DC's Legends of Tomorrow.

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

DC's Legends of Tomorrow.

Inlägg av Agentum »

Tydligen är de induvidella DC tv-serierna så populära att man gör ett hopkok på allt här.

Tidsresare Rip Hunter vill stoppa Vandal Savage att tydligen döda alla på jorden (rätt konstigt mål, vad gör man sen?), iaf så reser han då i tiden och plockar in Legenderna som är DC superhjältar vi sett i övriga DC TV serier av modern tid, tex Atom, Firestorm, Hawkgirl och Cap. Cold mfl.

De är då alltså samma skådisar som vi sett göra rollerna, det är inte huvudpersonerna från de andra han tar (de har nog fullt upp att spela in sina episoder) dock ser man tex Arrow och så i sekvenser.

Så tydligen vill DC skapa ett lågbudget team här för en tv serie.

Jag har bara sett piloten, jag noterade inte när serien kom att det rörde DC utan såg det nyligen.

Med tanke på hur kasst SHIELD är så kan det väl inte bli sämre, en del av karraktärerna är ju rätt bra i små doser sen tidigare iaf.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: DC's Legends of Tomorrow.

Inlägg av super85 »

Jag har följt serien sen den började. Jag har nämnt den här också, tror i Flash tråden.

Vissa av avsnitten är rätt kul, samtidigt som den går alla de misstag man kan tänka sig.

Man hypar vissa skurkar som typ "De ondaste nånsin som ingen kan vinna över", sen blir de besegrade på några minuter. Jag uppskattar hela "klantarsel" vibben teamet har att de nästan alltid lyckas f*cka upp saker med tislinjer etc.

Finns vissa gästspel från roliga DC karaktärer. T ex västern avsnittet de gjorde, eller Green Arrow som gammal gubbe osv. Ibland funkar tidsepokerna, ibland känns det som om ambitionerna är lite för höga, att det känns inte alls som att något ska föreställa sig 50 talet eller 70 talet osv. Budgeten räcker bara inte riktigt till. Värsta exemplet var en scen där det syntes modern bilar i bakgrunden under en scen som skulle utspela sig på 70-talet.

Men lite underhållande är det, och tillräckligt populärt att de redan fått grönt ljus från Warner Brothers/DC Comics för en andra säspng.
Användarvisningsbild
MAD
Fine
Inlägg: 426
Blev medlem: mån 28 feb 2011, 14:45

Re: DC's Legends of Tomorrow.

Inlägg av MAD »

Jag såg de första två avsnitten med flickvännen hemma, sen klarade vi inte ut mer.

Vi kände båda två att skådespelarinsatserna, manuset och actionsekvenserna lämnade mycket att önska. Pilotavsnittet kändes ganska dåligt men andra avsnittet (del två av piloten) lyckades de på nåt sätt göra ännu sämre. I första halvan tyckte vi ändå att för att vara amerikanskt fick de till några slagsmålssekvenser som inte såg helt usla ut, men i del två måste de nästan ha bytt koreograf eller filmare för där var det inte ens den beprövade metoden med slag/klipp/slag/klipp utan de bytte vinkel och klippte redan innan slaget träffade...

Nu är det väl inte så att jag förväntar mig en högintellektuell story som håller ihop hela vägen, men det kändes som det fanns många hål i berättandet som var lite svåra att bortse ifrån (kommer inte ihåg vad vi retade upp oss på, det är ett par månader sedan vi såg den och jag minns nästan inget alls), men det kanske är nåt som rättas till efter att författarna blivit lite varma i kläderna.

Skådisarna är väl den punkten jag har störst förhoppningar, några stycken av dem var inte dåliga och några kändes som att om de får vara i rollen ett tag så kan det nog funka.

Hade jag haft mer tid att lägga på TV-tittande skulle jag möjligtvis kunnat ge det ett par avsnitt till, det är ju ett koncept som jag vill ska vara bra.

SHIELD uppskattar vi däremot lite mer, men vi har inte sett färdigt första säsongen än, det är inte en av de serierna som vi ser på alltför ofta :-)
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: DC's Legends of Tomorrow.

Inlägg av super85 »

I första halvan tyckte vi ändå att för att vara amerikanskt fick de till några slagsmålssekvenser som inte såg helt usla ut, men i del två måste de nästan ha bytt koreograf eller filmare för där var det inte ens den beprövade metoden med slag/klipp/slag/klipp utan de bytte vinkel och klippte redan innan slaget träffade...


Tycker fightsekvenserna i de första två säsongerna av Arrow, de lite annorlunda superhjälte-fighterna i "Flash" och sen givetvis allt man gör i Marvels Netflix serier(specifikt Daredevil) är helt top of the line. Tycker rent allmänt fight-scener blivit betydligt bättre på amerikansk TV de senaste 10 åren eller så.

Sen lämnar fightscenerna I Legends of Tomorrow dock en hel del att önska.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: DC's Legends of Tomorrow.

Inlägg av Agentum »

Tja det beror på vilka som är inblandade kan jag tycka, är det Canary eller Rip så har de ju lagt en del tid på det jämfört de andra.

Dock ett stort fel är att alla är så "edgy" mot varandra hela tiden i ett läge där ingen fan i verkligheten skulle tjafsa om och om igen en massa onödig smörja för att liksom hela tiden snoppa av varandra drygt.

Sen kan jag tycka att snubben med eldvapnet passar illa in öht och kan gott dö av då han inte fyller nån vettig roll så långt jag sett iaf.

Som sagt ja vi vet att alla är så tuffa och självständiga, NÄSTA!!

Intressant är ju hur många som de har ihjäl med, det är ju inte alltid vanligt.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
MAD
Fine
Inlägg: 426
Blev medlem: mån 28 feb 2011, 14:45

Re: DC's Legends of Tomorrow.

Inlägg av MAD »

super85 skrev:Tycker fightsekvenserna i de första två säsongerna av Arrow, de lite annorlunda superhjälte-fighterna i "Flash" och sen givetvis allt man gör i Marvels Netflix serier(specifikt Daredevil) är helt top of the line. Tycker rent allmänt fight-scener blivit betydligt bättre på amerikansk TV de senaste 10 åren eller så.

Sen lämnar fightscenerna I Legends of Tomorrow dock en hel del att önska.


OT
Jag håller helt med om att fightsekvenserna i Arrow och Daredevil håller högre klass än det mesta som produceras i USA (även om jag bara sett knappt första säsongen av Arrow och några få avsnitt av DD), men det är inte pga såna scener jag ser de här serierna eftersom jag anser att jag i sådana fall lika gärna kan se nåt från Asien som är ännu snyggare.
/OT
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: DC's Legends of Tomorrow.

Inlägg av Agentum »

Det asiatiska hänga i linor och liknande trams avskyr jag, det är väl Hong Kong action som var bra isf om ej särskilt verkligt effektivt.

I stället har många amerikanska tv serier och filmer fastnat i MMA för mycket vilket är en sport en mot en inte en stridskonst som de fått för sig.

Så det varierar nog vad som är snyggt och vad som verkligen ser effektivt ut, båda kan imo duga för sånt här om det är bra gjort.

Och där kom ju Daredevil in hårt, det är nog inte av misstag.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
MAD
Fine
Inlägg: 426
Blev medlem: mån 28 feb 2011, 14:45

Re: DC's Legends of Tomorrow.

Inlägg av MAD »

Jag har heller aldrig varit så inne på Wuxia även om det kan vara lite underhållande ibland, jag tycker att det är mycket intressantare när man vet att allt som händer är pga en väldigt skicklig utövare snarare än specialeffekter och vajrar... Som en hel del av Jackie Chans gamla filmer eller mycket med Donnie Yen. Sen är det väl inte bara HK som lyckats med sånt, Japan, Thailand & SydKorea har många bra exempel och så självklart Indonesien där de gjorde the Raid som jag tjatat om tidigare :-)

Nu är det väl kanske lite väl OT i den här tråden, jag ska lägga ner mitt propagerande för actionfilm här, misstänker att alla vet vad jag har för åsikter i frågan nu och det blir bara irriterande om jag fortsätter, om någon mot förmodan vill ha tips på nåt intressant att se är det bara att fråga (fast kanske i tråden om film istället). Länkar till mitt favoritklipp som på ett bra sätt beskriver varför jag föredrar asiatisk action
https://www.youtube.com/watch?v=Z1PCtIaM_GQ
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: DC's Legends of Tomorrow.

Inlägg av Agentum »

Ja jag gillar Jackie Chan, absolut

Och det finns väl en hel del i det han gjort och sen med klippningar som som vi ser idag.

Sen är MMA självklart en modern sak som i jämförelse kan tänkas enkelt, oftast just för att det ju är en en mot en tävlingsform med dommare.

Saken är där nånstans vad sväljer man och inte? jag tycker DD har hållit sig mycket bra där.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: DC's Legends of Tomorrow.

Inlägg av Agentum »

Det här en av det jobbga med amerikaner hur de ser på historia.

Jag har välk inget mot just att man låtsas var i Kung Arthurs tid så, men det är ju inte nåt mer än påhitt, det finns ingen kung Arthur från medeltidens England, men det verkar alltid komma upp.

Ungefär som Vikingar med horn på hjälmarna och en asatro som motsvarar vad kristendomen är, så var det aldrig ens i närheten.

England har ju massor va äkta historia, varför inte ta av det, Arthur är ju en påhittad historia inget annat.
Jag menar vad är näst, är det Robin Hood eller [:o)]

Ja jag vet att följa tv serier med superhjältar och gnälla på vilken histori de besöker är kanske galet [:o)]
Men tyvärr tar det mig illa då man kunde gjort det bättre.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: DC's Legends of Tomorrow.

Inlägg av super85 »

Jo, alltså den är ju baserat på historiska grejer i DCs universum. Så det är det är det universumets historia. Rent allmänt så finns det grejer att klaga på rent historiskt i vartenda avsnitt av Legends of Tomorrow om man vill det. Det fanns inget JSA på riktigt under andra världskriget heller ;).

Legends of Tomorrow försöker ju inte på något sätt vara en dokumentärfilm liksom. Om man har svårt med deras bild av historia så borde man väl ha svårt med påhittade städer osv också.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: DC's Legends of Tomorrow.

Inlägg av Wakuran »

MAD skrev:Jag har heller aldrig varit så inne på Wuxia även om det kan vara lite underhållande ibland, jag tycker att det är mycket intressantare när man vet att allt som händer är pga en väldigt skicklig utövare snarare än specialeffekter och vajrar... Som en hel del av Jackie Chans gamla filmer eller mycket med Donnie Yen. Sen är det väl inte bara HK som lyckats med sånt, Japan, Thailand & SydKorea har många bra exempel och så självklart Indonesien där de gjorde the Raid som jag tjatat om tidigare :-)


Nu är väl iofs just Hong Kong-filmer ökända för sina vajrar...

(Där används de väl också ofta som något stilgrepp för att hoppen ska se häftigare och mer överjordiska ut...)


The Raid hittade jag annars på Myrorna eller Stadsmissionen ganska nyligen... Den borde jag nog ta och se någon gång...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: DC's Legends of Tomorrow.

Inlägg av Agentum »

tja, denna tv serie är lite som att se på iaf äldre Star trek, man måste ha egen fantasi nog att koppla bort de resorna i tid de gör som är längre ifrån i tid eller plats till USA, alla talar amerikanska men ibland med könstig brytning eller nåt.

Ändå har serien förbättrat sig till andra säsongen genom en hel del humor i hur omaka de är i teamet bla, möjligheten att ta in mindre kändas DC figurer särskilt från äldre tider.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: DC's Legends of Tomorrow.

Inlägg av super85 »

Det är en bra jämförelse det där. De reser i olika tidsåldrar varje vecka , men allt filmas in i samma gråa kanadensiska miljöer :).

Avsnittet med NASA och rymdprogrammet var bra tycker jag. Där kändes det som mer "äkta". Sen gillar jag Reverse Flash och hur han blir jagad av den där äckliga Speedforce-Zombien.
Användarvisningsbild
mib
Very Good
Inlägg: 97
Blev medlem: sön 17 jul 2016, 14:58

Re: DC's Legends of Tomorrow.

Inlägg av mib »

Just nu är det ju bara denna DC serien på Flixen om jag inte missat någon med nya avsnitt vill säga. Det känns lite bitterljuvt på onsdagarna, den är inte bra men man sätter sig ändå och glor på den.
Tack för all hjälp jag får av detta forumet, citera om du vill ha svar ang något av det jag skriver.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: DC's Legends of Tomorrow.

Inlägg av Agentum »

Jag är ju en sån som ser det online så för mig har väl alla DC baserade tv serier gått några veckor och även denna.

Om man har lite fantasi som sagt är den ganska kul, de olika medlemmarna har växt väldigt sen första säsongen.

Och som sagt vad som helst kan hända.

Men Flash är bäst just nu imo.

Men som sagt som ett lite lättsammare superteam funkar Legends för mig, man får förstå att det inte är den serie som får mest pengar.
Som sagt jag gillar hur omaka de är.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: DC's Legends of Tomorrow.

Inlägg av spindelmannenelektra »

Jag har nu tittat på alla avsnitten fram till mitten av tredje säsong. Det är en klart sevärd serie. Vi får se om jag orkar titta på Flash och fortsätta titta på Arrow.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: DC's Legends of Tomorrow.

Inlägg av spindelmannenelektra »

Jag kollade just på senaste avsnitt som kom ut idag på Netflix. Riktigt bra var det.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: DC's Legends of Tomorrow.

Inlägg av super85 »

Det är väl avsnitten i crossovern? Crisis on Earth X som går på alla DCs superhjälte TV-serier
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: DC's Legends of Tomorrow.

Inlägg av spindelmannenelektra »

super85 skrev:Det är väl avsnitten i crossovern? Crisis on Earth X som går på alla DCs superhjälte TV-serier

Ja.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Skriv svar