Gotham, ny TV serie

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av Agentum »

Jag undrade lite över dottern till misshandlaren de skjuter, hon hette Ivy, tja vi får se.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av super85 »

Ja , hon heter Ivy och kramar krukväxter [;)]

Tycker själv att det är lite onödigt. På samma sätt som grabben som jobbar i bårhuset klart och tydligt är en annan skurk, man t om nämner hans namn och sättet han pratar på. Om man ska hålla på med den typen av fasoner så blir det lätt att alla i staden känner varandra och är på något sätt kopplade, trotts att det ska vara en av USAs största städer. Blir liksom lite för mycket för tidigt. Sen förstår jag också TV-serieskaparna, det kostade väääldigt mycket att få göra en Gotham/Batman-baserad TV-serie, så klart de ska använda de karaktärerna. Sen får man inte bli girig och introducera dem i ett rasande tempo.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av Agentum »

Just det har du rätt i, de vill väl gärna locka "oss" som känner till världen en del och de som inte vet nånting just om detaljer också, jag hoppas som sagt de kan hålla en nivå där det som du skriver inte bli nån namedropping så att en säsong utarmar alltihop till en fanfest.

Det finns som sagt mycket mer att upptäcka i en sådan stor stad än så.

Nåväl det var en Pilot och man ville skaka loss lite och visa vad man kunde göra och jo jag är impad at de kostar på det så här iaf, vi får se hur det går, jag håller tummarna.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av super85 »

Exakt. Nu överdriver jag givetvis med den här jämförelsen, men Smallville blev ju under sina sista säsonger i stort sätt än "Clark Kent med en T-shirt med S emblemet på, möter andra DC hjältar" serie, nu kommer ju inte Gotham ha superhjältar vad jag förstått, men just samma mentalitet, typ "Vem kan vi använda nästa vecka" bör undvikas och istället jobba med karaktärer som Gordon, Bullock, Oswald osv och då och då ha starka scener med t ex Alfred och Bruce.

Jag gillade mycket i pilotavsnittet, men det finns rum för förbättring. T ex den där scenen mellan Renee Montoya och Barbara var så otroligt krystad och konstigt skriven att jag bara fnissade åt det. Jag har inget emot att själva konceptet att de två haft något förhållande förut, men den kändes så orealistiskt skriven att den borde ha ändrats rejält.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av Agentum »

Jo jag noterade det jag med direkt, att det var väldigt inplanterat att vi skulle veta detta och så bråttom med det var det ju inte imo.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av super85 »

Såg nyss andra avsnittet.

Vissa grejer jag direkt ogillar, Jada Pinkett Smiths "Fish Mooney" fortsätter vara en överdriven karikatyr, samt avsnittet skurkar som var menade att vara någon typ av "Snälla bibliotekarier som är egentligen mördare"... avsnittet var ibland ofokuserat och udda, en del av av avsnittet, med kidnappade barn kändes som den var snodd från Batman TAS avsnittet med "The Ratcatcher".... stilen hoppar verkligen här, från en scen som är närmast "cartoony" till att Jim Gordon står och ser"brooding" ut på en gata i Gotham och fotot ser ut att vara kopierat från Nolans Dark Knight filmer...det blir konstigt ryckigt. Pingvinens morsa var bara kass, Oswald själv däremot är fortfarande riktigt bra.

Gordon är bra, och likaså Alfred, jag gillar Bruce men var man tvungen att ha en scen där han ritar mörka bilder och lyssnar på metall? kan det bli mer ostigt? Jag gillar dock hur rätt de ibland får unge Bruce, som jag nämnde tidigare, det är viktigt att man köper att han kan bli Batman när han växer upp, och det köper jag fortfarande.

Gordons flickvän var en dum mupp i avsnittet. Sen vet jag inte om det är nödvändigt att varenda scen måste verkligen antyda hur ALLA förutom Gordon i Gotham är en skurk.

Man antyder till skurken "Dollmaker" i avsnittet, vilket är intressant eftersom den skurken (jag vet att det funnits flera med namnet) nyligen var med i ett avsnitt av "Arrow" och var en riktigt psykad och ruggig skurk. Inte för att Gotham på något sätt ska göra en crossover med Arrow, men det kändes nästan som att man med flit slängt in sådan referens så att fans kan spekulera om att Gotham utspelar sig i samma universum som Arrow men flertalet år tidigare. Sen visar de ju en byggnad som här ett grönt Q som logga, och det känns nästan som att man vill göra en referens till Queen Industries. Kan ju mycket väl vara att de här "påskäggen" är sådant som Geoff Johns lyckats lägga in i serien.

Selina Kyle var rolig. Där har man också hittat rätt, hon gör roliga grejer och passar rollen. Måste dock säga att jag som sällan kommenterar högljutt det som händer på TV eller bio var tvungen att säga "men vad fan...seriöst?" när hon sa att hon vill bli kallad Cat....sigh.... :roll:

Så tyckte jag om det här avsnittet.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av Kermit »

Dollmaker, var det inte han som skar av Jokerns ansikte? Usch, Tony Daniel at his worst...
Det är inte lätt att vara grön.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av super85 »

Japp, dock i annorlunda tappning i "Arrow", där var han också brutalt hemsk, men erm "mer realistisk" om det är rätt ord

http://arrow.wikia.com/wiki/Barton_Mathis

Hoppas det är också Barton Mathis i "Gotham" , vilket det troligtvis är. Säkert med annan skådis.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av Agentum »

Tja varför inte "Cat"?

Hon gillar katter vilket vi såg, hon stal mjölk för dem, hon är akrobatisk och har karraktär av en katt för att få det hon vill, nä det är ok även om jag vet tat namnet härstammar från att hon var en sk Catburglar egentligen.

Penguin var suverän galen och smart och misslyckad och allt på en gång.
Bruce var imo ointressant helt emounge som har massor av stålar, så intressant, det ska flrstås leda till att förklarra hans problem för resten av livet men i övigt komplett ointressant.

Själva storyn är väl vad den är bara, det introducerar ju Catwoman så att säga och ger mer info till Gordon om saker, detta är en tv-serie inte en film som måste skynda framåt.

Men det klart att just samma kidnapparmördare lyckades lura åt sig en buss var inte realistiskt precis, men som sagt det fortsätter ju, en grundstory om uvudfigurernas utveckling medn en tvserie måste även ha avsnitt med mindre historier.

Det är ingen idé att var för djuplodande ännu imo, vad är bättre isf på 2 avsnitt? ja inte är det det skit Marvel har som tv-serie i Shield iaf, snacka om skräp totalt.

Det kan fortfarande ses av alla utan att bli nichat som så mycket annat lätt blir med liknande teman.
Att poliser är dunderkorrumperade mm i Gotham och att staden är rutten upp i toppen är ett självklart ämne, jag förstår de som klagar på att Gotham käns för litet om man tänker till påstådda antal innevånare, mne kom igen 2 avsnitt och de etablerar att snutar håller på med beskyddarverksamhet i stan, ja de gör de, vi vet det men vet alla det? nej

Så kände jag och jag orkade titta klart med, jag är annan en sån som dumpar skit fort då jag inte lägger tid på det när så mycket annat finns och jag vill inte ha en nördsuperhjälteserie till tack.

Detta är ej kritik för hur du ser det här, men vi är fler, rätt eller fel skitsamma imo om man kan alla namn och alla kopplingar som existerar det hjälper just inget för mig mer än en anna vinkel bara, vilket är ok då vi inte ens har intresse nog för övrigt i nichen för att köra trådar om dem, iaf inte ännu.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av super85 »

Tja varför inte "Cat"?


Eftersom det är lite puttenutt-gulligt och är ännu ett exempel på hur man har ett ad-hd tvång att visa för publiken att det minsann är en Batman tv-serie även om Batman inte är med. Skulle du gilla att Bruce skulle vilja bli kallad Batboy eller The Little Dark Knight eller Gordon skulle börja kalla sig själv för "The future Commish Gordon"? jag tycker att det är lite för mycket " [8] " åt publiken. Alla som följer serien borde nog fatta redan att hon kommer bli Catwoman, man behöver inte kalla henne katt, på samma sätt som man behöver inte tjata om att CSI snubben Eddie Nygma "konstant talar i gåtor" jag tycker att man behandlar publiken som nötter och samtidigt själv beter sig som en.

Bruce var imo ointressant helt emounge som har massor av stålar, så intressant, det ska flrstås leda till att förklarra hans problem för resten av livet men i övigt komplett ointressant.


Ungar är i regel inte intressanta. Håller med om att det var ostigt emo att ha honom lyssnands på metal och rita skrämmande saker, men jag tror att de flesta ungar skulle vara väldigt "emo" om de råkat ut för nånting som han. Jag gillar hur den "vuxna Bruce Wayne" kom fram när han tyckte synd om att barnen hade risiga kläder. Det kändes naturligt, och var en rätt fin och välspelad scen.

Det är ingen idé att var för djuplodande ännu imo, vad är bättre isf på 2 avsnitt? ja inte är det det skit Marvel har som tv-serie i Shield iaf, snacka om skräp totalt.


Tycker det funnits galet många serier som jag tyckt hittat sin grej redan på första/andra avsnittet. Detta sagt så vill jag inte jämföra med SHIELD vars koncept/stil är så annorlunda, tycker den ska stå för sig själv liksom.


Själva storyn är väl vad den är bara, det introducerar ju Catwoman så att säga och ger mer info till Gordon om saker, detta är en tv-serie inte en film som måste skynda framåt.


Visserligen. Tycker dock att det är märkligt att avsnittet hette "Selina Kyle" och trotts detta så var avsnittet fokuserat på ett helt gäng andra saker också. Tycker de kunde lika gärna ha mer med henne om de nu inte behöver skynda sig.

Jag har inga problem med "orealistiska" saker, jag har problem om karaktärerna inte känns äkta. Jag tycker kidnapparna kändes som överdrivna karikatyrer.

mne kom igen 2 avsnitt och de etablerar att snutar håller på med beskyddarverksamhet i stan, ja de gör de, vi vet det men vet alla det? nej


Jag bryr mig inte om enstaka fall som det, jag tycker att det är lite klumpigt berättat att man måste slänga det i ansiktet på publiken i varje scen. Det HAR redan etablerats att staden är korrupt, jag tycker det blir onaturligt att i varje scen där Gordon är med så måste man antyda om exakt samma saker.

Så kände jag och jag orkade titta klart med, jag är annan en sån som dumpar skit fort då jag inte lägger tid på det när så mycket annat finns och jag vill inte ha en nördsuperhjälteserie till tack.


Jag har inga problem med seriens premiss och vad den vill berätta heller. Jag kritiserar dåligt berättande och (några, de flest är rätt bra) konstiga rolltolkningar på karaktärer som skulle passa bättre in på nördiga tecknade serier. Jag tycker dock att man ska alltid eftersträva på att bli bättre. Jag tycker att man ska sikta på att alltid vara bättre än "orkar titta klart". Som tur är så är mitt älskade DCs utbud så brett att de snart börjar med The Flash och sen Arrows tredje säsong och sen Constantine också. Jag gillar omväxling. Jag gillar inte dock när man inte utnyttjar sin potential till det yttersta, och detta har inte Gotham varit i närheten av än.

Och som vanligt får du givetvis tycka helt annorlunda än vad jag gör [:)] . Jag tycker att serien är intressant nog för mig att se ett tredje avsnitt också.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av Agentum »

Jo, det kan ju faktikst bli bättre med då som sagt du har poänger i just att han beter sig övertypiskt emoaktigt där och att storyn var ologisk här och där.

Fast jag har inga problem men "Cat" vet inte varför, jag gillar katter:-)

Hon är ju trots allt 13 år och vill kanske var nån annan, ha ett namn på gatan som du ju hör ju andra kallar henne Cat med.

Men sama här alltid intressant med en andra åsikter, nu får vi se vad som kommer.:-)
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av super85 »

Jag gillar katter också. Tycker bara att det är svagt att någon som får en massa pengar för att skriva manus till en "Batman prequel" sitter och funtar vilket fyndigt smeknamn kommande Catwoman ska få....så dyker det upp i hans huvud. "CAT!". SCHING!!!! pengar till kontot. Kvarters-alkisen hade kommit på samma sak.

Bra sida för de som följer serien btw

http://www.gothamsite.com/
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av Agentum »

Hahaha, tja du vet att när hon ens först dök upp i 'tec så hette hon och var känd som "The Cat", det var först senare de fyllde ut henne och hon blev en av de få Woman i superhjältevärlden (tyvärr).

Nåja, nu är det gjort iaf, hon vill inte bli kallad Selina då helt enkelt i denna version.

Jag har ju alltid haft svårt för Millers tolkning att hon var prostituerad som du vet, hon har alltid varit allt för full av möjligheter och intelligent nog för att ha klarat sig på alla andra möjliga sätt, hon är ju heller inte drogbenägen.

Men jag vet hur du ställer dig till det, och att du menar att hon även i den situationen bara utnytjat möjligheten att säg var en sån där dominat sak som vissa vill ha och därför inte nödvändigtvis varit den billigaste av billiga, ja för att dra in stålar helt kallt bara.

Här i TV serien har hon ju Brubakers stil men mycket yngre förstås, jag gillade verkligen den runnen:-)
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av super85 »

Hon kallades Cat i början , något de tog med i förra Batman filmen också. Men hon var ändå VUXEN hon kallades inte Cat när hon var 12-13 åring. Nu har producenterna valt detta i serien, och jag får bara klara av det, men jag står fast vid att en kvarters-alkis kunde ha varit lika kreativ när det gäller hennes smeknamn. Det är ett del av problemet, hon känner redan Jim Gordon, så Jim Gordon vet en hemlös smart akrobatisk tjej som heter Selina Kyle men kallas "The Cat", blir svårt för honom att klura ut vem den kvinnliga "Catburglar" är om 10 år? lite samma som att man gör Gordon till någon form av mentor/fadersfigur för Bruce. Jag har alltid gillat den varianten att Gordon är första polisen på plats efter mordet (nuvarande serietidningar, Dark Knight trilogin) men om de nu ska hänga med varandra så blir det väl ändå svårare för Bruce att fejka att han är en ytlig , dryg, rik jävel när han är vuxen? om Gordon då känt honom bra i alla år?



Brubakers Selina Kyle var ju samma som Millers, bara när hon blev äldre. Han ofta hintade och använde grejer och karaktärer från Year One bara. Jo,Jag valde att tolka Millers Selina som någon dominantrix som mest gjorde S/M till sjuka jävlar. Var hela tiden min tolkning, eftersom Miller på den tiden fortfarande hade något subtilt i sig, att hon var i de kretsarna men mestadels bara spöade snubbar. Sen hade hon visserligen eskortfirma i DKR, men ja...Miller, rätt udda tankar om kvinnor har han alltid haft, även om som serieskapare så är han en av mina favoriter, trotts de det han gjort de senaste åren. Tycker inte Selina Kyle här är speciellt trogen Brubakers, man har gett henne de där /solglasögonen/goggles etc som Brubaker/Darvyn Cooke versionen hade, men annars så har jag inte noterat något extremt likt den versionen. Den Frank Miller/Ed Brubaker baserade versionen använde man ju i förra Batman-filmen, och tycker Ann Hathaways tolkning var närmre Brubaker-versionen än den här unga versionen varit.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av Agentum »

Jo du har väl rätt, vi har ju problemet här som i Smallville dvs vill man introducera kända figurer så måste man ju sätta en ålder på dem som ju blir tokigt i förhållande till vad som varit.

Folk lär känna eller känna till iaf varandra tidigare än möjligt för en "korrekt" utveckling i framtiden.

Självklart skulle ju Jim misstänka Selina omedelbart när någon börjar göra de inbrott hon ju kommer göra, särskilt nr han ju vet att hon vill bli kallad Cat.

Så visst du har rät, ser man det ur ett perspektiv som histiren berättats i serierna så funkar det inte, lika som att Montoya är en polis redan nu tex, vi vet ju hur det ska vara.
Man få släppa det och se var det här bär helt enkelt.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av Agentum »

3dje delen avklarad, bättre klart än den förra.

Serien ghar vissa problem bla att Montoya och anhang i internutrredningar skulle lägga tid just på Jim Gordon som ju helt totalt uppenbart är bland de enda poliser i Gotham som inte är korrupt(även om det är svartsjuka), de scenerna är ytterst krystade och tråkiga, Bruce Tråk som jag tror ungfan kan tänkas heta ger noll intryck ännu, man gäspar mest åt det trista skiten.

Bäst är Gordon med Bullok själv då de fungerar väldigt bra som bollplank mot varandra, särskilt när metoderna de använder nästan är komiska, scener där Bullock spöar på folk för upgifter och dylikt, medand Gordon är mer tänkande på lag och ordning, ändå är de ju inte fiender utan i viss mån nödvändiga leirade.

Och så Penguin förstås bättre än nånsin, djupt sinnessjuk, totalt galen men ändå beräknande och extremt bra spelad som just detta.

Så detta var ett bättre avsnitt än det förra som var klart mer påtvingar på nåt sätt för att sätta Cat i fara, hon är med ett tag här med men lyckas lura Gordon och försvinna vilket givetvis var nödvändigt.

Jag gillar scenen när Penguin kliver av bussen tillbaka i Gotham och ser all skit runt sig i brott och i prostitution mm och liksom säger "Home" med ett snett flin.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av super85 »

Så tredje avsnittet, fortfarande en "Mixed bag" , hälften Law&Order, den andra halvan närmast Adam West 60-tals Batman. Något överdrivet från min sida kanske, men visst är det här ojämt.

Nu försöker man få en Pulp-vibb till avsnittet med en karaktär som ser ut som The Shadow som knyter fast korrupta människor till väderballonger och släpper iväg dem. Ett försök till konstig humor där som fungerar lite halvbra. Är skeptiskt att den typen av ballonger skulle orka flyga iväg med människor men jaja, det är väl inte realism de är ute efter. För att få in mer känsla för Batman inspirationen The Shadow så har man t om en karaktär i avsnittet som heter Cranston. Jag har inga större problem med det, blir bara som mycket annat i serien, övertydligt. Skulle uppskatta att serien skulle försöka vara lite mer subtil ibland.

Fish Mooney existerar fortfarande mest för att sitta vid sitt bord i nattklubben hon äger och ge information/rykten till folk , samtidigt som hon agerar teatralt och överdrivet. Montoya&Allen verkar använda all sin tid till att trakassera James Gordon. Eller ja, Montoya har fortfarande tid att hinna gå och prata gamla minnen(fortfarande krystad och svagt skriven dialog) med hennes ex, Gordons flickvän Barbara. Barbara som hittills för det mesta använt sin tid med att sitta halvnaken i lyxiga lägenheten och inte göra nånting alls förutom vara onödig. I det här avsnittet så röker hon en joint.

Scenerna mellan Alfred och Bruce är bland de bästa i avsnittet. De går lite för fort fram, men jag gillar verkligen karaktärsutvecklingen på både Alfred och Bruce. Man börjar känna igen dem rätt bra. Jag köper båda två karaktärerna.

Även Gordon&Bullock funkar på sitt överdrivna sätt, Gordon som jätte-ordentlig, och Bullock som total motpol. Det mesta med de är underhållande. Även Selina Kyle fungerar ok.

Pingvinen är som redan tidigare nämnts, en väldigt bra rollprestation, däremot vet jag inte om det håller i längden att han brutalt cuttar och massmördar typ 2-3 människor per avsnitt. Jag gillar rollprestationen, men hoppas han gör nånting annat snart också.

Avsnittet här bygger också lite på kontinuitet, man har med detaljer från tidigare avsnitt osv, så man börjar se att saker blir kanske lite bättre.

Det här en stilig produktion, tycker dock att scenen där en två karaktärer hamnar väldigt högt i luften med en sådan väderballong för att sen bli nedskjuten borde ha redigerats om ordentligt. I ena sekunden är de sjukt högt uppe, sen blir de nedskjutna och ser ut att ramla från ungefär 1 meter. Konstig tabbe där.


Betyg: OK, tillräckligt ok för att titta på. Kan och bör bli bättre.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av Agentum »

Jag tror heller inte en väderballong lyfter så mycket men jag lät det vara då det mycket väl skulle kunnat vara med i en serie.
När det gäller Penguin så vill man väl etablera att han ju inte är fysisk i övertag utan verkar vara en krake i folks ögon men han är fullständigt oberäknelig.

Och nog är han på väg nånstans.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av super85 »

Ja det är rätt uppenbart att det är grejen med Penguin, bara att jag hoppas de tonar ner honom som massmördare snart eftersom man publiken borde nog ha fattat redan att han är sjuk i huvudet och oberäknelig, det blir tråkigt i längden om han ska wasta 2-3 människor per avsnitt.

Jag gillar också när filmversioner tar med saker som är lite orealistiska från serierna, jag älskar t ex hur man I Dark Knight lät Batman rida den ûbercoola motorcyckeln från Paul Popes Batman Year 100. Att jag tog upp det ballongerna var väl mer för att betona hur serien inte riktigt (i min åsikt) vet vilken stil den ska ha och vilken nivå man ska hålla den på.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av Agentum »

Jo men vi ser ju var han dyker upp på slutet, och det är nog ingen artighetsvisit direkt, så jo nog har han ambitioner och vi får hoppas de visar mer av den klätttringen, vi vet ju vem han är i serierna och på nåt sätt kom han ju i den possitionen trots hur han ser ut och även där är han ofta hänsynslös, även om diverse paraplygrejor kanske är lite too much:-)

Jag tror att om en viss fisk klarar sig så långt så kommer hon få problem, riktiga problem.
Som du beskriver det vilar hon på lagrarna och gamla meriter och det håller inte i en sån värld.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar