Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

Jo tanken där är väl att man ska tänka att Rick är galen och att de andra kan undra om han är sjuk.

Men för mig var det mer som att det finns ett slut för allt, antingen ger man upp eller så gör man precis vad som krävs hur i helvete det än slutar, det finns gränser även i en sån hård värld de lever i.

Antingen är du en person som kan överleva det eller inte, han tänker ju mycket tillbaka där på förlorat hopp och misslyckade försök till att bli "civilasierade".

Nä jag förstår honom.

Och vi hör ju Michones historia, hur hon överlevde.

Terminus? ja det luktar skumt, vem beter sig som de ens, varför är de så måna om att få dit okänt folk? har du rätt?, det såg ut som en jäkla skeletthög med en del färskt kött på där.
Nä det här är inte slutet.

Rick har ju några åsikter där på slutet som indikerar det du skriver.
Att de ens såg det var väl för att de kom in bakvägen.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Ray »

Ja, jag förstår Rick också, dom gav sig på hans barn, tro fan att han ger igen på värsta tänkbara sätt.
Jag vill minnas att man såg i förra avsnittets preview för detta sista, hur någon plockades ned av en grupp människor ( terminus?) men det var ju inte med i detta. Var det Carol dom tog där tro. Det måste ju komma i nästa säsong då?
Spännande är det :)
mikaelsol
Fine
Inlägg: 389
Blev medlem: tor 21 apr 2011, 14:24

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av mikaelsol »

Jag tycker de ska träffa på de där kannibalerna snart från serien. Det mådde jag sjukt dåligt av.

Tror dock att Terminus kommer följa det där stället utanför Washington lite grand, eller???
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Ray »

Har ju inte läst serien, fasiken nu blev jag ju nyfiken på det där... Måste köpa in böckerna.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

Nu är TV- serien igång igen.

Och trots våra gissningar så var det en hejdlös inledning utan dess like.

Här ger de fan inte upp stuket kan jag säga.

SE!

Ärligtr man märker inte ens av tiden, det här är den bästa start på en nu säsong de haft, WOW
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Ray »

JAg håller med dig och fan i mig den ruggigaste, alltså osmakligaste så att säga. Zombierna var inte de värsta, grymt rå inledning ... Men yes, kanonavsnitt var det!
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

Ok andra avsnittet lite väl amerikanskt i deta med att de träffar en präst och då är det liksom för en del halleluja och för andra drar man i långbänk att nåt är fel kanske.

I Sverige skulle det ju int fungera alls utan var han oduglig och skum = död vi bryr inte särskilt mycket i kristendom som begränsningar vad folk kan göra, tja sådär en 10% gör det min inte de andra.

De ser kykor som frizoner, det hade vi inte gjort alls, tkjaja möjligen som det minus medhanget till präst som varit där i år typ.

Spö och uppbunden minst skulle jag säga och som sagt stryk tills han klämmer ur sig vad fan han håller på med, att var religiös kan ofta ge ett handicap mot de som inte är det i nåt sånt här, eller jag kan dra till med DET ger ett handikapp.

Och vi ser ju var detta går, för den stora gruppen vissa har inte släppt dem som måltid.

Intressantare är nog han med armborstet och hon som sköt ungen bla, de får ju syn på nånting som säkert gäller hon den yngre dottern till Herschal, som man när man sett henne trodde typ var säg max 18-19 och är 29´kom nån fram till.
För det vill man ju veta mer om, vad fan är det för nåt? jag menar de där som åker runt i området och här då kidnappade henne.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Ray »

Ja, jag var inte speciellt nöjd med avsnitt två. Upprepning, vi stöter på zombies och slår ihjäl dom. Prästen har något skumt i sin historia och kannibalerna som kom tillbaka kändes bara som att nu måste vi chockera tittarna ännu mer. Fortsätter det så så tror jag att The walking dead kommer att tappa. Då blir det som vilken skräckfilm som helst. Frossa i chockerande effekter är inte mycket som tillför en bra story, storyn är det som gäller. Håller med dig om att intressantast nu är Carol och "armborstkillens jakt på Herschels dotter, vad hon nu hette, men skulle hon vara 29? såg mest ut som 16-17 :)
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

Avsnitt 3, tja lite kul början, men annars ganska lätt att genomskåda när de tex. lämnar kyrkfan för att jaga kannibalerna, det fattade man direkt att de inte gick på när de jhade burit dit snubben de käkat på, ärligt vem hade gjort det?

Sebn är det klart meningfen att vi ska se Rick som alt mer hänsynslös och så vidare, jag vete fan, är det nån romantik nu då plötsligt, vem i helvete hacde låtit dem gå?
Inte jag iaf no remorse är orden, och några gravar hade det inte heller blivit fråga om för min del, då jag som det äör nu tagit mitt pick och pack och lämnat den löjliga menlösa prästen där att göra vad fan han vill.

Det är fortfarande för amerikanskt falskt skrnheligt här, att man liksom ska respektera kyrkan och man måste följa en kristlig hållning, nåt som inte är nåt som går hem här alls, är prästfan oduglig så skit i honom bara, varför skulle nån släpa runt på den?

Så nej det ameriaknska att nu är Rick okristligt omänskilg funkar inte på mig då jag inte ser några problem med det alls.

Dock slutar det ju intressant, vad har de andra varit med om egentligen, vi ser ju en del knepiga scener i slutet?

Annars siså där, bättre än förra men för mig alt för laddat med saker jag inte förstår att det är en regel och därför helt bortser från (som machetedödade kannibaler inuti kyrkan tex).
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Ray »

Ja jag håller med. Kannibalerna fick vad dom förtjänade och Rick gjorde helt rätt. Inte visar man någon pardon för sådan dårar. Gillade sekvensen när dom fått veta att dom ätit infekterat kött. Vet inte om jag är så förtjust i den här Washington idén, tror inte att den leder någonstans. Men bra är det, var lite orolig efter avsnitt 2 att det skulle skena iväg med att bara chockera tittarna, men det löstes bra tycker jag, nu är dom på rätt väg igen.
mikaelsol
Fine
Inlägg: 389
Blev medlem: tor 21 apr 2011, 14:24

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av mikaelsol »

Jag är själv lite skeptisk till att de följer serien så pass nära som de gör nu, för då vet man ju vad som ska hända hela tiden även om de bytt ut lite personer. Längtar dock till att de kommer till (((censur pga spoiler))). För den delen är en av mina favoriter i serien.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Ray »

Har inte läst serien, lite trista teckningar så jag blir inte lockad. Där har jag ju då en liten fördel då jag inte vet vad som kommer att hända nu då :)
mikaelsol
Fine
Inlägg: 389
Blev medlem: tor 21 apr 2011, 14:24

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av mikaelsol »

Det är rätt lustigt för i början störde jag mig på att tv-serien inte följde serien, men nu när de börjat göra det stör jag mig på att den gör det hehe.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

Appropoå tidigare http://sv.wikipedia.org/wiki/Emily_Kinney

Ja tydligen 29år.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ala
Fine
Inlägg: 219
Blev medlem: tis 27 maj 2014, 09:30
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Ala »

Jag har inte sett TWD sedan säsong tre. Tycker egentligen att den gick utför direkt efter säsong ett. Hade den slutat där, med en enda säsong, då hade den varit sanslöst bra, en modern klassiker. Men nu blev det ju inte så.
Är säsong fyra och fem något att ha? Har jag missat något fantastiskt? Är det inte bara en vanlig såpa med en zombie vart fjärde avsnitt?
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av super85 »

Är det inte bara en vanlig såpa med en zombie vart fjärde avsnitt?


Nej är det inte. Tycker det finns väldigt lite "såpa" över det. Eller beror vad man definerar som såpa, karaktärer som pratar med varandra? tycker säsong 4 varit bästa i serien, tillsammans med första säsongen. Även nya femte har haft en lovande början.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Ray »

Säsong 1 : Kanon
Säsong 2: Mycket sämre
Säsong 3. Suverän
Säsong 4. Kanon
Säsong 5. Har börjat bra
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

Äsch jag vet inte, är inte så intresserad nu, detta är imo inte nåt att följa vad som händer på sjukhuset alls.

Hoppas de drar därifrån snart så det kommer vidare, det är ju bara dårar där ändå som dessutom imo misslyckas att verka skrämmande nog för mig iaf.

Ta ihjäl dem o dra.
9mm, i'm never further away than that.
mikaelsol
Fine
Inlägg: 389
Blev medlem: tor 21 apr 2011, 14:24

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av mikaelsol »

Jag gillar tv-serien och serien just för att de är såpor med lite zombier i.

Avsnitt 4 var det bästa hittills denna säsongen imho för att den var så inramad som en egen liten film, där man hela tiden kunde klura ut vad som skulle hända, men på ett roligt sätt. Som när hon gick in i rummet med glasburken med klubborna i. Då blev man rätt sugen på att se hur den skulle användas.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Ray »

Avsnitt fyra var klart svagast hittills och jag hoppas också dom kommer därifrån fort som sjutton, ganska ointressant. ett gäsp avsnitt. Vi får se nästa vecka.
Hoppas på bättre ös :)
Skriv svar