Preacher

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Preacher

Inlägg av Agentum »

Absolut är det så, vi kan inte se vad de tänker mm, de typiska nackdelarna som böcker eller serier kan visa.

Jag tycker det är värt att se iaf.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Preacher

Inlägg av Wakuran »

Det finns ju voice-overteknik, men den kanske kan kännas mer ansträngd i film- än i serieform...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Preacher

Inlägg av super85 »

Har fortsatt titta på det.

Tycker andra säsongen är en förbättring på första. Man har flyttat några steg närmre serietidningen, även om man givetvis skapar något eget, men det håller samma "vibb" mer i säsong 2 som serietidningen hade. Pip Torrens som spelar "Herr Starr" är bra casting tycker jag. Både Herr.Starr och Graham Mctavish som "The Saint of Killers" är väldigt lyckade TV-versioner av det man känner igen från serietidningarna.
Användarvisningsbild
mib
Very Good
Inlägg: 97
Blev medlem: sön 17 jul 2016, 14:58

Re: Preacher

Inlägg av mib »

Tycker också att den kom närmare serien i ss 2 men pallade bara tre avsnitt på denna ss. Det funkade helt enkelt inte för mig som TV-serie mer. Ingen aning varför det bara blev så. [B)]
Tack för all hjälp jag får av detta forumet, citera om du vill ha svar ang något av det jag skriver.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Preacher

Inlägg av Agentum »

Jo jag gillar som sagt det hela, det har sin speciella stil helt enkelt.

Även American Gods har nåt liknande.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

preacher tv serie.

Inlägg av Agentum »

Av denna såg jag två säsonger, vet inte om det blev fler?
iaf vem har skrivit tv serien?

Läser just nu efter enormt många pr om Ennis Preacher och inte ett skit stämmer haha, visst grundfigurer ör de samma och då de kringfigurer som varit av intresse, så de har liksom dragit ut på det hela men ändå tagit in senare figurer tidigt.

Arselfejset känner inte Custer tex utan när Custer efter att tvingat till sig info med sin Gudrlst av han gunslingern så ber han arslefejsets sviniga landsortst Sherrif att fuck yourself, vilket ju slutar olyklig så gubben skjuter sig själv för att han inte kan leva md saken, dörmed som en superhjälte förklarar en tja vrålande arselfejs att han ska döda Custer

Bara som exempel, bara kyrkan med de i den blir skit inte heka omrpdet som i TV serien, jag förstår att då Preacher har sitt ursprung 1995 och lång tid gått att man vill åndra saker men mycket är udda, arselfejset sköt sig md hagelbrakaren för att Curt Cobain gjorde det, de anser de väl vara glömt, men vilken långvindig stiry i stället imo.

Blev det fler säsonger?

Kansje borde skyndat lite så som serien gör till det som är viktigt.

Säger inte att jag ogillade det jag spg, men hur är det med allmänt folk det ör ju som märks inte för mig den är gjord i första hand.

Fasen vad man glömmer på 20år nåt öven om jag funderade då och då, vissa saker tycker ja de la för mycket tid på.

/Post inflyttad i tidigare tråd. Admin
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Preacher

Inlägg av Agentum »

Tack jag hittade inte tråden.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Preacher

Inlägg av super85 »

Preacher gick i 4 säsonger, och vad jag hört så så avslutades den så att det går att göra en film, eller någon serie efter det. Öppet slut. Har dock inte hunnit se färdigt. Finns på Viaplay i Sverige.

Den var ju aldrig menad att följa serien slaviskt heller.

Garth Ennis själv kommenterade TV serien nyligen, Ennis var någon form av producent på den :

"I think the show had its moments. I’d be the first to admit it didn’t particularly set the world on fire -- but on the other hand, four seasons is not bad nowadays," Ennis told CBR. "Great cast, great direction, great design. Writing was a bit up and down, but that’s the nature of the beast even on better TV shows."


https://www.cbr.com/preacher-garth-enni ... daptation/
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Preacher

Inlägg av Agentum »

Nej det är stor skillnad, den bygger på Ennis Preacher kan vi säga, inget mer.
Serien är mer humoristisk i min mening, men jag såg bara två säsonger sen tappade jag bort den.

Men som sagt man glömmer mycket med åren även om serien man läste var bra.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar