inläggav super85 » tis 19 jan 2016, 21:21

Nu i kväll kommer amerikanska TV-kanalen "The CW" som ägs av Warner Brothers (som äger DC Comics) som visar även "The Flash" och "Arrow" att visa DC Comics film grejer, Typ "Behind The Scenes". Vad jag uppfattat så är Kevin Smith värd tillsammans med Geoff Johns.

Programmet (tror de visar två avsnitt, den andra om "Legends of Tomorrow TV serien) kommer handla om "Suicide Squad" och "Batman V Superman" men givetvis om "Wonder Woman" och "Justice League" som kommer lite senare.

Första, officiella concept art bilden på Justice League . Officiellt enligt hemsidorna comicbook.com och comicbookmovie.com som postat det.

http://www.comicbookmovie.com/fansites/ ... /?a=130140

super85
Very Fine

Inläggav super85 » tor 21 jan 2016, 11:47

Nya "Suicide Squad" trailern ser väldigt bra ut

https://www.youtube.com/watch?v=0myB9YZIzeI

Användarvisningsbild
Dude
Fine

Inläggav Dude » tor 21 jan 2016, 20:23

I ärlighetensnamn har jag svårt att förutse suicide squad. Jag hoppas på att det är en bra film som spelar in mycket pengar så vi fortsättningsvis får en massa bra superhjältefilmer. Konceptet känns fräscht när det kommer till kategorin superhjältefilm, några av karaktärerna verkar riktigt balla och regissören är kompetent. Men min magkänsla är tveksam. Jag tror inte det blir någon komersiell succé.

super85
Very Fine

Inläggav super85 » fre 22 jan 2016, 10:46

Den har fått väldigt bra respons på nätet, trailern alltså. Och det "buzz" som skapats har i stort sätt enbart varit positivt.

Sen är både Harley Queen och Jokern en "grej" för tillfället. Tror att den har stora chanser att bli en framgång, de häftiga trailersen och skådespelarna skapar hype. Sen kan det också vara att det inte blir en hit, men det viktigaste är ju att det blir en bra film, den verkar kanonbra. Sen som DC fan är jag nöjd att det redan kommer flertalet filmer baserat på DC karaktärer, Batman V Superman, Suicide Squad och Wonder Woman. :)

Simpukka
Very Good

Inläggav Simpukka » fre 22 jan 2016, 17:55

Trevlig trailer! Men ja som sagt... svårt att sia, känns som att SS kan gå lite hursomhelst framgångsmässigt.

Problemet är väl att det inte går att skapa hype på samma sätt som när det är en film med de stora namnen i DCU. Icke DC frälsta har väl inte så mycket att gå på annat än Jokern/Harley Queen? (Bortsett från Will Smith då...)

På tal om Jokern så kom jag nu att tänka på en fan teori som var igång ordentligt för några månader sen att Jokern i SS skulle vara Jason Todd!

http://www.dorkly.com/post/75333/this-f ... -brilliant

(Som sagt man kul nördkunskap... men hade nog varit överkurs för gemene tittare så är tveksam till att manusförfattarna skulle koka ihop något sånt! :)

Användarvisningsbild
Dude
Fine

Inläggav Dude » fre 22 jan 2016, 18:15

Jag hoppas att du får rätt. Jag gillar DCs infallsvinkel att vi kommer in i ett redan etablerat universum, batman har varit batman i 20 år, han har (troligtvis) redan en relation till alla skurkar. Vore jobbigt att köra en ny origin story.

Det lilla klipp som finns från wonder woman fick mig riktigt taggad på den filmen. Den verkar riktigt cool. Kul sedan att den utspelar sig under första världskriget och att det är en kvinnlig regissör. Det blir lite tjatigt annars att den manlige hjälten alltid ska rädda sin kvinna i tredje akten, nu blir det kanske ombytta roller [:)]

Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint

Inläggav Sir-L » fre 22 jan 2016, 19:59

Jag har nu inte läst något med Suicide Squad, men att Jokern är med – i ytterligare en film – gör inte direkt att jag hoppar av glädje.
Dessutom i någon "American-Psycho-Yuppi"-version.

Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator

Inläggav BoJustBo » fre 22 jan 2016, 20:30

Sir-L skrev:Jag har nu inte läst något med Suicide Squad, men att Jokern är med – i ytterligare en film – gör inte direkt att jag hoppar av glädje.

Hade det inte varit kul om han spelats av Christan Bale =P
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725

Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint

Inläggav Sir-L » fre 22 jan 2016, 21:04

BoJustBo skrev:
Sir-L skrev:Jag har nu inte läst något med Suicide Squad, men att Jokern är med – i ytterligare en film – gör inte direkt att jag hoppar av glädje.

Hade det inte varit kul om han spelats av Christan Bale =P

Jo, det hade varit något det :)

Användarvisningsbild
Dude
Fine

Inläggav Dude » fre 22 jan 2016, 22:40

Jag gissar på att du vet om att det är Paul Allen som spelar jokern [8D]

Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint

Inläggav Sir-L » fre 22 jan 2016, 23:22

Dude skrev:

Jag gissar på att du vet om att det är Paul Allen som spelar jokern [8D]

Haha, nej det visste jag faktiskt inte. Det var ju också en outgrundlig slump. [:o)]

super85
Very Fine

Inläggav super85 » lör 23 jan 2016, 18:57

Vet inte riktigt hur man får "yuppie" av det där. Han ser ut mest som serietidnings-jokern vi haft i live action. Blandat med lite tatueringar och en guldgrill i käften. Sen är det Jokerns fjärde framträdande på långfilm(live action), och det första sen 2008. Tycker man använt honom rätt begränsat med tanke på hans populäritet.

Sebastian I Kongo

Inläggav Sebastian I Kongo » ons 03 feb 2016, 22:06

Ja själv så är jag mest intresserad i den nya Deadpool, vilket kanske inte är en film för dom flesta här, med tanke på att karaktären är mest populär med tonåringar från vad jag har märkt.

Brukar inte kolla på Superhjälte filmer, från vad jag kommer ihåg har jag sett Live Action Fantomen filmen, några Live Action Läderlappen och några Live Action Spindelmannen. Inte mycket annat faktiskt. [:)]
Tintin!

mikaelsol
Fine

Inläggav mikaelsol » tor 11 feb 2016, 16:17

Suicide Squad har ju som serie en svensk koppling i alla fall eftersom Henrik Jonsson tecknat ett gäng nummer. http://www.dccomics.com/talent/henrik-jonsson

super85
Very Fine

Inläggav super85 » fre 12 feb 2016, 08:53

Nya Batman V Superman trailern sparkar häck

https://www.youtube.com/watch?v=Cle_rKB ... e=youtu.be

Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint

Inläggav Sir-L » fre 12 feb 2016, 21:27

super85 skrev:Nya Batman V Superman trailern sparkar häck

https://www.youtube.com/watch?v=Cle_rKB ... e=youtu.be

Amen!
Kommer bli den bästa superhjälte-filmen någonsin!
Marvel, eat your heart out!

Användarvisningsbild
FredrikLähnn
Fine
Kontakt:

Inläggav FredrikLähnn » fre 12 feb 2016, 22:31

Sebastian I Kongo skrev:Ja själv så är jag mest intresserad i den nya Deadpool, vilket kanske inte är en film för dom flesta här, med tanke på att karaktären är mest populär med tonåringar från vad jag har märkt.

Du har nog rätt. Var och såg den idag med frugan och jag är rätt säker på att vi var äldst i salongen [;)]

Filmen var klart underhållande även om den inte alls var vad jag hade väntat mig.

Återgå till "Film, TV och bio"