Arrow

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Ala
Fine
Inlägg: 219
Blev medlem: tis 27 maj 2014, 09:30
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Arrow

Inlägg av Ala »

Såg just säsongsavslutningen. Ojojoj. Arrow har verkligen hållit hög klass hela den här säsongen, som varit den klart bästa hittills. Jag ska inte spoila något, men jag önskar att det här var den sista säsongen, att de lade ned serien nu. Perfekt avslut för alla inblandade. Men jag vet att den redan fått grönt ljus för en fjärde säsong.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Arrow

Inlägg av Agentum »

en fråga, jag har sett vissa avsnitt av det här då de ju kopplar ihop de olika DC TVserierna.

Black Canary? varför finns inte den äkta med? de här har rätt efternamn men den riktige heter väl Dinah.
Varför valde man att bortse från henne även om de väl stämmer att fadern var nån polis eller detektiv som här.

Hon blev ju mor till sig själv med genom Bolden age Brack Canary med annat efternamn, båda bedrev blomsterhandel som florister.

Kort sagt varför denna skumma ändring?

fö, är det meningen att Speedy ska var den där pluttetjejen i rött som är svår att ta på allvar?
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Arrow

Inlägg av super85 »

Jag vet inte vad du menar med "äkta". Golden Age versionen var ju Dinah Drake, och sen den kanske mer kända var hennes dotter, Dinah Laurel Lance. Och hon som varit Black Canary i Arrow heter så , kallas i serien för Laurel.
Nu för att spoila för de som inte har följt, den versionen dödades i Arrow, men samma skådis har dykt och spela hennes elaka Earth-2 version "Black Siren".

Nu i senaste avsnittet av Arrow så introducerade de en ny karaktären som heter Dinah Drake,som dock lär inte ha något med den andra versionen att göra.

Oliver Queens syster kallas "Speedy" ja. Det är en hybrid karaktär på ett sätt, hon påminner ju mycket Mia Derden karaktären från serietidningarna (som kallades speedy). "Arrow" hade ju en mer traditionell "Speedy" med Roy i de tidigare säsongerna, men han kallades direkt för ARSENAL.

Producenterna och manusförfattarna av DCs TV Serier älskar som sagt karaktärer som är hybrider av olika DC karaktärer, finns ju sådana exempel från Flash och Legends of Tomorrow också.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Arrow

Inlägg av Agentum »

jo jag la märke till en uppdaterad Black Canary med lite tuffare tag på ingång.

Och även i DCU blev Speedy till Arsenal när han liksom Robin hoppade ut ur skuggan och slutade var sidekickpojk.

det finns bra saker med Arrow ja men en del r dåligt och ointressant och utspelas på riktigt dåligt vis.

MC/biljakter där de som starta 1 minut senare direkt kommer i kapp, folk som aldrig skjuter en mördare och heller inte lämnar personen till rättvisan.

Damian Darke som enda fiende i princip.
Amanda Waller lättdödad och helt fel porträtterad, vad var poängen? nonsens.

Nå Flash har klart övertag här.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Arrow

Inlägg av super85 »

Jag håller med, Flash är flaggskeppet där. Även om den aldrig nått samma höjd som första säsongen var.

Amanda Waller var "lättdödad" eftersom man gjorde Suicide Squad filmen och Warner Brothers och DC Comics ville inte ha två versioner av samma karaktärer på en gång. De där tidiga säsongerna av "Arrow" hade mycket med Suicide Squad, t om så hade de en Harley Queen cameo. Hela Suicide Squad storyt i "Arrow" börjades tas bort/tonas ner när långfilmen började filmas och nu nämns den knappt längre i Arrow.

Sen byter ju Arrow skurk varje säsong. Damian Dark var bara med i en säsong, problemet var att det blev väldigt långtråkigt med honom till slut.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Arrow

Inlägg av Agentum »

Just nu här på Arrow en kass storyline.

Att snubben som ju varit med om allt det värsta vilket ju visats plötsligt knäcks av en halvfigur.

Nu börjar det rinna ut helt tror jag, de har inga fler ideer för Green Arrow.
Ändå har de ju skalat bort skräp som falska black cannarys och Speedy som en liten minitjej.

Boring!
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Arrow

Inlägg av super85 »

Tycker de sista 2-3 avsnitten varit bättre än vad TV-serien varit på flera år.Inte för att de ursäktar hela kassa säsonger sådär, men senaste 2-3 avsnitten varit riktigt bra.

Extra credd också till fightscenerna i förra avsnitten. Såg realistiskt och bra ut för det mesta.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Arrow

Inlägg av Agentum »

jag har ju inet sett så många säsonger utan hoppade främst på nu när de sorterat bort en del jag inte gillade och har fått mer konkurrens iom crossovers mm.

Jag gillade inte att Oliver blev helt förstörd pga hotv och påpekanden från en person bara(han vet ju redan att han är kapabel att ta livet av folk när det klämmer, ihop med det ryska kriminella gänget var det jku klart hårdare), nu såg jag iofs ett avsnitt till och han kom till sans, at han skulel bli helt handikappad kändes mest underligt.
Lite som när DC plötsligt fick för sig att mindwipe och dödande även om allt står på spel skulle ältas i evighter fast det hänt så många ggr förr utan att allt rasade för figurerna.

Sån skit den dyngan var haha(identity crisis hete nog smäcket), sen bara la de ner det för new52, logiken var inte så stor.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Arrow

Inlägg av super85 »

Han blev "förstörd" på grund av kombinationen att han blev brutalt torterad och att han fick medge att han går lite igång på att döda folk. Sen kom han till sans efteråt. Den typen av storys görs ofta i serietidningar också. Tyckte att den här var som tagen ur en sådan mall.

Sån skit den dyngan var haha(identity crisis hete nog smäcket), sen bara la de ner det för new52, logiken var inte så stor


Just karaktärerna skrevs väldigt brai "Indentity Crisis". Däremot vet jag inte om den typen av mörka storys bör göras i mainstream superhjältar. Lite svår
balansgång detta tycker jag. Sen vet jag inte vad du menar med "la ner det". Identity Crisis kom ut 2004, "New 52" eventet (Som igentligen är bara ett event i mängden) kom ut 2011.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Arrow

Inlägg av Agentum »

Ej förtjust i Deathstrokes dräkt mm här, inse att figuren haft flera egna serietidningar och genom New Teen Titans blev nån som kunde slå även Batman.

Deadpool är stor men var en kopia på denna innan han fick en egen personlighet, inget folk vet iofs men så är det.

Han förtjänar var mycket högre rankad imo, men ok kanske en dag de förstår det.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Arrow

Inlägg av super85 »

Dock så är han som spelar Deathstroke i "Arrow" väldigt bra. Tycker att han är en begränsad skådespelare men det ändrar inte att han alltid varit riktigt cool i TV-serien och den lyfter sig alltid när han är med. För övrigt så var det en välgjort säsongsavslutning på Arrow.
Skriv svar