Gotham, ny TV serie

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av Agentum »

Jo jag förstår det, jag såg de flesta med men utan nån större entuiasm.

Vad är det för personer som skriver avsnitten kan man undra, det här ändrandet eftersom i stilar förstör ju serien.

Som fristående DC serie i förhållande till de i Arrow werse så har den imo lyckts sämre än någon av dem.

Visst man kan pika Legends of Tomorrow, men där har man ju koncepter klart iaf, tidsresor med avsnitt som ofta får ses på med stor fantasi [:o)]

Samsoelet mellan karraktärerna blir viktigare än avsnittets story.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ala
Fine
Inlägg: 219
Blev medlem: tis 27 maj 2014, 09:30
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av Ala »

Agentum skrev:Jo jag förstår det, jag såg de flesta med men utan nån större entuiasm.

Vad är det för personer som skriver avsnitten kan man undra, det här ändrandet eftersom i stilar förstör ju serien.

Som fristående DC serie i förhållande till de i Arrow werse så har den imo lyckts sämre än någon av dem.

Visst man kan pika Legends of Tomorrow, men där har man ju koncepter klart iaf, tidsresor med avsnitt som ofta får ses på med stor fantasi [:o)]

Samsoelet mellan karraktärerna blir viktigare än avsnittets story.


Ja, CWs Arrowverse är ju mycket bättre. Sen kan det vara hur cheesy det vill, och det är det också på sina ställen, men de har i alla fall lyckats binda ihop ett universum och satt en serietidning på TV-rutan. Med det menar jag att allt är så maxat och over the top med folk som återuppstår, tidsresor och allt möjligt att det verkligen är som ett se en serietidning live. Jag hade samma känsla när jag såg Suicide Squad. Visst, kanske inte en asbra film, men det var som att se en serietidning på vita duken.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av Agentum »

Ser lite på säsongens Gotham och det är fortfarande "vikastar in lite sånt här får vi se om det fastnar"

Trist för de som iaf gör sina roller bra som Bullock tex, vilken soppa.

Nu är det en Joker wanabe spelad av en person som är helt oduglig för uppgiften, plötsliogt bar har han tagit över svängdörrarnma på Arkham och är ledare inga förklaringar öht varför de skulle lyssna på honom alls.

Thje Joker är ju en en person som är en galen mördare men ändå säger sanningar och har en väldig koll egentligen i allt vansinne, här presenterar man inte vad det planerats utan det är för jobbigt, man har en kass skådis som snackar trams och så poppar de andra dårarna upp här och var.

Man tycks inte förstå hur det här fungerar alls, det upplevs inte smart eller listigt öht utan bara plupp!!! nu hände så.

Man suckar djupt över överspelandet från många av de inblandade, nästintill alla skurkar är helt värdelösa utan "liv" absolut inget som vi vet om dem.

Det är en alternativhistoria jo såklart, m,en måste det alternativa vara alternativt skit?

Nej Gotham förblir en svag superhjälte serie utan fokus med inkasstade alternativa personer så man vill spy, nya försök gång på gång.
Och nu är inte ens Bruce Wayne grabben det som är illa utan hela konceptet, vad är det här för polisstation egentligen?

Att ha svängdörrar på Arkham funkar möjligen med Batman och en bra story, men här är det per automatik de som jobbar där plötsligt glömmer säkerhetsåtgärder mm.

Och man vill gärna ha allt på en gång, man skapar en Grundy, ok tänker man då är det så, men nej han är förälskad minsan så han mins vem han var och nu är han inte Grundy längre, fö en totalt ointressant person i övrigt som ingen vill ha tillbaka.

Tråkigt är ju att en del gör vad de kan med sina roller men det dränks i fullständigt nonsens, det här kan fasen inte ens en oinsatt totalt i DCU gilla, antar tat det är en sån serie som folk ser nån episod kanske då och då bara för inget annat är på.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
mib
Very Good
Inlägg: 97
Blev medlem: sön 17 jul 2016, 14:58

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av mib »

Hoppsan, de fick med Toyman eller något liknande, på ett hörn mitt i säsongen.
Tack för all hjälp jag får av detta forumet, citera om du vill ha svar ang något av det jag skriver.
Skriv svar