Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Agentum »

Jahha då misssade jag det, jag trodde dt var slut då det ju blev abrott exakt efter lika många avsnitt som första säsongen var, dvs väldigt få.

Då får jag checka det.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Agentum »

Ok de hann inte iväg nu heller ÅK har man lust att skrika.

Jag gillade dock det på pubben äntligen fick huvdrollssnuten visa upp vad han kunde, han läste det där direkt de andra fattade inget.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Agentum skrev:Ok de hann inte iväg nu heller ÅK har man lust att skrika.

Jag gillade dock det på pubben äntligen fick huvdrollssnuten visa upp vad han kunde, han läste det där direkt de andra fattade inget.


I serietidningen är det mycket mer påtagligt att Rick har den rollen du antyder.
TV-serien håller okej klass, men får inte riktigt fram känslan som finns i serietidningen. Ännu, i alla fall.
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Agentum »

Sant, den här säsongen har varit för mycket om personliga vardagsproblem och för lite om världen.

Det är möjligt at de skippar fängelset helt antar jag, men isf kunde nog ha fåt ur något mer action utan det.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Jag tycker problemet med TV-serien har blivit att känslan av en uppenbar och närvarande fara har avtagit. Det är mer enstaka och enskilda zombies som dyker upp för att visa tarmar som hänger ut.

Jag har inget emot att det skildras personliga problem och ställningstagande. Jag vill inte spoila för någon som eventuellt ska se serien eller läsa tidningen, så jag nämner inga händelser eller episoder, men håller generellt med om att TV-serien måste ta och närma sig tidningen lite mer om det ska bli intressant för mig att se vidare.
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Agentum »

Senaste avsnittet 10 var topp för den här säsongen tror jag, tänk om de kört iaf vart tredje avsnitt såhär.

Kanon.

De sitter på arslet för mycket, ut och leta nya miljöer, försök hitta sin plats att leva på nångång, det är bara jobbigt att de liksom ger upp och ska sitta och häcka på farmen.

Kör på ta sig nån annastans.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Agentum »

Ja vilken situation.

Jag tänkte på det där om det skule hända, jag är rädd att jag skulle var en av de som är "onda" i ett sånt fall.

Jag hade varit med på skjuta snubben sidan så att säga, man kan aldrig låta saker gå ur kontroll genom att vara blödig när världen fallit och du vet vad du har men omöjligt vad du kan få.:-/
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Agentum »

Rätt ok nu iaf, men lite förvirrande om man läst sereien, men å andra sidan, jag ha rju läst den.

Tillhör ännu de onda, jag hade tagit livet av snubben som är infångad, å andra sidan efter info jag aldrig kunnat hört(det han slog i ungen).

Det man kan råda över bör man överväga, nu tycker jag ledaren är på hal is även om jag gillar honom, mn man kan inte panga ner folk i samam syfte och sen göra så här.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Agentum »

Brutalt slut ändå, om än rätt oförklarligt.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Det verkar vara fritt fram att tok-spoila i den här tråden så då kör vi väl.

Kanske är "old news", men att The Governor är på väg in i säsong 3 kommer absolut att göra det mer intressant. Rykten går om att även Michonne är på väg att skrivas in.

http://www.tvline.com/2012/02/walking-d ... ey-season/
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Agentum »

Jo jag ser tråden som en diskussion för de som ser på serien helt enkelt.

Om man inte gör det eller ligger efter få man ta sig lite i akt kanske.

Jag har inte läst nåt skvaller alls så för mig var det där nytt, jag hoppas på att de inte tänker sitta och hänga på farmen i evigheter iaf, tänk så mycket bättre det blev bara när de gav sig iväg och skulle släppa den där snubben de fångade, det är ju sånt man vill se.

Det måste var mer av en förlorad värld över det, intot är ju suveränt, men givetvis inser jag att töma hela stadsdelar osv inte är gratis så man kanske får köra det i mindre skala, men gör för sjutton det.

De måste hamna i en sits där de måste ut för att komma åt nödvändiga saker, bli tvugna att ta risker.

Att de här skurkgänget kommer dyka upp är rätt uppenbart redan, man kan ju hoppas att hon med svärdet och sina kelgrisar dyker upp rätt snart hur de nu ska få det att passa in.

Men att få in lite nytt blod vore inte fel heller, för nu är det väldigt splittrat och flera karraktärer gör absolut ingenting, det behövs ett lyft där, mer folk som vill göra vad som krävs, det går inte tat köra på gamla principer, det var väl en sak som snubben som dog nu senast hade rätt i trots allt.

Det är för mycket tänkande på typiskt USA mnaner, mne nu bor de bara på den marken, det finns inget längre, inga lagar eller myndigheter.

Man kan liksom inte släppa nån tok man hittat och som kommer hämta sian polare, ok nu fick det ju en annan utgång, men alltså som regel gör man inte ett sånt val, ingen är polis längre.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Ray »

Helt klart att avsnitt 10, 11 och 12 varit de bästa i den här säsongen. Men i helhet har den varit alldeles för trög. Nu verkar det som att döingarna blir zombies utan att bli rivna eller bitna, skall bli intressant vad det blir för förklaring till det. Tack vare de sista avsnitten hänger man fortfarande kvar och följer den, men visst håller jag med om att nu måste de ut och röra på sig för den där farmen är FÖR tjatig.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Agentum »

Jo jag märkte det jag med, det antyder ju nån form av luftburen smitta och/eller möjligen latent hos bara vissa tills de avlider.

Nånstans kom det ju från iaf.

Har någon dött på annat sätt än av zombier, ja mer än snut2 nu i TV-serien, jag har helt glömt bort det.

Funderar hårt, faktum är ju att han kommer back i serien med och huvudpolisen återvänder och gräver upp honom för att ha ihjäl honom för gott.
Ungen skjuter väl honom där med, har inte serierna här tyvärr, men var det inte så?

I vilket fall återvänder de som zombies klart fortare i TV-serien det är klart.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
rdbulldozer
Fine
Inlägg: 597
Blev medlem: tis 28 jun 2005, 17:33
Ort: Visby

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av rdbulldozer »

Agentum skrev:Funderar hårt, faktum är ju att han kommer back i serien med och huvudpolisen återvänder och gräver upp honom för att ha ihjäl honom för gott.
Ungen skjuter väl honom där med, har inte serierna här tyvärr, men var det inte så?

Spoiler: jo så var det
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

Shit nu blev det fart, bland de värre shooting gallerys med zombies jag sett.

Hoppas de balanserar bättre nu i fortsättningen, vi vill ha action och zombies men såklart balanserat med personlighetsuppbyggande med, nu har det varit den här säsongen först lite pådrag sen inget, sen inget.......tom jag började tapap modet och sen de 3 senaste då har det burit iväg rejält.

För vi får ju tänka att det här är en TV-serie och i USA så har de så lättt att få allt till pg13 bara, men massor av folk är äldre än så.

Och så kröp ju frågan vi ställde oss fram nu med, undrar om den tecknade serien kommer ge en sån status med.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Ray »

Japp, svaret kom, vet inte om jag gillade det men vi får se hur det hanteras. Tjejen i slutewt bådar gott, utan att avslöja för mycket.
Helt klart så var det en rökare utan jämnförelse detta sista avsnitt och jag är tillbaka helfrälst igen. Snälla, säsong 3 kom snart och håll tempot uppe. Inga fler hem till gården äventyr nu. Ge oss det vi vill ha och det Walking dead är bäst på, full fart med livsfarliga zombies. Serien regerar igen!
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

Inte barar hon utan också det som uppenbaras när kameran höjs precis i slutet, det är fasen på tiden.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Ray »

Ja, det såg ut som något stort, fängelse, sjukhus, internat skola eller så. Har inte läst serierna än. Men jag hoppas på fullt ös och spänning där. Vill minnas jag läst något på forumet här om det.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

Okj det är fängelset man ser, de kommer hitta det nu, det spelar en enorm roll i serien, och jag trodde de skulel skippa det helt.

Men nu kommer de ju helt uppenbart hitta det nästa säsong.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Mithroth »

Funderade över en sak gällande det där med att alla är infekterade egentligen och förvandlas hur de än dör (så länge hjärnan är intakt). Killarna de sköt i baren när de skulle hämta Hershel sköts väl inte i huvudet? Några zombies blev de iaf inte. I och för sig vill jag minnas att det är samma sak i serierna, vissa förvandlas nästan direkt efter att de dött medan andra tar timmar/dagar på sig.
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Skriv svar