Vilken är din favorit superhjältefilm?

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Vilken är din favorit superhjältefilm?

Inlägg av Peral »

En annan superhjältefilm som jag älskar är den animerade "Megamind"
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Vilken är din favorit superhjältefilm?

Inlägg av Labrador Road 26 »

Lysande, jag är ju lite av en Golden Age-nörd så blir lite ledsen när man får det att se ut som Stålisfilmer är ett modernt påfund. Menade inte att du saknade kunskapen bara att inläggen gör det. De är ju i övrigt så fulla av information så det var på sätt och lite överraskande med dessa till synes luckor.

Angående huruvida man är ett seriefan eller inte så gissar jag att Agentum menar att har man seriefilmer som måttstock så är man mer filmnörd än den som har serietidningarna som måttstock, även om det som mäts är just seriefilm. Det är i alla fall min tolkning av det hela.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Vilken är din favorit superhjältefilm?

Inlägg av Agentum »

Peral skrev:En annan superhjältefilm som jag älskar är den animerade "Megamind"

Kanske oväntat en jag gillade den med även om den var lätt att lista ut.
Även Villains är i behov av sina superhjältar [:D]
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Vilken är din favorit superhjältefilm?

Inlägg av Agentum »

Labrador Road 26 skrev:Lysande, jag är ju lite av en Golden Age-nörd så blir lite ledsen när man får det att se ut som Stålisfilmer är ett modernt påfund. Menade inte att du saknade kunskapen bara att inläggen gör det. De är ju i övrigt så fulla av information så det var på sätt och lite överraskande med dessa till synes luckor.

Angående huruvida man är ett seriefan eller inte så gissar jag att Agentum menar att har man seriefilmer som måttstock så är man mer filmnörd än den som har serietidningarna som måttstock, även om det som mäts är just seriefilm. Det är i alla fall min tolkning av det hela.

Det stämmer bra, jag borde lagt till inte i första hand serienörd eller fan, utan helt enkelt mer för filmer, och iofs är inget fel i det, men just för mig är det tvärtom.

Alla serier är givetvis inte bättre än alla filmer med samma tema, men det är absolut inte tvärtom, jag hittar nog alltid nåt jag personligen gillar bättre än en hel del av filmerna.

Att just jag ifrågasötts vad än jag tycker av en klick personer är inte oväntat, expertisen i att tolka mig som Fan läser Bibeln är i princip det gångbara här numera, jag får inte ut ett skit om det dörryggdunkandet som försegår och där man minsan vill visa sig duktig mot de man vågar och krypa för andra och ständigt bara råka ha identiska åsikter.

Men det är inget problem, jag är inte längre särskilt ofta här, och troligen förvinner jag helt från liknande försök till öppen diskussion till enbart frågor omserier och diskussioner där folk inte är såhejdlöst hatiska mot mig.

Forumet just för mig är sämre än nånsin, folk får tolka mig osv, detär löjligt, är det nån som tror att de kan påtvinga sina tankar på alla andra?

Det har funkat bra förr med det här, men idag är tyvärr de flesta borta som gav nånting åt forumet.

För dem kvittade det väl om jag inte tyckte likadant, jag hoppas inte de här lever sina liv som det verkar, eller så är det ganska tyst och mask på på, för mig är det inte skilnad på vad som sägs här och i verkligheten när det kommer till personliga grejor.

Har fått dra för det packet förr på ett ställe, tom andra moderatorer där mins jag trodde de hade nån form av barnsligt behov att få bestämma, och det gick som det gick det med, tyvärr får ju jag säga, de var inte särskilt lockande för nån att diskutera med och drog inget folk alls till siten.

Personligen tror jag de kan om de vill, men de vill inte, och jag har ej samma rättigheter som andra här det är fullt klart.

Om man inte gillar mig se då för fan till att sluta kommentera allt jag skriver, vad fan får man ut av det?
Jag inser dock att forumet idag är så att jag har noll "vänner" och några få sk fiender, vem som helst lärju se varför det aldrig slutar därav, det kan vara så att folk vill slippa mig bara helt enkelt och isf accepterar jag det givetvis, jag är en sån som antingen finns det folk som tycker jag är rak och verkar ärlig och så de som absolur avskyr inlägg där det inte googlats en massa för att få till och helt avvikande tyngre åsikter än deras egna, så det kan bli kluvet, här är det inte så alls längre, det käns sterilt och ovälkomnande om man inte är ytterst försiktig, eller verkar vara nån man kan råka stöta på i verkligheten.

Jag har inga problem om de lägger ner den hör skiten, jag ska inte störa dem personligen om de önskar så.
Om de också lägger av att förfölja mig för att helatiden veta bättre, men givetvis ska jag inte förstöra ert forum om det är så utan då drar vi ur den proppen direkt tycker jag.
Inse att jag inte ändrar mig efter era pipor.
Nä man saknar när folk var mer öppna och kunde snacka lite obekymrat, när det var mer än en infobas för serier mao, tiden kanske iom FB är över för sånt, men sånt drar folk, det här stela och torra är döden för forum, det växer inte, hur mnga vågar komma och tycka nåt eller säga sin mening? Typ ingen som jag upplever det, eller iaf få, utan dem är allt skit helt enkelt imo.

Tolkningar undanbedes, ni vet vilka ni är egentligen.
Varning för löjliga självupptagna oskyldighetstramsinlägg här nu, för självklarttycker jag fel sv blablabla.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Vilken är din favorit superhjältefilm?

Inlägg av Agentum »

Tilägg.
Nima gör inget fel så, det som skiljer är at de tidigare administratorerna var mycket mer aktiva och fanns med mycket mer, du är kanske tillbakadragen, kanske är du inte lika intresserad som förr, händer ibland när nån går från medlem eller liknade till en position där man är övervakare och glömmer bort att man är en människa med tyckande ändå, det behöver ju inte betyda att frumet är bygt på de personliga åsikterna helt.

De som har imo rätt upskruvade åsikter här är just de som går på mig, de har rätt att ha fasta dömmande åsikter, de har rätt att utan att det finns nån hänvisning til att de har fel kräva svar från mig i nån form av detaljerad avbön, jag får inte göra så utan måste lägga ner direkt isf, ärligt talat så har jag inte specefika åsikter för att motarbeta nån annan men kontentan är alltid det.

Och utan stöd alls tröttnar man helt enkelt även om inte alla håler på så, de här kan ständigt backa upp varandra fast den ene mest framtonade inte ens vet vad den mer påläste andra personen ens diskuterar, det kvittar man upvisar direkt försvarsställning och tycker synd om sig om och om igen även över saker som inte rör dem personligen alls.
Se bara den härctråden, jag nämner att jag inte ser den som föredrar filmversionerna alltid som seriefan i första hand, svar krävs omedelbart av den ene som tydligen alltid känner sig utmanad, dumt nog skriver jag lite kort vad jag iaf inte menade.
LR26 lägger en personlig motsatt rättande åsikt i tråden, och gissa vems namn kommer upp som den man inte kan förståsom alltid gör si eller så(förorättad ton), inget om LR26 överhuvudtaget [:D]

Att det går hem är iaf över mitt förstånd.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Vilken är din favorit superhjältefilm?

Inlägg av Kermit »

Fast nu hittar du ju på. Det är om man inte tycker som du som du går på. Då är man t ex inget riktigt seriefan. Du har aldrig något problem att klaga på de som inte tycker som du. Sen skyller du ifrån dig, precis som här.
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Vilken är din favorit superhjältefilm?

Inlägg av Nima »

Det är möjligt att jag inte är lika aktiv som jag var för något år sedan - när det kommer till att skriva inlägg. Jag är givetvis inne lika mycket (i princip hela dagen), och jag läser i alla trådar.

Om det är så att 2-3 personer, medvetet eller omedvetet, irriterar varandra. Om ni känner att ni helt enkelt inte klarar av varandras inlägg, utan att det är som småsten i skon varje gång den andra gör ett inlägg, använd då ignorera-funktionen. Jag förstår helt seriöst inte vad problemet är.
Den ena anser sig ha rätt och det gör den andra också, vad ni inte verkar förstå är att det stör resten av forumet. Så sluta svara varandra.
viewtopic.php?f=12&t=8465
Ovanstående länk förklarar hur ignorera-funktionen fungerar.

Era inlägg är allt som oftast på gränsen för vad jag anser vara ok, så det blir inte varning. Å andra sidan har jag gett flera tillsägelser som har totalignorerats.
Jag gör mitt bästa för att inte vara en diktator som styr med järnhand, men jag börjar tappa tålamodet. Använd funktionen. Om det inte är lockande, ignorera helt enkelt varandra. Om ni fortsätter käbbla i diverse trådar så kommer jag inte komma med små tillsägelser i fortsättningen. Nu är jag trött på det här. Det handlar inte om vem som har rätt eller fel heller. Bete er som vuxna eller lägg ner helt och hållet. Basta.

/Admin
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Vilken är din favorit superhjältefilm?

Inlägg av super85 »

Jag fortsätter att bete mig så som jag vill bli behandlad. Jag har inga problem alls, ser det mesta som vanlig diskussion. Jag trivs utmärkt och försöker mest posta om serier och filmer jag gillar,istället för att "hata" allt möjligt . Men nog om mig, tråden var ju inte menad att handla om min trivsel :)
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Vilken är din favorit superhjältefilm?

Inlägg av Kermit »

Det är ju det jag säger hela tiden, det handlar inte om vem som har rätt eller fel, om man är "riktigt fan" eller inte, utan att alla får tycka vad de vill. ;-)
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Vilken är din favorit superhjältefilm?

Inlägg av Agentum »

Hur orkar ni tjata om det när jag tom specifierat vad jag menade.
Jag kan ju inte gå in i nån tråd som ni råkar läsa utan att plötsligt vara tvungen att försvara mig motsaker som är ointressanta.

Jag har uprepade gånger dels bett om fred eller iaf att få varaifred från att bli påhoppad av er, trots allt om jag säg tycker nånting är dåligt, hur rör det er personligen?

Det verkar inte röra nån annan i ryggen.

Varför skrev jag här? Ja inte för att hitta på, då man bra grumlug i huvet om man ser det så.

Jag ville inte smyga md nåt och ville inte få nån utkastad, utan bara slippa det där ständiga jagandet över varenda ord som går att plocka ur ett inlägg.

Hittas inget ja då är det nåt gammalt som ska upp igen.

Det är svårt att bara sticka härifrån, jag känner ingen i riktiga livet som ens intresserar sig i serier, när jag bannades av super85 och anhang på det andra forumet för 7 år sen ser jag så gick jag hit och ihop med några till fick vi till en superhjältedel som rätt snart var konkurerande med KA forumet tex.

Mins att jag blädrade förbi det andra forumet kanske 1.5 år senare, och till min förvåning låg flera av mina trpdar fortfarande på flrstasidan, det berodde inte på att folk skrivit nåt där utan att folk inte skrivit nånting i forumdelen alls.

Jag mins när jag la en länk till en ny serie som Ennis skulle göra,det fanns några provsidor, jag blev utskäld efter noter av denne super85, sånna sereier var vidriga och förstörde den heoriska suoerhjältens klassiska stil och de som läste liknande, The Authority, Stormwatch mm far intevärda nånting och skulle definitivt inte vara där.

Det gör ju det här ömkliga gnällandet som pågr här värre, för var fan var ni förut, jo satt i kompiklubben och rättade upp vad manskulle tycka kanske.

Ignore brikar anses väldigt fegt att sätta folk på så det har jag aldrig använt nånstans.

Men ok, finns ingen annan väg så får det bli så.
Iaf till nån av er fjskar åt er en högre possition vilket är övertydligt i det ena fallet som ju följer mig som en forumpolis, hör ska han som medlem gnälla att jag inte avgör vem som är si eller så, ja inte fan är det din sak groda att tjata om det, rapportera till ledningen och ge fan i det där jag tål dig inte, super85 bidrar iaf med saker sen att han ogillar mig är struntsamma.

Det var allt om saken, och det är inte påhittat, det är bara ryggradslösa snorungar som du som kör den stilen och därför tar för vana att se allt så.

Jag skriver inte i era new52 trpdar längre och tänker heller inte göra det, det är erat område.
Jag har varit här sen första admin, varför ska jag egentligen lämna flr att några senttillkomna vill det.

Slut om det.
Obs retoriska frågor.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Vilken är din favorit superhjältefilm?

Inlägg av Kermit »

Kan man räkna med tecknade serier här? Egentligen tycker jag Spectacular Spider-Man som höll på i två säsonger är den bästa adaptionen av Spidde.

(Och nej, det handlar inte om att "fjäska till sig en position", inte heller att någon skulle lämna forumet, utan att det vore skönt om alla fick tycka vad de ville utan att få skit för det. Eller om några stycken pratar om en serie eller en film i någon tråd och någon annan kommer och säger "äh, det är bara skit". DÅ bidrar man inte med någonting. Som super85 skrev, det är bättre att försöka hålla sig till att prata om det man gillar.)
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Vilken är din favorit superhjältefilm?

Inlägg av Wakuran »

Kermit skrev:(Och nej, det handlar inte om att "fjäska till sig en position", inte heller att någon skulle lämna forumet, utan att det vore skönt om alla fick tycka vad de ville utan att få skit för det. Eller om några stycken pratar om en serie eller en film i någon tråd och någon annan kommer och säger "äh, det är bara skit". DÅ bidrar man inte med någonting. Som super85 skrev, det är bättre att försöka hålla sig till att prata om det man gillar.)

Nja, man måste kunna kritisera så länge man är konstruktiv. Däremot bör man undvika att ge och ta kritik personligt.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Vilken är din favorit superhjältefilm?

Inlägg av Kermit »

Generellt sätt håller jag med dig. Men nu är det som det är och det vore kanske klokt om alla drog ner på gnället om sånt man inte ens läser eller tittar på.
Det är inte lätt att vara grön.
Skriv svar