Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Kermit »

Fabian Nicieza.
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Agentum »

Jo googla kan jag, men jag är inte sån.

Jag vet vad han heter, men fan att jag kunde stava efternamnet på rak arm helt enkelt.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av spindelmannenelektra »

Oj vad länge sen jag var inne på forumet. Jo jag har saknat det och Er mycket. Snackat en hel del på amerikanska Marvel sajter, det är kul det med. Nu är jag tillbaka då blir det naturligt att man börjar med Gwen Stacy tråden. Eftersom hon är min favoritkaraktär. Vad tycker ni om Emma Stone som Gwen Stacy. Jag tycker hon är helt fenomenal, som klippt och skuren för rollen. Vad säger ni?
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Kermit »

Hon var bra! Riktigt bra faktiskt. Charmig och smart. Och välkommen tillbaka! :-)
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Nima »

spindelmannenelektra skrev:Oj vad länge sen jag var inne på forumet. Jo jag har saknat det och Er mycket. Snackat en hel del på amerikanska Marvel sajter, det är kul det med. Nu är jag tillbaka då blir det naturligt att man börjar med Gwen Stacy tråden. Eftersom hon är min favoritkaraktär. Vad tycker ni om Emma Stone som Gwen Stacy. Jag tycker hon är helt fenomenal, som klippt och skuren för rollen. Vad säger ni?


Har sagt det många gånger förut och jag tänker fortsätta med det.
Hon var i princip det bästa med filmen. Kemin mellan Gwen och Peter var det intressantaste i ASM.

Emma Stone gjorde ett utmärkt jobb, och jag ser fram emot att se henne i uppföljaren.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av spindelmannenelektra »

Nima skrev:
spindelmannenelektra skrev:Oj vad länge sen jag var inne på forumet. Jo jag har saknat det och Er mycket. Snackat en hel del på amerikanska Marvel sajter, det är kul det med. Nu är jag tillbaka då blir det naturligt att man börjar med Gwen Stacy tråden. Eftersom hon är min favoritkaraktär. Vad tycker ni om Emma Stone som Gwen Stacy. Jag tycker hon är helt fenomenal, som klippt och skuren för rollen. Vad säger ni?


Har sagt det många gånger förut och jag tänker fortsätta med det.
Hon var i princip det bästa med filmen. Kemin mellan Gwen och Peter var det intressantaste i ASM.

Emma Stone gjorde ett utmärkt jobb, och jag ser fram emot att se henne i uppföljaren.

Ja hon var riktig underbar, håller med dig. Hur kunde hon lyckas så bra? Någon som vet? Läste hon mycket Spidey innan? Jag är löjligt imponerad av henne och filmen var ju mega romantisk. Ja Nima håller med dig jag ser också framemot uppföljaren. Skall hon dö då eller blir det i trean, fyran eller varför inte femman? Är det 3 filmer till de tänkt göra någon som vet? Om jag fick bestämma kan hon få vara med i 5 filmer eller mer. Men jag hade gärna sett Goblin kastat ner henne från bron. Klart det hade varit kul om man i filmen kunde få reda på om Parkers nät dödade henne eller om det var Goblins glidare. Grymt sugen på uppföljaren vilket fall som helst. Har en massa Gwen bilder på min IPhone 5 kan man dra in dem på forumet på något sätt? Gud vad härligt att få diskutera med Er igen och snacka Gwen, det blir inte bättre än så.:)
Senast redigerad av 2 spindelmannenelektra, redigerad totalt 0 gång.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av spindelmannenelektra »

Kermit skrev:Hon var bra! Riktigt bra faktiskt. Charmig och smart. Och välkommen tillbaka! :-)

Tack, tack. [:)] Det är mycket kul att vara här och snacka lite igen. Gwen ja Gud va perfekt Stone är som Gwen, en riktig ängel.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Kermit »

Inte bara en ängel, utan också intelligens och personlighet. Hon lär ju dö, men det är ju inte säkert att det blir Goblin som kastar henne från en bro. I Ultimate Spider-Man är det ju Carnage som dödar henne. Jo, det är verkligen scenerna och kemin mellan Andrew Garfield och Emma Stone som är filmens stora behållning. Älskar scenen när de frågar varandra ut på dejt. :-)
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Garfield är dessutom en OFANTLIGT mycket bättre skådis än Maguire.
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Kermit »

Det tycker jag inte. Definitivt inte. Men de spelade Peter på väldigt olika sätt.
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Jag menar inte specifikt som Peter Parker, utan rent allmänt.

Briljant i både Red Riding och Boy A.
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Nima »

APenny4YourThoughts skrev:Jag menar inte specifikt som Peter Parker, utan rent allmänt.

Briljant i både Red Riding och Boy A.


Inte sett dessa, men håller ändå med dig.
Tyckte han var otroligt begåvad närt jag såg Social Network.

Han fortsätter att imponera.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Kermit »

Jag tycker även att Tobey Maguire är en bra skådis i stort. En karaktärsskådespelare.
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av spindelmannenelektra »

Jag tycker faktiskt tvärtom att Tobey Maquire är en bättre skådespelare. Men när det gäller att spela Spider-Man tycker jag de är lika duktiga. Tobeys insats i Ciderhus reglerna är till exempel ytterst imponerande anser jag. Men när det gäller Gwen anser jag att Emma Stone är 100ggr bättre än sin föregångare. Hon är riktigt het i rollen som Gwen, jag är mycket, mycket imponerad av henne.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Dude
Fine
Inlägg: 392
Blev medlem: lör 28 maj 2011, 13:53

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Dude »

Nu är jag lite diplomatisk och säger att både Tobey och Andrew är bra skådisar. Som Kermit skriver spelar de rollen väldigt olika. För min del gillar jag Tobeys fumlige Peter mer. Jag kände mer sympati för honom än för Andrews vilsna ångestfyllda Peter. Han grinade dock lite för mycket.

Det ska bli riktigt kul att se hur Peter har utvecklats i den nya filmen, samt hur hans relation till Gwen är. Som ni andra skriver gjorde Emma ett väldigt bra jobb. Jag tror att Bryce hade kunnat göra mycket mer utav hennes roll om manuset hade varit bättre samt att hon fått en tyngre roll. Gwen i SM 3 kändes inte speciellt mycket Gwen, hade det inte varit för håret och namnet kunde det lika gärna ha varit vilken klasskamrat som helt. Då vi redan sett en del MJ och Gwen vore det kul med lite andra kärleksintressen för Peter, forskaren Debrah som blev knäpp när hon fick reda på att Peter var Spidey hade varit intressant och fungerat bra på film.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av spindelmannenelektra »

Detta var min första "tråd" och första inlägg på detta forum. Det är ju riktigt kul och trevligt att man kan gå tillbaka och titta på sina inlägg. Det är ny funktion va? Gwen Stacy ja...Hon dyker väl upp i "Spider-Man Homecoming" också tror jag...Nej jag är/var helt såld på Emma Stone som Gwen. Hon tog ju upp i någon intervju att hon kunde tänkas sig att spela "Spider-Gwen" i framtiden men det lär ju tyvärr inte bli av. Jag har de flesta av Spider-Gwennumren hemma för att jag är ett så stort fan av Gwen men jag har inte orkat läsa dem än. Jag tycker inte om teckningarna alls. Men vem vet jag kanske börja digga serien om jag sätter mig in i den. Annars skall jag väl fortsätta skriva lite mer om Gwen i min egna serie "The Other Side" här på forumet. Där får ju den döda Gwen lite spelutrymme på "andra sidan". Jag är helt totalt såld på Gwen som sagt men Spider-Gwen är jag lite tveksam till. Däremot verkar Gwenpool rätt kul, skall köpa de numren. Amerikanarna är ju helt fascinerade av Gwen. Spider-Gwen var väl först på försäljningslistorna ett tag.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av spindelmannenelektra »

Oj det var länge sen vi diskuterade Gwen. Hon lär väl inte dyka upp i uppföljaren till Spider-Man Homecoming. Även om jag tyckte mig se henne i den första filmen i några sekunder. Jag följer hennes dubbelgångare i serien Spider-Gwen. Jag tycker bättre och bättre om den serien, teckningarna imponerar på mig mer och mer. Det är verkligen annorlunda. Gwenpool har jag följt men den läggs ju ner. Den riktiga Gwen dyker väl upp i The Amazing Spider-Man igen. Hon brukar ju dyka upp var femte år ungefär. Kanske blir det färre gånger nu när Spider-Gwen existerar. Jag önskar att Spider-Gwen kunde dyka upp lite oftare i det vanliga universumet.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Agentum »

Saken med Gwen Stacey är väl att hon är död, till del orsakad av Peter iaf kan han inte släppa det.

Så hon har ju mer format Spider-man serien som död än levande imo.

Att hon dog var helt enkelt viktigt för hur serien skulle se ut.

Vissa figurer är sånna de var viktigare döda än levande, fnns ju en hel del andra exempel.

Även om de har en förmåga att till slut dyka upp igen håller oftast ändå den ursprungliga id'en bäst.


Sen finns ju alltid alternativa historier.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av spindelmannenelektra »

Agentum skrev:Vissa figurer är sånna de var viktigare döda än levande, fnns ju en hel del andra exempel.

Även om de har en förmåga att till slut dyka upp igen håller oftast ändå den ursprungliga id'en bäst.


Sen finns ju alltid alternativa historier.


Ja så är det. Spider-Gwen och en massa andra Gwen dyker upp i serietidningen "Spider-Gwen" nu. Det kan nästan bli för många olika versioner även för en jättefan av Gwen som mig själv. En ny variant av Gwen dyker också upp i "Peter Parker The Spectacular Spider-Man". Hon verkar i och för sig ascool. Parker, Jameson och Parkers syster åker tillbaka i tiden och finner bland annat en väldigt fokuserad Gwen, kul koncept. Sen dyker Spider-Gwen upp i Miles Morales nya film "Into the Spider-verse", där får vi nog se en massa olika Spideys. Spider-Man 2099 dyker säkert också upp. Den filmen som har premiär i december kan nog bli riktigt, riktigt bra.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av BoJustBo »

Spider-Ham är den ända Spider-Man för mig.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Skriv svar