Bästa och sämsta filmen som gjorts på seriebas?

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Agentum skrev:
Finns säkert nån outgrundlig korkad jävel som tycker Catwoman är en bra film med.


Jag gillar den [:)]om det är för att det är Berry eller!!![8]
Användarvisningsbild
Owlor
Good
Inlägg: 32
Blev medlem: tis 13 okt 2009, 11:15
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Owlor »

burnout skrev:
Agentum skrev:
Finns säkert nån outgrundlig korkad jävel som tycker Catwoman är en bra film med.


Jag gillar den [:)]om det är för att det är Berry eller!!![8]


Outgrundlig korkad jävel rapporterar för tjänstgöring. Fast åh andra sidan, hela anledningen att jag gillar den kan sammanfattas i en mening: "Halle Berry i fetishkläder..."
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Skulle nog säga att det enda, verkligen det enda bra med Catwoman var att Halle hade rejält med självdistans när hon mottog sitt hallon.
http://www.youtube.com/watch?v=NxLa73N6Rls

Bäst är ju Julie Newmar tätt följd av Lee Meriwether.
http://www.youtube.com/watch?v=mJkaPqEidiA
http://www.youtube.com/watch?v=_ilqF46xRRs
(Som dessutom påminner om Daniela Bianchi i Agent 007 ser rött)
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Ingemar
Near Mint
Inlägg: 2434
Blev medlem: lör 12 mar 2005, 18:34

Inlägg av Ingemar »

spindelmannenelektra skrev:

MARVELFILMER DVD 1981-2007

Jag tycker det känns som du faller i fällan att sätta extrema betyg även på filmer som objektivt är ganska välgjorda men som du av någon anledning inte tycker är sådär helrätt. Det är långa banor av ettor, men varför? Vad är det som är så himla dåligt att de inte ens är halvbra? MIB2, t.ex., får en etta fast du inte har ett ont ord om den. Jag skulle resevera ettorna till produktioner som är riktigt tydligt bottendåliga.
Conan The Barberian (1981)

Conan the... vadå sade du? Barberaren? [:)]
Spider-Man 2 (2003) Bättre än 1:an. Den är helt underbar. Kan se den hur många gånger som helst.
Betyg: 5 av 5

Spindelmannen 2 såg jag härom dagen, och även om den inte förtjänar högsta betyget som film i allmänhet (handlingen är alldeles för standardmässig för det) så är det en anmärkningsvärt bra film. Effekterna var fina förstås, men det är mer regel än undantag. Bra skådisar, däremot, är en mer sällsynt lyx, men denna hade både bra agerande och starka karaktärer. Skurken (Octavius/Octopus) tyckte jag spelades speciellt bra, och den PP's ilskna chef var ovanligt rolig för att vara den typen av karaktär.

Så jag kan förstå att du ger den toppbetyg i sin kategori. Till och med jag, som har väldigt lite tålamod med barnsliga superhjältar, tycker den är välgjord och till och med underhållande och välspelad.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

Ingemar skrev:
spindelmannenelektra skrev:

MARVELFILMER DVD 1981-2007

Jag tycker det känns som du faller i fällan att sätta extrema betyg även på filmer som objektivt är ganska välgjorda men som du av någon anledning inte tycker är sådär helrätt. Det är långa banor av ettor, men varför? Vad är det som är så himla dåligt att de inte ens är halvbra? MIB2, t.ex., får en etta fast du inte har ett ont ord om den. Jag skulle resevera ettorna till produktioner som är riktigt tydligt bottendåliga.
Conan The Barberian (1981)

Conan the... vadå sade du? Barberaren? [:)]
Spider-Man 2 (2003) Bättre än 1:an. Den är helt underbar. Kan se den hur många gånger som helst.
Betyg: 5 av 5

Spindelmannen 2 såg jag härom dagen, och även om den inte förtjänar högsta betyget som film i allmänhet (handlingen är alldeles för standardmässig för det) så är det en anmärkningsvärt bra film. Effekterna var fina förstås, men det är mer regel än undantag. Bra skådisar, däremot, är en mer sällsynt lyx, men denna hade både bra agerande och starka karaktärer. Skurken (Octavius/Octopus) tyckte jag spelades speciellt bra, och den PP's ilskna chef var ovanligt rolig för att vara den typen av karaktär.

Så jag kan förstå att du ger den toppbetyg i sin kategori. Till och med jag, som har väldigt lite tålamod med barnsliga superhjältar, tycker den är välgjord och till och med underhållande och välspelad.


Barbarian menade jag förstås. [:)] Det var ett tag sen jag skrev denna lista (2007) den skulle se lite annorlunda ut idag. Iron-Man var definitvt en 5:a i alla fall. Men in Black förblir nog en 1+ även om den är ok. En del filmer kanske är sämre än en etta. Man-thing måste väl ändå vara sämst. Det är väl ingen serietidningsfilm som kan bli sämre än den, eller? Då diggar jag tom Capatin America filmerna bättre, 1979 1 & 2 och 1990 dvd, även om de är imponerande dåliga.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

Ingemar skrev:
spindelmannenelektra skrev:

Conan The Barberian (1981)

Conan the... vadå sade du? Barberaren? [:)]
Skurken (Octavius/Octopus) tyckte jag spelades speciellt bra, och den PP's ilskna chef var ovanligt rolig för att vara den typen av karaktär.

Så jag kan förstå att du ger den toppbetyg i sin kategori. Till och med jag, som har väldigt lite tålamod med barnsliga superhjältar, tycker den är välgjord och till och med underhållande och välspelad.

Conan, berben, så klart!

F.ö. så heter PP's boss J. Jonah Jameson. (J har sentomsider avslöjats som ett riktigt namn, men glömt vilket nu.)

Edit: John, tydligen. Rätt ointressant.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Ingemar
Near Mint
Inlägg: 2434
Blev medlem: lör 12 mar 2005, 18:34

Inlägg av Ingemar »

spindelmannenelektra skrev:

Men in Black förblir nog en 1+ även om den är ok.

Det är det där jag inte får ihop. En OK film måste väl ändå vara en 2:a?
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

Ingemar skrev:
spindelmannenelektra skrev:

Men in Black förblir nog en 1+ även om den är ok.

Det är det där jag inte får ihop. En OK film måste väl ändå vara en 2:a?


Såg just en film nyligen jag gav den, den var sämst jag gav den sämre än 1, -3. Det ligger något i det du säger. 5 av 10 är väl 1 av 5 enligt mitt sätt att gradera. Min skala är från -5 till 5+. Detta gjordes 2007, skall sätta mig ner och gradera om dem så småningom. Bättre att använda en skala till 10. Men in Black får då 5 av 10.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

Kan du förklara ditt sätt att gradera? Det verkar förvirrande.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

Wakuran skrev:
Kan du förklara ditt sätt att gradera? Det verkar förvirrande.


se föregående post. Det skall tilläggas att graderingen inte är jätte genomtänkt. Men det känns ändå rätt att Men in Black får 1 och Spider-Man får 5. Det är väldigt stor skillnad på de filmerna. Ok jag gör om det från 1 till 10. Bra att ni kommenterar detta, man vill gärna vara tydlig.

Har nu graderat dem från 1 till 10. Men detta är min smak och jag älskar Marvel så självklart blir poängen högre pga det.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

spindelmannenelektra skrev:
Man-thing måste väl ändå vara sämst. Det är väl ingen serietidningsfilm som kan bli sämre än den, eller? Då diggar jag tom Capatin America filmerna bättre, 1979 1 & 2 och 1990 dvd, även om de är imponerande dåliga.

Det håller jag inte alls med om, skrev om den tidigare i tråden och om jag minns rätt gav jag den en 4 (av 5). Tycker både tv-filmerna med Cap Am. och Catwoman med Berry är sämre, för att inte tala om Nick Fury med Hasselhoff.

Men jag tycker ju också att Alien är bättre än Aliens på sätt och vis, så det är nog jag som har konstig smak.

Lite intressant i alla fall, att både Howard the Duck och Man-Thing anses vara rätt usla. Med tanke på kopplingen dem emellan.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

Länge sen jag såg båda filmerna, men jag minns Alien som mycket bättre. Mer creepy, med bättre stämning än tvåans action. (Tycker Terminator är bättre än Terminator 2, också.)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
i_am_nallen
Good
Inlägg: 26
Blev medlem: sön 15 jun 2008, 22:03
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Bästa och sämsta filmen som gjorts på seriebas?

Inlägg av i_am_nallen »

Captain America från 1990 var rätt kass. Superman 4 . Quest for peace var rätt hemsk också.

någon som sett japanska tolkningen av spiderman?
Sweet Dreams
wish
Nallen
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Bästa och sämsta filmen som gjorts på seriebas?

Inlägg av burnout »

i_am_nallen skrev: någon som sett japanska tolkningen av spiderman?



Tror det men jag hade lite svårt med språket. Såg spiderman på tv i Kina i Nov. Vad det var var lite svårt att säga, eftersom jag flippade mellan 114 kanaler 3 på morgonen (pga. jetlag)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Bästa och sämsta filmen som gjorts på seriebas?

Inlägg av Wakuran »

Javisstja, den där tokusatsu-versionen från 70-talet, jag såg iaf början av den någon gång då den var utlagd på YouTube eller något sånt. Rätt så töntig och konstig, har jag för mig. En japansk kille som blir Spidey och åker runt på motorcykel och spöar upp utomjordingar, eller något i den stilen. Spider-Man-mangan verkar intressantare, framför allt mot slutet där "Yu Komori" får emotionella problem och börjar röka marijuana och liknande (det känns som den amerikanska översättningen avbröts just när serien började bli intressant)...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
FredrikLähnn
Fine
Inlägg: 269
Blev medlem: sön 17 aug 2008, 07:53
Ort: Fjelie

Re: Bästa och sämsta filmen som gjorts på seriebas?

Inlägg av FredrikLähnn »

i_am_nallen skrev:Superman 4 . Quest for peace var rätt hemsk också.


Håller med 4:an är verkligen bedrövlig...
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Bästa och sämsta filmen som gjorts på seriebas?

Inlägg av Peral »

BÄST: Två senaste Batman filmerna, Två första Asterix, samt X-Men trilogin, V for vendetta
USLA:Ironman, samtliga Spiderman filmerna, The Hulk, Daredevil, andra Hellboy samt Spirit

Sedan tror jag inte att Amerikanerna kommer att klara av att göra Tintin rättvisa, trots att man engagerat både Spielberg och Peter Jackson.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Bästa och sämsta filmen som gjorts på seriebas?

Inlägg av Wakuran »

Peral skrev:BÄST: Två senaste Batman filmerna, Två första Asterix, samt X-Men trilogin, V for vendetta
USLA:Ironman, samtliga Spiderman filmerna, The Hulk, Daredevil, andra Hellboy samt Spirit

Sedan tror jag inte att Amerikanerna kommer att klara av att göra Tintin rättvisa, trots att man engagerat både Spielberg och Peter Jackson.

Vilka Asterixfilmer syftar du på? Spelfilmerna? Den allra första Asterix-animationen är ju f.ö. bedrövlig.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Bästa och sämsta filmen som gjorts på seriebas?

Inlägg av Labrador Road 26 »

Peral skrev:BÄST: Två senaste Batman filmerna, Två första Asterix, samt X-Men trilogin, V for vendetta
USLA:Ironman, samtliga Spiderman filmerna, The Hulk, Daredevil, andra Hellboy samt Spirit

Sedan tror jag inte att Amerikanerna kommer att klara av att göra Tintin rättvisa, trots att man engagerat både Spielberg och Peter Jackson.

Lustigt, vi verkar ha om inte diametralt olika smak, så bitvis i alla fall. Jag gillar skarpt Iron Man, Spider-Man 1 & 2, båda Hellboy-filmerna, och tycker även Daredevil och båda nya Hulk-rullarna är skapliga. Däremot tycker jag inte tredje X-Men var så lyckad, och Asterix & Obelix-filmerna är godkända men inte så mycket mer än så. Dark Knight är bra, men jag är klart tveksam till att sätta den bland de bästa seriefilmerna, och jag börjar bli enormt trött på Christian Bales enkelspåriga skådespeleri, han som verkade så lysande en gång i tiden.

The Spirit är nästan ett kapitel för sig själv. Jag gillar absolut filmen, men ser den som Frank Millers The Spirit utan någon egentlig koppling till Will Eisners serie, förutom karaktärerna, mycket av handlingen är dessutom inte från The Spirit utan från John Law, en annan av Eisners serier. Tycker det känns som Miller haft lite svårt att skilja på The Spirit och sin egna serie Sin City, men jag gillade ju sin City också, så därför tycker jag Denny Colts äventyr funkar skapligt.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
FredrikLähnn
Fine
Inlägg: 269
Blev medlem: sön 17 aug 2008, 07:53
Ort: Fjelie

Re: Bästa och sämsta filmen som gjorts på seriebas?

Inlägg av FredrikLähnn »

Peral skrev:BÄST: Två senaste Batman filmerna, Två första Asterix, samt X-Men trilogin, V for vendetta
USLA:Ironman, samtliga Spiderman filmerna, The Hulk, Daredevil, andra Hellboy samt Spirit

Sedan tror jag inte att Amerikanerna kommer att klara av att göra Tintin rättvisa, trots att man engagerat både Spielberg och Peter Jackson.


Som Hellboy-fan (serien alltså) måste jag dessvärre hålla med om att andra filmen är rätt usel [xx(]
Frun låter hälsa att andra nya Hulk-filmen är riktigt dålig, själv har jag inte sett den
Skriv svar