Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Ray »

Så var det igång igen. Riktigt riktigt bra fortfarande.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

Jo och jösses vad bra det är, otroligt hårt och brutalt här senast, hur man troligen tänker i en situtation, man tar inte in nån utifrån för det är inte en vinst utan kan orsaka många andras död.

Det utrycker ju snubben med ryggsäcken och sen hur de stannar och plockar upp den.

Hårt.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Ray »

Är ganska säker på att detta är bästa säsongen hitills, undrar hur dom skall kunna matcha den, jag menar den håller ju i varenda avsnitt. Suveränt!
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Kermit »

Ray skrev:Är ganska säker på att detta är bästa säsongen hitills, undrar hur dom skall kunna matcha den, jag menar den håller ju i varenda avsnitt. Suveränt!


Är inte TWD lite för våldsamt för dig? ;-)
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Ray »

Tänk jag anade att den kommentaren någon gång skulle komma :)
Nej då absolut inte, här fyller det sin funktion, det är en zombie serie, det hör till. Det är i vanliga mainstream rullarna jag anser det jag skrivit på annan plats. TWD är suverän, skall se senaste avsnittet om en stund. Otroligt bra serie!
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Kermit »

Men hör inte våld mycket till actionrullar också?
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Ray »

he he, nja, inte på samma sätt, tycker inte det behövs. Det behöver inte vara lika visuellt. Men här hör det till. Nog om det nu :) . Nu snackar vi Walking dead, brukar du kolla den?
Störtbra är den i alla fall.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av super85 »

Jag har inte hunnit se mer än knappt 2 säsonger. Har sett lite av tredje säsongen för att vissa vänner följer serien. Jisses vad brutalt det är ibland, den mängden av våld och slask det flyger i den serien. Fans några headshots i första säsongen som jag "diggade" (om man nu kan använda ordet digga), påminde mycket om första Die Hard filmen i sin brutalitet.


Men ja, bra serie, får se till att komma ikapp där.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Ray »

Tredje säsongen är bäst
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Jag föredrar episkheten i serietidningen. Tv-serien är mer i stunden hela tiden och mindre filosofisk. Tonen i serietidningen är mer hopplös och dystopisk. Tv-serien har lite "Tolv fördömda män"-vibbar på ett dåligt sätt.

Därmed inte sagt att Tv-serien är dålig.
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

Nej, det är ju bra att de skiljer sig åt, vissa saker funkar i tecknade serier annat på film.
Vi har ju personlighetsskillnader med Michone är ju betydligt hårdare rakt igenom än i serien, även om hon i förbigående nämner att hon brukade prata med sin döde pojkvän i huvet så är det just inget mer med i tv serien ännu iaf.

I serien kommer ju Rick på henne med att prata med ingen när hon tror ingen ser, vilket hon säger är hennes pojkvän varpå Rick visar henne telefonen han har sin kontakt med sin döda fru genom, och så är de överens att inte berätta för de andra.

Så i sånt skiljer det sig en hel del.

Jag hållermed om att hoppet är lägre i tv serien som det när man inte räddar folk som inte blivit zombies då det kan bli ett väldigt bakslag, man håller sig till de man litar på hellre och låter dem klara sig bäst de vill.

De har ju desutom mer en aning om hur världen kring dem ser ut i tv serien vilket ju ger lågt hopp för en framtid.

Nåt jag iofs tänkt på är att zomierna ju ruttnar och förtvinnar om än långsamt, hur många år kan de finnas innan de alla bara är skellett?
Iofs är de själva dömda att vakna igen, men är ev. Barn födda efter katastrofen det?

De farligaste fienderna nu är ju andra gäng helt enkelt, zomierna har blivit en bisak just där.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

Usch vad hårt det är men iaf offras oväntade figurer, som i den tecknade serien, topp

Jag fattar inte hur de ska kunna göra det här så länge till särskilt en aning för att Guvenor inte käns så hård han borde vara i sig själv, inte så trovärdigt imo.

Men jag harf iaf aldrig sett nåt liknade efter så mycket halvdant tidigare, det här betyder ju att det går om mna vill, man måste inte göra 150 piss tv-serier som är billiga, man kan göra nåt som betyder nåt att dse på.

Det är ju mest tragikomiskt vilken skit den här genren innehåller sen förr likasom Fantasygenren fyllts av rent blaj med utom Game of Thrones, och båda är exempel på vad de har att lära sig från andra medium.

Ok vissa halvdana är ju kul på sitt sätt anars blev man väl lite för mycket deppig, men mycket är totalt osebart, det är inte genomtänkt ej skrivet av någon som har en jävla idé i slkallen och det har typ 10 säsonger eller nåt.

Som när de tyckte 24, Lost och sådant var det yppersta, möjligen för en sinnesrubbad guldfisk.

Må sån skit aldrig komma iden.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Ray »

HAr senaste avsnittet att se under närmsta dagarna, måste hitta en lucka. Men jag håller med, det här är skitbra. Vet inte när jag såg något som jag gick och väntade på lika mycket. Möjligtvis Macahan och miniserien V på 80 talet( Inte tv-serien).
Det här ÄR suveränt!
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

Det var i original filmer som kapades i episoder i Sverige, men jo de hade stor påverkan och vi som var med märkte krafigt fallet när det blev en tv serie utan pengar.

Man tänker ju om de inte gjort så ändå utan satsat hårt då.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Ray »

Ja, vilken tv-serie det hade kunnat bli då. Originalfilmerna var otroligt bra. Retade mig lite att The govenor klarade sig och att dom byter regissör nu inför nästa säsong kan ju innebära att det blir sämre igen, hoppas inte. Grymt nyfiken på nästa säsong :-)
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av super85 »

Med regissör så menar du showrunner? som oftast dock är en person som skrivit manus/regisserat avsnitt av serien, men TV-serier brukar ju ofta ett team av manusförfattare och ett visst antal regissörer som de använder.

Verkar vara roterande dörrar på den posten för Walking Dead. De har bytt showrunner varje år typ.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

Redan säsong 4 episod 4.

Rätt bra över lag nu, skiljer sig mycket från serien i handling egentligen, en hel del lite djupare och tuffare beslut som tas.

Käns riktigt ofta hur det skulle bli om världen blev så här, till slut mer om vilka levande människor man kan lita på nog för att hjälpa och vilka man överger eller tom tar död på, allt för att klarar sin grupp.

Snubben med armborstet är ju en figur som saknas i serien som TV serien har haft mycket nytta av som figur.

Jag hänger på än iaf, jag hoppas det får leva längre när ren skit kan ha 10 säsonger utan vidare och man orkar inte ens se en enda episod.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

super85 skrev:Med regissör så menar du showrunner? som oftast dock är en person som skrivit manus/regisserat avsnitt av serien, men TV-serier brukar ju ofta ett team av manusförfattare och ett visst antal regissörer som de använder.

Verkar vara roterande dörrar på den posten för Walking Dead. De har bytt showrunner varje år typ.


Jo men att ha författaren för serien med har gjort skillnad tror jag, jag antar att han rådfrågas rätt mycket, det höll ju på att spåra ut där i slutet va 1a och i andra säsongen men det ha rde stilat upp nu.

Så jag tror inte Kirkman är bortkopplad på nåt sätt, han står ju som medproducent med.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Ray »

Tycker säsong 4 håller riktigt bra, inte sämre än 3:an än så länge. Känns ännu ruggigare just nu. Bäst på TV nu och låt oss hoppas på minst 10 säsonger.
Användarvisningsbild
s4.
Very Good
Inlägg: 176
Blev medlem: lör 21 jul 2007, 22:25
Ort: Sverige

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av s4. »

Underhållande serie fast väldigt lik Falling Skies, där en grupp människor blir jagade av rymdvarelser i stället för Zombies.
Skriv svar