Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Inlägg av Agentum »

De är givetvis baserade på våra asar, men då de knappt viste mer än namnen på dem och det Kirby främst snokade upp om dem så är allt givetvis Marvels variant.
Namnen är de engelska namnen givetvis vissa är dessutom tvekande Oden eller Odin tex? båda har används även här i skandinavien.

Loki är det engelska namnet på Loke bara, jag håller med om att för at tdet är om en typisk amerikansk variant så ska man behålla originalnamnen de använder, inte ändra, det kan man göra i en dokumentär på engelska om våra gamla gudar.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Inlägg av Kermit »

Egentligen är ju Loki och Odin de fornnordiska namnen. Men jag ser inget som helst problem med att "översätta" dem till Loke eller Oden heller. Känns som en väldigt liten sak också, med tanke på att det bara rör sig om en bokstav och att vi känner till gudarna så väl här i Norden av förklarliga skäl.
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Inlägg av Agentum »

Men är det nödvändigt? de är en produkt av Marvel lika som Thor, eller översätter de det med Tor?

Nej jag antar det, alltså trams.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Lenimentus
Good
Inlägg: 35
Blev medlem: ons 13 okt 2010, 17:34

Re: Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Inlägg av Lenimentus »

Var det bara den bonusscenen som kom tidigt i eftertexterna eller var det något efter texterna också? Av någon outgrundlig anledning satt jag och familjen inte kvar till texterna rullat kvar och jag blev lite orolig då jag någonstans på nätet läste (källa saknas) att det faktiskt var något efter texten.

Hur som helst blev jag lite lurad av det jag såg i slutet iallafall, har inte läst jättemycket Avengers, bara New Avengers och jag trodde att han som syntes i slutet var en skrull, men så fick jag veta dagen efter av min bror som researchat nätet lite och berättade att det var vem det var och att det faktiskt var skrulls som de slogs mot i den här filmen - men omgjorda pga rättigheterna eftersom de hörde ihop med Fantastic 4 (om jag inte minns helt tokigt!). När man tar miste på det viset så blir man lite irriterad på att man inte läst mer än vad man har... :) Jag gillade filmen, den var något bättre än vad jag förväntade mig men inte var den bättre eller lika bra som Iron Man.
Byrði betri | Berr-at maðr brautu at | En sé mannvit mikit
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Inlägg av Labrador Road 26 »

Nope, bonusscenen ligger tidigt i eftertexterna, efter den så är det bara krediteringslistan.

Chitauri är från Ultimate-universat inte 616 som är det vanliga Marvel-universumet.
http://www.comicvine.com/chitauri/65-57559/
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
AndreasEriksson
Near Mint
Inlägg: 2224
Blev medlem: fre 21 okt 2005, 13:19
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Inlägg av AndreasEriksson »

I USA är det ytterligare en bonusscen efter eftertexterna.
Ger ut DYLAN DOG och SONS OF ANARCHY på svenska! http://www.adesmedia.se + http://www.facebook.com/DylanDogSweden
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Inlägg av Labrador Road 26 »

AndreasEriksson skrev:I USA är det ytterligare en bonusscen efter eftertexterna.

Jaså, vad mysko att de klippt bort den för Europa, men enligt Imdb så är den en minut längre än versionen som visas i Sverige. Lyckas inte hitta extrascenen nummer två på Youtube, men Kids React kollade på trailern i alla fall, underligt nog var det vissa saker som inte var bekanta som jag trodde nästan alla visste.
http://www.youtube.com/watch?v=yiqJcq047II

Plus deleted scenes från Kids React.
http://www.youtube.com/watch?src_vid=yi ... XPwM#t=10s
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
AndreasEriksson
Near Mint
Inlägg: 2224
Blev medlem: fre 21 okt 2005, 13:19
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Inlägg av AndreasEriksson »

Som jag förstår det är den inte bortklippt; den fanns helt enkelt inte innan filmen hade premiär i USA. Eftersom den hade världspremiär 11/4 och amerikanarna fick vänta till 4/5 innan den släpptes på bred front, så spelade man in en extra bonusscen efter världspremiären, faktiskt på kvällen efter premiären (eftersom alla huvudrollsinnehavarna var samlade då). Jag har sett den på youtube men den verkar borttagen nu. Den tillför hursomhelst inget till filmserien (som de övriga bonusscenerna) utan är enbart ett skämt.
Ger ut DYLAN DOG och SONS OF ANARCHY på svenska! http://www.adesmedia.se + http://www.facebook.com/DylanDogSweden
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Inlägg av Labrador Road 26 »

Intressant info. I och med att kopiorna numera är digitala borde det vara en baggis att bara uppdatera dem med den nya längre versionen, även här så de som ser den nu får den komplett. I vilket fall som helst låter det som en viss miss i planeringen, datumen när den skulle gå upp på olika orter bestämdes ju för rätt länge sedan. På dvd:n lär den väl vara med i alla fall.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Inlägg av UlfK »

Precis sett filmen. Strålande underhållning, bra ljud, bra bild, 3D och definitivt underhållning för hela slanten. Gnäll? Klar jag har gnäll! Samlarbilderna på Captain America påstods vara mint, men de hade både väldigt slitna kanter, och så var det blod på dem. Ja, just det, glömde: SPOILER ALERT! Sorry.

Bild
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Inlägg av Wakuran »

UlfK skrev:Gnäll? Klar jag har gnäll! Samlarbilderna på Captain America påstods vara mint, men de hade både väldigt slitna kanter, och så var det blod på dem.

Vems?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Inlägg av UlfK »

Wakuran skrev:
UlfK skrev:Gnäll? Klar jag har gnäll! Samlarbilderna på Captain America påstods vara mint, men de hade både väldigt slitna kanter, och så var det blod på dem.

Vems?


Agent Coulsons.
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Inlägg av Labrador Road 26 »

Wakuran skrev:
UlfK skrev:Gnäll? Klar jag har gnäll! Samlarbilderna på Captain America påstods vara mint, men de hade både väldigt slitna kanter, och så var det blod på dem.

Vems?

Det ska man väl inte avslöja, se filmen så får du veta. Nu hann jag inte studera korten så ingående men jag uppfattade det som att de var i plastfickor avsedda för samlarbilder och i så fall var det väl fickorna som var slitna. Men det är nog kanske även tänkt att ägarens lön inte riktigt är tänkt att täcka en mint-samling. Hittills har jag inte sett till en utgåva med de Cap-korten som är med i filmen, men det kommer kanske. I annat fall får man väl nöja med dessa.
http://www.comicbookmovie.com/fansites/ ... s/?a=56936
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Inlägg av UlfK »

Labrador Road 26 skrev:
Wakuran skrev:
UlfK skrev:Gnäll? Klar jag har gnäll! Samlarbilderna på Captain America påstods vara mint, men de hade både väldigt slitna kanter, och så var det blod på dem.

Vems?

Det ska man väl inte avslöja, se filmen så får du veta. Nu hann jag inte studera korten så ingående men jag uppfattade det som att de var i plastfickor avsedda för samlarbilder och i så fall var det väl fickorna som var slitna. Men det är nog kanske även tänkt att ägarens lön inte riktigt är tänkt att täcka en mint-samling. Hittills har jag inte sett till en utgåva med de Cap-korten som är med i filmen, men det kommer kanske. I annat fall får man väl nöja med dessa.
http://www.comicbookmovie.com/fansites/ ... s/?a=56936


Det är möjligt att jag såg fel på kanterna, men det skall helt klart inte vara blod på ett mint-ex. Nån ordning får det vara. [}:)]
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Inlägg av UlfK »

Dessutom - om någon gör en film med Robert Downey j:r och Gwyneth Paltrow spelandes Tony och Pepper där de bara går omkring och gnabbas med varandra så kommer jag att se den. Klassisk screwballdialog med fart och spänst!
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Inlägg av Kermit »

Leminentus, då fick du se Avengers som de SKA vara, i den här filmen. Som de har gjort på senare år med att ta in Wolverine och Spider-Man, så är det mest en kopia av Justice League. Avengers brukade ha en egen identitet i serierna, hoppas de hittar tillbaka till den i och med den här filmen.
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Inlägg av Nima »

UlfK skrev:Ja, just det, glömde: SPOILER ALERT! Sorry.


OT.

Precis så här gjorde jag på min logg på Facebook i går.

Skrev om(läs spoilade) en händelse i How I Met Your Mother, och skrev "SPOILER ALERT" två inlägg under. Kan säga att det inte var särskilt uppskattat [:p]

Slut OT.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Lenimentus
Good
Inlägg: 35
Blev medlem: ons 13 okt 2010, 17:34

Re: Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Inlägg av Lenimentus »

AndreasEriksson skrev:Som jag förstår det är den inte bortklippt; den fanns helt enkelt inte innan filmen hade premiär i USA. Eftersom den hade världspremiär 11/4 och amerikanarna fick vänta till 4/5 innan den släpptes på bred front, så spelade man in en extra bonusscen efter världspremiären, faktiskt på kvällen efter premiären (eftersom alla huvudrollsinnehavarna var samlade då). Jag har sett den på youtube men den verkar borttagen nu. Den tillför hursomhelst inget till filmserien (som de övriga bonusscenerna) utan är enbart ett skämt.


Intressant, varför har man valt att göra så? Känns lite lagom exkluderande mot en stor del av publiken. Är det meningen att vi ska gå se om filmen för att ta del av det också eller lades det till enbart för amerikansk publik? Även omdet bara är ett skämt blir man lite fundersam...
Byrði betri | Berr-at maðr brautu at | En sé mannvit mikit
Användarvisningsbild
AndreasEriksson
Near Mint
Inlägg: 2224
Blev medlem: fre 21 okt 2005, 13:19
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Inlägg av AndreasEriksson »

Lenimentus skrev:Intressant, varför har man valt att göra så? Känns lite lagom exkluderande mot en stor del av publiken. Är det meningen att vi ska gå se om filmen för att ta del av det också eller lades det till enbart för amerikansk publik?

Lades förmodligen till bara för den amerikanska publiken, eftersom filmen fick premiär i andra länder långt innan den började visas i USA. Jag tror inte att denna bonusscen kommer att läggas till när filmen visas på bio här i Sverige, däremot lär den dyka upp på DVD:n.
Ger ut DYLAN DOG och SONS OF ANARCHY på svenska! http://www.adesmedia.se + http://www.facebook.com/DylanDogSweden
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Inlägg av Peral »

Blir det någon recension av Prometheus, Alien har trots allt förekommit i en rad serieversioner bl.a. i Magnum?
Skriv svar