Batman and Harley Quinn

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Batman and Harley Quinn

Inlägg av Agentum »

En 2017 animerad rulle.

Sisådär handling måste jag säga,och en del helt onödigt.

Tex att Nightwing måste gå i säng med Harley det är ett kort inklipp bara för att liksom visa att han inte är bög, löjligt ingen som läser Batman tramsar med det där gamla skiten.
Dels vet Nightwing ju att hon är rubbad och ärligt borde han se det som att han utnytjar henne.

Det kunde helt skippats mao då det inte förekommer mer om saken.

Harley är nu en blandning mellan den nya versionen och den gamla, hon användr sin gamla klassiska dräkt tex, den nya versionen visas dock i början.

De har gjort henne tuffare och rösten är helt förändrat och attityden hon hade, hon kan inte längre från ingenstans ta fram en stor klubba eller sin lustiga pistol.
Men klart splittrad personlighet, lustig humor och får sina infall som förr, så det får man köpa.

Batman stjäl showen helt klart, helrätt variant, no nonsens.

Nightwing ska vara personen mellan de andra två, han kan prata med Harley, Batman pratar inte han bestäm,mer rakt av bara, så Nightwing kan påverka också honom.

Vettig stil på animeringen inget jävla försök att göra japansk animestil på det alls, det är man tacksam för.

Harleys hela anledning för att var med dem är för att stoppa just Poison Ivy och Jason Woodrue från att förvandla allt levande till växter på jorden.

Woodrue är väldigt kraftfull här mot vad jag sett förr och Batman kan inte ens preppa för att stoppa honom, lite underligt att han inte kommer på lösningen själv.

Ok film, skadar inte ögonen, lite tunn story dock.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Batman and Harley Quinn

Inlägg av super85 »

Tja vad ska jag säga. På äldre dagar så känns det som Bruce Timm går igång på pubertal humor och att få tecknade figurer att ha sex med varandra. Inte för att jag är speciellt pryd av mig, men detta är ju inte i samma nivå som Batman TAS eller Justice League var och då tvingades Bruce Timm och hans team klara av censuren som man har när det gäller vanliga tecknade serier som visas på morgonen på vanlig TV. Känns som hans grejer blivit sämre när han får göra "vad han vill".

Jag gillade att animationen var ett försök att återgå till hur det såg ut på Batman TAS. karaktärdesignerna var ju de korrekta, dock så såg bakgrunderna etc ibland billiga ut. Lite som att man inte kan återskapa looken från 90-talet med den moderna tekniken de använder. Röstskådespeleriet var bra. Kevin Conroy försökte lite mer i den här filmen som Batman och det var ett bra tag sen jag senast hörde Loren Lester som Nightwing. Melissa Rauch som gjorde Harley Queens röst är ju Bernadette från Big Bang Theory.

Helt ok antar jag. Skulle ha skippat vissa av de grejerna som Timm numera vill trycka in i de filmer han producerar.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Batman and Harley Quinn

Inlägg av K-E Lindkvist »

super85 skrev:Melissa Rauch som gjorde Harley Queens röst är ju Bernadette från Big Bang Theory.

Eftersom jag redan tidigare föreslagit att Ms. Rauch borde vara Harley Quinn här på forumet måste jag ta en titt på denna film ASAP. Av nedanstående teaser och hennes egna kommentarer om rollen låter det som en match made in heaven:

"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Batman and Harley Quinn

Inlägg av super85 »

Hon var helt ok, inte lika bra som Arleen Sorkin (som gått i pension från rollen) eller Margot Robbie, men inget fel med prestationen.

De byter ju röstskådisar ofta på de där, och sen gör gamla röstskådespelare comeback till vissa projekt osv.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Batman and Harley Quinn

Inlägg av Agentum »

Var det Timm bakom Batman The Killing Joke med?

Jag menar där har Batman sex med Batgirl, Barbara Gordon, som helt är utanför vad serierna var på min tid iaf då Batgirl senare Oracle var Robin/nightwings flickvän då de var yngre än Batman.
Varför lades den inledande storyn till den klassiska av Moore? jag kan inte se en enda vettig orsak.

Får erkänna att det för mig kändes som att Batman brast där och plötsligt ville ha en mycket yngre tjej, det kändes konstigt bara.

Annat jo rösten på Harley har ju känts viktig iaf på de animerade serierna och fimerna, men också hur hon uttrycker sig, i denna Batman and Harley Quinn så har hon inte ens rätt stil, inget MR J, tex, så jag antar att det hela är en förnying av henne då hon tydligen säljer utan att var besatt av The Joker vilket annars var hela hennes orgin.

Så lite förvånad var jag.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Batman and Harley Quinn

Inlägg av super85 »

Var det Timm bakom Batman The Killing Joke med?

Ja. Bruce Timm och Brian Azzarello.

Jag menar där har Batman sex med Batgirl, Barbara Gordon, som helt är utanför vad serierna var på min tid iaf då Batgirl senare Oracle var Robin/nightwings flickvän då de var yngre än Batman.
Varför lades den inledande storyn till den klassiska av Moore? jag kan inte se en enda vettig orsak.


Det är väldigt få människor som gillade den scenen. åtminstone om man går efter recensioner och allmänt intryck från folk. Som jag sa, det verkade som något Timm gillade. Han försökte säga under en comic-con att den scenen är för att "göra Barbara till en starkare karaktär" och det möttes av bu-rop och fniss. Som sagt, känns mest som ett gäng farbröder som vill skriva sex-scener i superhjälte-tecknat. En annan anledning varför det överhuvudtaget fanns en sådan scen i filmen är för att dessa direkt till animation-rullar ska vara "långfilmer". De säljs som långfilmer, och ofta får de biopremiär (de går på bio en kort tid, typ en helg) i USA och Stor-Britannien. De måste vara 75-80 minuter långa. Både tecknade versionen av Batman Year One och The Killing Joke vore betydligt bättre om de skulle vara "kortfilmer" på typ 40-50 minuter högst. Men "reglen" är att dessa ska vara animerade långfilmer. De har vissa undantag när de tänkt till, t ex de gjorde Dark Knight Returns som en 2 delars animerad film. Sen ska de visst också göra en ny version av "Death of Superman" eftersom den de gjorde för 10 år sedan kändes så hafsigt kort.

i denna Batman and Harley Quinn så har hon inte ens rätt stil, inget MR J, tex, så jag antar att det hela är en förnying av henne då hon tydligen säljer utan att var besatt av The Joker vilket annars var hela hennes orgin.


Hennes sätt att prata var ju närmast identisk till vad som etablerats, att hon nu hatade Jokern (vilket hon antydde i dialogen) är något man tagit från hennes egna serietidning. Att hon vid ett läge tröttnat på att bli utnyttjad av honom och slutat snacka om honom konstant.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Batman and Harley Quinn

Inlägg av BoJustBo »

Agentum skrev:Var det Timm bakom Batman The Killing Joke med?

Han var endast Executive Producer på den filmen.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Batman and Harley Quinn

Inlägg av super85 »

Han var endast Executive Producer på den filmen.


Bruce Timm var i hösta grad med i produktionen av den filmen och den scenen rätt många hade problem med.

http://collider.com/batman-the-killing- ... ntroversy/

http://www.cbr.com/bruce-timm-talks-amb ... oke-comic/
Användarvisningsbild
Dude
Fine
Inlägg: 392
Blev medlem: lör 28 maj 2011, 13:53

Re: Batman and Harley Quinn

Inlägg av Dude »

super85 skrev:
Var det Timm bakom Batman The Killing Joke med?

Ja. Bruce Timm och Brian Azzarello.

Jag menar där har Batman sex med Batgirl, Barbara Gordon, som helt är utanför vad serierna var på min tid iaf då Batgirl senare Oracle var Robin/nightwings flickvän då de var yngre än Batman.
Varför lades den inledande storyn till den klassiska av Moore? jag kan inte se en enda vettig orsak.


Det är väldigt få människor som gillade den scenen. åtminstone om man går efter recensioner och allmänt intryck från folk. Som jag sa, det verkade som något Timm gillade. Han försökte säga under en comic-con att den scenen är för att "göra Barbara till en starkare karaktär" och det möttes av bu-rop och fniss. Som sagt, känns mest som ett gäng farbröder som vill skriva sex-scener i superhjälte-tecknat. En annan anledning varför det överhuvudtaget fanns en sådan scen i filmen är för att dessa direkt till animation-rullar ska vara "långfilmer". De säljs som långfilmer, och ofta får de biopremiär (de går på bio en kort tid, typ en helg) i USA och Stor-Britannien. De måste vara 75-80 minuter långa. Både tecknade versionen av Batman Year One och The Killing Joke vore betydligt bättre om de skulle vara "kortfilmer" på typ 40-50 minuter högst. Men "reglen" är att dessa ska vara animerade långfilmer. De har vissa undantag när de tänkt till, t ex de gjorde Dark Knight Returns som en 2 delars animerad film. Sen ska de visst också göra en ny version av "Death of Superman" eftersom den de gjorde för 10 år sedan kändes så hafsigt kort.

i denna Batman and Harley Quinn så har hon inte ens rätt stil, inget MR J, tex, så jag antar att det hela är en förnying av henne då hon tydligen säljer utan att var besatt av The Joker vilket annars var hela hennes orgin.


Hennes sätt att prata var ju närmast identisk till vad som etablerats, att hon nu hatade Jokern (vilket hon antydde i dialogen) är något man tagit från hennes egna serietidning. Att hon vid ett läge tröttnat på att bli utnyttjad av honom och slutat snacka om honom konstant.


Den där sexscenen är bara toppen av isberget gällande den filmen. För mig sänker den Batgirl från tuff hjältetjej till vanlig (i Hollywoodfilmer) förvirrad tonårstjej som endast vill få sin kärlek besvarad. Batman som är hennes mentor beter sig som ett svin och ligger med sin elev och sedan dumpar henne.

För att gnälla ännu mer är inte serien Killing joke någon favorit heller [:p]
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Batman and Harley Quinn

Inlägg av Agentum »

Alan Moore gillar den inte heller, det kända "cripple the bitch" från ledningen styrde mycket, även om jag gillade karraktären Oracle personligen.

Men det är en serieklassiker absolut, då utan den inledande hakvtimman här.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Batman and Harley Quinn

Inlägg av super85 »

Nja,kommentaren från ledningen var mer än osmaklig. Men iden kom ju ändå från Moore.
Sen håller jag med i det Moore själv sa, Batman och Jokern är inte "olika sidor av samma mynt", hela den grejen är bara konstig.

Annars är teckningarna av Bolland extremt bra och tidningen har rätt bra dialog av Moore.
Skriv svar