The Tick 2016

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

The Tick 2016

Inlägg av Agentum »

Lollade på nån försöks tv serie med The Tick igen som ju haft dels en fortfarande mycket med dagens lyckad animerad tv serier på 90talet och hade en live action i början av 2000talet som hade sina poänger.

Nu satte de ihop en pilot här för nån tävling mellan fler koncept för at se om det skulle få nån chans.

Det svåra är ju att få rätt stil på det hela att få en rätt the Tick.

Hans långa överentuiastiska monologer som bara är halvt begripliga, hur han ser på allt som nåt helt nytt att vara överentuiastisk över.

Jag tycker inte det nådde ändra fram där, det är rätt lines han drar men det behöver mer pådrag just på det hejdlöst överdriva entuiastiska.
Och Arthur som psyksjuk vet jag inte, han var ju alltid trots hur han nu hamnat i detta nån som var logisk och jordnära för Tick.
Varför skrev jag detta , jo frö att jag såg att just den vann det hela och tydligen ska få en chans som tv serie, men jag hoppas verkligen att de skärper upp det hela innan.

Det är liksom bara om galna bovar och tokerier och hur The Tick inte förstår hur helt vardagsvanliga fenomen fungerar.

Jag menar var får man in Chairface Chippendale här eller de där bovarna som man inte kan förstå nåt vad de vill nåt vad de säger för att de har gasmasker på sig?
9mm, i'm never further away than that.
Stranger
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: tis 04 aug 2015, 23:04

Re: The Tick 2016

Inlägg av Stranger »

Tja, om den är baserad mer på den ursprungliga serietidningen så stämmer det nog mer, för den var betydligt mer melankolisk och hade skarpare satir än 90 tals serien. Skulle vara intressant att se fokus på dom figurer som serien skippade, som Clark Oppenheimer och Chainsaw Vigilante.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Tick 2016

Inlägg av Agentum »

Beror på mycket i serien fanns ju med senare men de tog jubort att Tick är en galen psykopat tex i början, och vissa skämt var ju lite hårda för en animerad serie, och man bytte ut en del i persongalleriet troligen för att inte reta DC?


Men upphovsmannen var ju hela tiden med och bestämde och därför gick det också så bra det gick, jag kan se nåt avsnitt då och då än idag.

Jag har läst de flesta tidningarna med tror jag.

SPOON! Fast här skrek han aldrigt det tyvärr, och sa nog inte att han var nigh-invulnerable tyvärr [:o)]
9mm, i'm never further away than that.
Stranger
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: tis 04 aug 2015, 23:04

Re: The Tick 2016

Inlägg av Stranger »

Sant, fast orginal-Tick var ju en produkt av den svart-vita explosionen på 80-talet, och färgades en hel del av de populära teman från den tiden. Mest vill jag se en tecknad serie som använder Ninja World storyn.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: The Tick 2016

Inlägg av BoJustBo »

Stranger skrev:Sant, fast orginal-Tick var ju en produkt av den svart-vita explosionen på 80-talet, och färgades en hel del av de populära teman från den tiden.

Men blir saker bättre av att man uppdaterar dom för en ny tid? Ofta inte.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: The Tick 2016

Inlägg av Wakuran »

BoJustBo skrev:
Stranger skrev:Sant, fast orginal-Tick var ju en produkt av den svart-vita explosionen på 80-talet, och färgades en hel del av de populära teman från den tiden.

Men blir saker bättre av att man uppdaterar dom för en ny tid? Ofta inte.

Tiden är ju ny, oavsett... Om man inte uppdaterar dem, känns de ofta ganska gubbiga och konstiga...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: The Tick 2016

Inlägg av BoJustBo »

Wakuran skrev:
BoJustBo skrev:
Stranger skrev:Sant, fast orginal-Tick var ju en produkt av den svart-vita explosionen på 80-talet, och färgades en hel del av de populära teman från den tiden.

Men blir saker bättre av att man uppdaterar dom för en ny tid? Ofta inte.

Tiden är ju ny, oavsett... Om man inte uppdaterar dem, känns de ofta ganska gubbiga och konstiga...

Precis som förlagan då.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: The Tick 2016

Inlägg av Wakuran »

Produkterna var ju inte så gubbiga när de var nya, oftast... Det kan funka om man läser dem som en tidsspegel.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: The Tick 2016

Inlägg av BoJustBo »

Wakuran skrev:Produkterna var ju inte så gubbiga när de var nya, oftast... Det kan funka om man läser dem som en tidsspegel.

Jag kan la ta ett exempel.
Jag tycker 2000-talets remake av King Kong var rejält mycket bättre än 70-talets remake, bland annat för att saker inte ändrades bara för sakens skull (vissa saker ändrades såklart, och vissa av dom var de sämre delarna av filmen.)
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Skriv svar