Supergirl tv serie.

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Supergirl tv serie.

Inlägg av super85 »

Sista avsnittet innan julpausen var...riktigt bra. Tokbra action för TV-nivå, och de utomjordiska skurkarna var totalt skoningslösa. En del av action-sekvenserna från avnsittet, de där Supergirl flyger och spöar skurken var ju nästan ruta för ruta "rippat" från Man of Steel (filmen, inte serietidningen) men jag var ändå impad.

Tänkte nånstans där efter 4-5 avsnitt att jag ska sluta titta på det, men nu har de senaste avsnitten varit såpass bra att jag lär fortsätta titta. Vissa grejer har jag faktiskt varit imponerad över.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Supergirl tv serie.

Inlägg av Agentum »

jag kollade de senaste bara för att jag hade tid.

Jag är ju en sån som numera struntar helt i att ta reda på vad andra tycker, var på en lista saken är och vilka som ser det.

Men jag är nyfiken just här, har detta lyckats? ser tjejor detta?

För egen del är det en hel del plågsamt att det inte progresserat mer alls, och att det här amerikanska blödiga är värre än nånstans annantans, systerskap mm.

Det känns lite som att för att vi inte är målgruppen kan man var enkel och billig, och då nämner jag ens inte den sämsta Olsen ever alla kategorier och att dra med Max Lord i saken som haha käns personligt.

John Jones..............vad ska man skriva....imo är han viktig för andra saker än att slösas bort här.
Ok nu är detta i första säsongen, men alltså man får be de´m skärpa till sig om de får en andra, jises.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Supergirl tv serie.

Inlägg av super85 »

Japp, både män och kvinnor , tjejer och killar gillar TV-serien.

Den har gått rätt bra och vad jag förstått så har den redan fått grönt ljus för en andra säsong även om TV-kanalen CBS inte har släppt någon officiell pressrelease om det än.

För det mesta så gillar jag det. Det är kul och har en positiv. Jag är inte målgruppen precis, men det är inte så att det saknas TV-serier för min målgrupp.

Jag tycker de gör ett väldigt bra jobb med Martian Manhunter för att vara på TV, och jag tycker skådespelaren är bra.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Supergirl tv serie.

Inlägg av Agentum »

Skönt att läsa det iaf.
Jag klarar inte riktigt av det hela, mycket för att med Superman nämnd så käns det knepigt att han inte alls inverkar.
Och isig har jag inget problem med MM men han käns klen och utan det jag känner han ska ha, exempel telepati.

Jagvill se Supergirl gymma till nästa säsong så hon slipper padding i dräkten.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Supergirl tv serie.

Inlägg av Ray »

trist serie, med blek supergirl.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Supergirl tv serie.

Inlägg av super85 »

Supergirl själv är jättebra. Väldigt bra casting där.

Jag klarar inte riktigt av det hela, mycket för att med Superman nämnd så käns det knepigt att han inte alls inverkar.
Och isig har jag inget problem med MM men han käns klen och utan det jag känner han ska ha, exempel telepati.


De använder telepatin då och då. De har inte riktigt lyckats med att visa hans fulla potential det håller jag med om.

Det med Superman är småkul, vore lättare att bara ha honom på "rymduppdrag" eller nånting. istället för de glimtar de visar.

Såg du crossover avsnittet med Flash btw Agentum? tyckte det var riktigt kul :).
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Supergirl tv serie.

Inlägg av Agentum »

Gamal tråd men:
Jo det var bra då det ju var den TV serien klart längst ifrån de andra, och tjejigast.

Men jag vet inte hur månag tjejer de lockar tyvärr, men de tar ju upp mer sånna "mjuka" ämnen.

Superman är svår här, de har med en av mina barnfavorieter Mon-El tex(han var med i rymden hjältar som jag läste som barn), han var ju nästan som Superboy mins jag at m,an tyckte hehe.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Supergirl tv serie.

Inlägg av super85 »

"Supergirl" går bra hos kvinnor och tjejer. Och hos män. Serien har ju blivit förnyad för en tredje säsong.

Jag gillade avsnitten där Superman var med i, tråkigt nog så var de tvugna att använda sig av Jim Lees re-designade dräkt (som inte DC längre ens använder) i avsnitten, men bortsett från det så var killen som spelade honom väldigt bra.
Användarvisningsbild
mib
Very Good
Inlägg: 97
Blev medlem: sön 17 jul 2016, 14:58

Re: Supergirl tv serie.

Inlägg av mib »

Ny säsong nu så dax för nya intryck: Tycker SS 3 börja lite som SS 1. Annars är det en helt ok, hon gör misstag men lär sig av dem och utvecklas. Än så länge ligger mitt IMDB betyg på runt 5-6 som vilken medelbra serie som helst. Hoppas på att denna säsongen också rättar till sig lite precis som första gjorde när den kom igång lite kring mitten.
Tack för all hjälp jag får av detta forumet, citera om du vill ha svar ang något av det jag skriver.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Supergirl tv serie.

Inlägg av Agentum »

Tydligen kommer det en till crossover nu mellan tv serierna, Crisis nånting, nästa vecka.

Såg nån reklam om det.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Supergirl tv serie.

Inlägg av super85 »

Jag ligger mycket efter de här serierna.

Har inte orkat se något av Supergirl, Flash och Legends har jag sett något enstaka avsnitt av.

Ger credd till Arrow. Det med "Deathstroke" har varit toppen. Deathstroke mot de där legosoldaterna i ´ett av de senaste avsnitten var precis lika brutalt som något man skulle kunna se i Netflix Punisher.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Supergirl tv serie.

Inlägg av Agentum »

Jo jag såg Arrow med och ja det bar bra.

Man kan inte hinna se och läsa allt så är det bara, man måste ju ha tid för annat med och prioritera saker.

Och som sagt smaken är ju olika, ingen idé att se på sånt man tycker är dåligt eller tråkigt.

Flash har haft några dåliga avsnitt på sistonde tyvärr, det står och stampar för mycket mot vad det gjorde på toppen säg förra säsongen.
Arrow är bättre idag då teamet är klart mer tänkbart effektiva än förr, och den ursprungliga Canary är bättre som skurk.

Legends of Tomorrow är ännu den fattiges team så at säga, men kan var kul bar för interaktionen mellan de olika karraktärerna och at vissa av dem fått klart mer mångsidiga personligheter än från början, dock förvirrat at inte ens ha Rip Hunter kvar i gruppen öht.

Supergirl, tja det är den tjejiga mer kramiga serien, man dör inte av att ha missat nåt direkt.

Lucifer tja om det ändå vore liknade serien, helt ok huvudrollsinnehavare men där tog det slut.

Preacher är avslutat för säsongen och där var det väl inte fler aktiva DC tv serier tror jag.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Supergirl tv serie.

Inlägg av super85 »

Finns ju Gotham. Den är inne på sin fjärde säsong nu. Har ungefär halva säsong 3 som jag inte sett än. Konstig serie, blandar bra och seriöst med tokigheter som skulle passa in i 60-tals TV Batman.

Matt Ryan ska ju spela Constantine igen i några avsnitt av Legends of Tomorrow. Det är jag nyfiken på.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Supergirl tv serie.

Inlägg av Agentum »

har hör o häpnat nog sett de flesta från denna säsongen, de har varit fullsmetade med hjältar.

Legion of SuperHeroes tex, som Mon el då som var en barndomsfavorit för mig.

Och så har ju Martian Manhunter varit här.

Men det hela blir lite konstigt med sin värrldsomspännande katastrofer där hennes kusin Superman tydligen inte var hemma.
De försöker smyga in nåt om vad han gör osv, men i det stora hela är det att i Supergirls värld så räddar hon och hennes team dagen.

det är en serie som vänder sig till den kvinnliga publiken, dvs det är mycket bonding mellan folk, krossad kärlek, känslosamma ögonblick som man hoppas de fick bra betalt för att spela in.
DVS det kan gå upp på kräklevel i sånt ibland.

MEN om det nu drar tjejer at se på det är det värt det även om det inte passar mig.

De har iaf lärt sig mer, dvs Supergirl ser numera ut som hon kan klappa till nån på riktigt, ett problem annars med tjejer ofta.
En sak jag kom att tänka på är varför kan aldrig en kvinna få spela den överinelligenta? det är alltid män som gör de rollerna och som gjort dem trovärdiga.

Jag antar att det är så att det inte skulle tyas på allvar, jag menar de kan uppvisas som listiga osv men det är aldrig Spock liksom.
Kom att tänka på det bara.

Varför skulle det inte gå? utan att det är en sk nördtjej med brillor och uppsatt hår som blir snygg om hon tar bort det?
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Supergirl tv serie.

Inlägg av Wakuran »

Agentum skrev:En sak jag kom att tänka på är varför kan aldrig en kvinna få spela den överinelligenta? det är alltid män som gör de rollerna och som gjort dem trovärdiga.

Jag antar att det är så att det inte skulle tyas på allvar, jag menar de kan uppvisas som listiga osv men det är aldrig Spock liksom.
Kom att tänka på det bara.

Varför skulle det inte gå? utan att det är en sk nördtjej med brillor och uppsatt hår som blir snygg om hon tar bort det?

Hmm, Velma Dinkley från Scooby Doo är ju fortfarande en ikon. Oracle har aldrig fått någon roll i någon filmatisering?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Supergirl tv serie.

Inlägg av Agentum »

Jo i Birds of Prey en usel tv serie från 90 tal tror jag, för tidigt ute med för låg budget.

Mins inte hur bra rollen ev gjordes, sen vet jag inte om Oracle kan kallas sådär pverintelligent utan mer hackertjejen som fixar biffen, sånna har vi gott om i filmer och på tv,. Arrow tv serien har där Felicity Smoak i en sån roll.

Du har väl däremot rätt om Velma i den utsträckning en sån serie kun visa det iaf så förvandlas hon ju inte till vacker med enkla medel vilket ju stör mig ibland med de andra figurerna, obs jag läste bara serien som barn.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Supergirl tv serie.

Inlägg av super85 »

Ah, "fantastiska" Birds of Prey som gjordes i en kort säsong. Det var lite senare, typ 2002 eller så. I samband med att Smallville blev populär så ville de göra nånting Batman relaterat. Herregud vad billig den serien ser ut, den såg billig ut då , och den ser grisigt billig ut idag.

TV-serier har ju blivit betydligt snyggare på bara några år.


Superman var ju med i ett par avsnitt av "Supergirl", men det var liksom en sådan deal. Producenterna tjatade på DC/Warner och med hjälp av Geoff Johns så fick de till slut använda honom i ett par avsnitt.

Det är lite märkligt ibland vad de godkänner och inte godkänner. Relaterat till långfilmsplaner osv. Constantines egna TV serie laddes ju ner efter en säsong. Sen försökte Arrows folk att få rättigheterna att använda honom. Och där blev det att man får göra det i 1 avsnitt, det är en "one off" och kommer inte hända igen. Sen nu så har han gjort gästspel i "Legends" och kommer fortsätta göra det nästa säsong.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Supergirl tv serie.

Inlägg av Agentum »

Ja det var synd att Constantin lades ner, iom DCs Justice League Dark fanns ju stora möjlighter för honom och figurer därifrån ifall man nu saknade ett "team" som ju de flesta DC baserade tv serier använder.

Men nu är det som det är och han får gästspela och har ju setts en del i Legends.

Jo Birds of Prey var inte bra, idag kunde det varit det rätt gjort, om man vill ha ett kvinnligt team.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar