Agentum skrev:
Finns säkert nån outgrundlig korkad jävel som tycker Catwoman är en bra film med.
Jag gillar den om det är för att det är Berry eller!!![8]
burnout skrev:Agentum skrev:
Finns säkert nån outgrundlig korkad jävel som tycker Catwoman är en bra film med.
Jag gillar den om det är för att det är Berry eller!!![8]
spindelmannenelektra skrev:
MARVELFILMER DVD 1981-2007
Conan The Barberian (1981)
Spider-Man 2 (2003) Bättre än 1:an. Den är helt underbar. Kan se den hur många gånger som helst.
Betyg: 5 av 5
Ingemar skrev:spindelmannenelektra skrev:
MARVELFILMER DVD 1981-2007
Jag tycker det känns som du faller i fällan att sätta extrema betyg även på filmer som objektivt är ganska välgjorda men som du av någon anledning inte tycker är sådär helrätt. Det är långa banor av ettor, men varför? Vad är det som är så himla dåligt att de inte ens är halvbra? MIB2, t.ex., får en etta fast du inte har ett ont ord om den. Jag skulle resevera ettorna till produktioner som är riktigt tydligt bottendåliga.Conan The Barberian (1981)
Conan the... vadå sade du? Barberaren?Spider-Man 2 (2003) Bättre än 1:an. Den är helt underbar. Kan se den hur många gånger som helst.
Betyg: 5 av 5
Spindelmannen 2 såg jag härom dagen, och även om den inte förtjänar högsta betyget som film i allmänhet (handlingen är alldeles för standardmässig för det) så är det en anmärkningsvärt bra film. Effekterna var fina förstås, men det är mer regel än undantag. Bra skådisar, däremot, är en mer sällsynt lyx, men denna hade både bra agerande och starka karaktärer. Skurken (Octavius/Octopus) tyckte jag spelades speciellt bra, och den PP's ilskna chef var ovanligt rolig för att vara den typen av karaktär.
Så jag kan förstå att du ger den toppbetyg i sin kategori. Till och med jag, som har väldigt lite tålamod med barnsliga superhjältar, tycker den är välgjord och till och med underhållande och välspelad.
Ingemar skrev:spindelmannenelektra skrev:
Conan The Barberian (1981)
Conan the... vadå sade du? Barberaren?
Skurken (Octavius/Octopus) tyckte jag spelades speciellt bra, och den PP's ilskna chef var ovanligt rolig för att vara den typen av karaktär.
Så jag kan förstå att du ger den toppbetyg i sin kategori. Till och med jag, som har väldigt lite tålamod med barnsliga superhjältar, tycker den är välgjord och till och med underhållande och välspelad.
Ingemar skrev:spindelmannenelektra skrev:
Men in Black förblir nog en 1+ även om den är ok.
Det är det där jag inte får ihop. En OK film måste väl ändå vara en 2:a?
Wakuran skrev:
Kan du förklara ditt sätt att gradera? Det verkar förvirrande.
spindelmannenelektra skrev:
Man-thing måste väl ändå vara sämst. Det är väl ingen serietidningsfilm som kan bli sämre än den, eller? Då diggar jag tom Capatin America filmerna bättre, 1979 1 & 2 och 1990 dvd, även om de är imponerande dåliga.
i_am_nallen skrev: någon som sett japanska tolkningen av spiderman?
i_am_nallen skrev:Superman 4 . Quest for peace var rätt hemsk också.
Peral skrev:BÄST: Två senaste Batman filmerna, Två första Asterix, samt X-Men trilogin, V for vendetta
USLA:Ironman, samtliga Spiderman filmerna, The Hulk, Daredevil, andra Hellboy samt Spirit
Sedan tror jag inte att Amerikanerna kommer att klara av att göra Tintin rättvisa, trots att man engagerat både Spielberg och Peter Jackson.
Peral skrev:BÄST: Två senaste Batman filmerna, Två första Asterix, samt X-Men trilogin, V for vendetta
USLA:Ironman, samtliga Spiderman filmerna, The Hulk, Daredevil, andra Hellboy samt Spirit
Sedan tror jag inte att Amerikanerna kommer att klara av att göra Tintin rättvisa, trots att man engagerat både Spielberg och Peter Jackson.
Peral skrev:BÄST: Två senaste Batman filmerna, Två första Asterix, samt X-Men trilogin, V for vendetta
USLA:Ironman, samtliga Spiderman filmerna, The Hulk, Daredevil, andra Hellboy samt Spirit
Sedan tror jag inte att Amerikanerna kommer att klara av att göra Tintin rättvisa, trots att man engagerat både Spielberg och Peter Jackson.