Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Agentum »

Kirkman menar att det ska finnas ett slut, att det är nånstans halvvägs, men jag vet inte.

TV-serien om den överlever slutar nog tidiagre så atr säga, trots allt är den beroende av allmäna tittare och inte diehard seriefolk.

Men det spear inget roll för mig, jag tittar och jag är väldigt kräsen, jag avskyddee sånt elände som Lost och sådant som aldrig leder nånstans som bara går fram och tillbaka, jag tror fler ledsnat på det tramset äntligen.

Att ta idér från serier, tja varför inte, det gör de ju med filmer så.

Men man ska inte göra mistaget att inte ens ha nån från serien att rådfråga, det är självmord.

som den seriemänniska jag är så trro jag det finns fler bra serieförfattare eller kanske bokförfattare än det finns tv-serieförfattare.:-)
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Peral »

Jag håller med dig, Lost gillade jag i början när jag trodde det skulle vara i en säsong, när det sedan fortsatte tappade jag snabbt intresset. Ett koncept överlever sällan mer än ett par tre säsonger, sedan börjar de upprepa sig själv och de ledande karaktärerna blir mer och mer stereotypa
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av spindelmannenelektra »

Jag har nu sett hela säsong 1. Jag tycker den är bra, det skall bli spännande att se fortsättningen.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Ray »

Säsong 1 är bland det bästa på riktigt riktigt länge.
Säsong 2 har jag sett fem avsnitt av nu och den är inte i närheten av 1:an, den är seg och väldigt pratig.
Farliga vibbar från 80-talets V där de första fem långfilms långa avsnitten var suveräna, sedan kom den dåliga tv-serien där ödlorna solade. Total krasch.
Walking dead ligger farligt nära att upprepa det. Den står och stampar om man säger så och jag är INTE nöjd.
Ray
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Agentum »

Säsong 2 är överlägsen, förutom möjligen de första avsnitten av 1an förstås då allt är nytt och de är så lika förlagan.

Jag tycker den stilat till sig vesäntligt från den underliga undergångsgrejen de försökte med där man skuel spränga sig i luften osv, ej trovärdig.

Visst de har häckat på den gär farmen ett tag nu, men det finns en anledning och den följer förlagan.

Sen gilar jag tillägget i den gär rednecksnubben med armborstete han finns inet i förlagan men är klart vettig här.

Sen väntar man givetvis på snutbossens kollega som snabbt avslitas i förlagan, skadet sluta liknande?

Nä nåt V är det inet fråga om, men den som har läst den tecknade serien vet tat den går framåt långsamt, och ibland kan man undar om den ska komma nånstans, sen händer stora saker och så går det på.

Vad tycker ni andra?

V har ju en ny serie, och döär var det tvärtom första säsongen är mer eller mindre helt värdelös, memedans den togs sig det andra, man ska komam ihåg att originalet bestod avb 3 filmer som styckades här i Sverige och sen när det blev så populärt lanserade de en tv-serie där de inet hade råd med specialeffekterna.

Det är ok att inte gilla det här givetvis, och visst man kan orpoa sig för om det blir ett avslut med, förlagan är inte avslutad och Kirkman finns ju med i tv-seriens team.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Tempot har gått ner i säsong två rejält, på gott och ont. Det blir lite plågsamt att sitta och titta på serien tillsammans med någon som inte läst serietidningen, speciellt när något som avhandlas på 20-25 sidor i tidningen får fyra avsnitt för att ens komma fram till kärnan.

Jag tror att man får se tv-serien som helt avskiljd från tidningarna för att det ska bli möjligt att härda ut i längden. De små avvikelserna blir lite jobbiga att acceptera upplever jag. Speciellt kring karaktärer som finns i ena men inte i andra, dör i ena men inte i andra, och så vidare.
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Agentum »

Jo, men visst är dt just som du skriver, man vet att nåt ju är upplagt, men den som inet läst serien vet ju inte vad fan det är.

Jag vill dock ha en viss avskilnad från förlagan eftersom..........hmm rent personliga skäl, jag skulel nog tröttna om jag visste varje sak som skulle hända i hela serien.

Och som sagt jag gillar vissa förändringar medans andar som hon som skjuter armborstsnubben nu senast, hon är usel och fyller ingen funktion alls.

Men jag kan förstå denm som tycker att det tar för lång tid, jag gissar att de gjorde det så här med att de söker efter enb unge bara för att TV är en sak och en serie en nan sak, de tillbringar ju lång tid där med på farmen men det behövs liksom inet förklaras ppå samma sätt, ändå är ju förutsätningarna de samma för vad som komme knäcka det hela, vad är det för nåt i ladan .
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Sir-L »

Ja vet inte, jag tycker inte första säsongen är speciellt engagerande. Jag vet inte om jag tycker det är för mycket drama eller nått...
Buzz
Very Good
Inlägg: 55
Blev medlem: ons 05 jan 2011, 18:08

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Buzz »

Är det bara jag som tycker att allt stelnat till som bara den!? Jag hade gärna sett att karaktärerna utvecklades på lite olika vis, så som dom gör i serien vilket är en del av framgången, just att lyckas ge ett personligt/trovärdigt porträtt och förändring av alla. Typ att oväntade talanger dyker upp, alternativt hur vissa blir råare, men... nä alla står kvar och stampar på samma ställe, eller så får man lära känna dem ännu sämre än förut. Istället så har allt blivit så fokuserat på känslor och grinande och ja, jag vet att civilisationen gått under, alla har forlorat nära och kära, samt att ena ungen är bortsprungen och Carl ligger med skottskador. Men det blir fan för mycket snack som inte dels (IMO) inte spelas särskilt bra, dels bara upprepar sig själv i formen; "Oj vad ledsna vi är och allt ser så mörkt ut".

Tyvärr är jag grymt besviken på säsong 2, men då hade jag också kolosala förväntningar då man är ett super fan av serien.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Agentum »

Tyvärr anser jag fortfarande att det är likt serien, den är också väldigt långsam, men som sagt det finns ju en anledning varför de är på bondgården och det motsvarar ju serien.

Eftersom dedt i första säsongen helt barkade åt skogen med nån snubbe som avgjorde att världen gått under och inge möjlighet fanns mer än att spränga sig själva, hur kan man då gnälla att de tycker det ser mörkt ut nu efter det fiaskot?
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Ray »

Har inte läst serien och jag tycker att tempot gått ned avsevärt. Det händer inte lika mycket i action och spänningsväg som i första säsongen.
Ger den nog ett par avsnitt till sedan är det adjöss om inte det tar fart, tyvärr.
En tv-serie med kanonpotential har tappat rejält till något mediokert diskussionsdrama.
Usch vad jag gnäller.
Ray
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Agentum »

Jag håller fast, det är som serien bara annorlunda.

Men en del av er ser väl de svenska avsnitten och ligger lite efter oss som ser de amerikanska med.

Visst det stegar inte fram så fort direkt, mne jag tycker det funkar, vad vill nu ha en showdown med zombimassakrerande, så är inte den tecknade serien.

Det är ju en hel del som hänger i luften nu och flera möjliga uppgörelser, ska de fölaj förlagan komer de få lämna farmen efter att han fått ta slut på det som finns dolt där, kanske kommer ni tycka det växer lite då.

Men som sagt jag kan förstå att folk som gillar typiska USA serier av den där vampyrtypen aldrig kan gilla sånt här, mne de komemr heller aldrig gilla förlagan.

Jag menar hur länge sitter de inte och trycker i det där jävla fängelset där?, var de så mycket bättre och intressantare verkligen?
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Agentum »

7 avsnitt och nu började även jag tänka, om det inte blir en showdown snart så kreverar jag, nu hoppas jag det är finito med den här farmen och vidare på annat.

Annars börjar jag tro på det där med att pengarna är slut och tat de inet har råd med nåt annat än sånt här.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Peral »

I serien berättas det här farmen avsnittet mycket mer effektivt och med en mer dramatisk upplösning på händelseförloppet.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Ray »

Precis sett 7:e avsnittet. En liten förbättring nu, skall bli intressant at se vart det tar vägen nu.
Användarvisningsbild
Happy Hamster
Fine
Inlägg: 261
Blev medlem: tor 06 nov 2008, 14:25
Ort: Sverige

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Happy Hamster »

Michonne dyker förhoppningsvis upp snart i tvserien. Ska bli kul att se henne ha ihjäl zombier med hennes samurajsvärd. [:)]
Användarvisningsbild
braxtallrik
Fine
Inlägg: 379
Blev medlem: tor 28 aug 2008, 21:26
Ort: Sverige

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av braxtallrik »

Nu finns del 8 ute på nätet. Hoppas de börjar röra på sig, tyckte det var lite segt ett tag.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Wakuran »

braxtallrik skrev:Nu finns del 8 ute på nätet. Hoppas de börjar röra på sig, tyckte det var lite segt ett tag.

De? Det är ju zombies vi pratar om! [;)]
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av Agentum »

Serien är slut för ett bra tag sen ja andra säsongen alltså, är det svenskt nr8 som menas?
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Walking Dead tv-serien

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Det var uppehåll i serien. S02E08 gick i söndagskväll i USA med omnejd.
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Skriv svar