Gotham, ny TV serie

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av Agentum »

Jag har haft svårt för dena serie ibland och tyckt att första säsongen i det mesta var skit, dåliga skådisar en del tom.

Jag ogillar Riddlers bakgrund som kvinnomördare, nu har han blivit the Riddlaer men jag anser at han är ju en som inte har mordbakgrund utan är en skurk som gör avancerade tillslag och lämnar ? efter sig eller tom en gåta.

Men nu har de valt detta tyvärr, iaf är han verksam nu.

Skumt dock at när han lät dem hitta bomben om de löste gåtan så drog inte Gordon bar ur tändhattarna ut sprängdegen, kan tycka att alla poliser bör veta nånting om sånt, men ok.
Senast redigerad av 1 Agentum, redigerad totalt 0 gånger.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av Wakuran »

Det låter ju litet klyschigt... Hur är kylskåpsförsäljningen nu för tiden?...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av Agentum »

Menar du Mr. Freeze? men det ändrade namnet til Fries eller nåt fjant, en helt ok story imo, han är ju en komplicerad person som helt enkelt sätter sin fru över alla andra.

Han fick egentligen vad jag mins den här mänskligare stilen i The Batman animerade serien, iofs var han ju då själv i en dräkt mm då han inte tål mer än minusgrader.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av Wakuran »

Jag tänkte typ som kvinnobostäder...

Det kändes som litet enkel berättarteknik för att ondifiera en skurk...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av Agentum »

aha women in refrigerators?

Jag är inte med på vad det menar?

Trodde de hade mer med att kvinnor alltid är de som dör i de här serierena, de är aldrig hjältarna mm
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av Wakuran »

Typ så... Och framför allt om det används för att pränta in Riddler som fienden... Litet slappt...

Men nu har jag iofs inte sett Gotham...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av Agentum »

Jo ja du har rätt där hon blir mördad för att få en starkare känsla av figuren av the Ridler, så ja så var det.

Lite less är jag på hur Gordon med jämna mellanrum blir totalt misstrodd fast han gjort allt och mer än det bra, men tja ett falskt paper eller telefontips väger tyngre för polischefen så ut med Gordon som är helt fel på alla plan och enbart skit om han så räddat gubbfan från döden.

Ingen serieös utredning utan Gordon är skyldig till allt.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av burnout »

Synd att den går så sent (några lär upp och jobba), har följt denna serie tidigare och gillat den. Tyvärr ligger den numera på en kanal som vill ha betalt om jag ska se den i efterskott. Förr eller senare få jag tag i en sv. textad kopia.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av Agentum »

ok, jobbigt, många vill ju ha det textat, jag ser på det som det är jag är van att göra så sen ett tag och då finns det ju på nätet att se på.

Jag förstår ditt problem, det tar tid att man säg kan läsa engelska flytande och förstå det flytande, en lustig dak är att man ändå inte kan prata engelska och att 80% är passiva ord du kan förstå men inte kommer ihåg aktivt att säga.

Vet tyvärr inte hur du kan komma över svensktextat här.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av Agentum »

Det, händer inte så mycket i Gotham.

Men ok Gordon har väl blivit misstrodd och utkastad från polisen några ggr givetvis, gäsp.

Sen är jag inte så jätteintresserad att morden på Waynes ska ha en speciell orsak mer än rånmord.

Tokjäklar åker in och ut från Arkham där Hugo Strange är i ledningen, Penguin var in en runda och elchockades och kom ut igen även Barbara har gjort en volta där redan, och nu är Riddler inne då efter han satt dit Gordon för mord (som vanligt tror polischefen omedelbart att han är skyldig till), men nu är han i Arkham för mord.

Penguin hittade sin farsa och fick en jättetrevlig ny familj som nu alla är döda, han har ju blivit av med sin bovliga sen förr.

Lite grejas med Mr. Freeze som nu inte tål annat än minusgrader.

Bruce nystar i farsans hemliga dator, som verkar vara hur komplicerad som helst bara att dels få igång och sen kunna använda ens och ge nånting, jobbiga föräldrar.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av Agentum »

Serrien har börjar igen, tyvärr med Fish Moon inblandad igen, jag ser verkligen inte varför de puchar fram henne då hon inte är mer intressant nu heller.

Dock tycker jag unge Bruce Wayne tagit sig en del sen förr och inte käns fullt lika barnslig längre.

Ivy byter snabbt format, nåt jag förr undrat över en aning med utseende mm, nu verkar det mer på kartan imo.

Ingen toppserie ännu, men har spolat ner en del trams, utom det här att polischefen alltid misstror Gordon oavsett vad han gör och gör honom till en utböling mest utan flr mig begriplig anordning när halva snutstyrkan tycks vara nästan värdelösa och behov av chefande.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av BoJustBo »

Nu har jag ju aldrig sett ett helt avsnitt men blev länkad ett klipp från den då Lori Petty (Tank Girl) spelar vad som ser ut som en kvinnlig version av jokern. Intressant hur dom ska få det att passa in i DC universumet.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av Wakuran »

BoJustBo skrev:Nu har jag ju aldrig sett ett helt avsnitt men blev länkad ett klipp från den då Lori Petty (Tank Girl) spelar vad som ser ut som en kvinnlig version av jokern. Intressant hur dom ska få det att passa in i DC universumet.

...Det är inte Gotham-versionen av Harley Quinn?...

Eller hon där... vad heter hon nu... Duela Dent?...

https://en.wikipedia.org/wiki/Duela_Dent
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av Agentum »

Ärligt sagt svårt att säga, det är väl en form av kvinnlig joker/Harley antar jag med Barbra Gordon i serien iaf det psyksjuka hos The Joker.

Serien har alltid varit spretig, lite som att man inte riktigt vet vad som ska fastna till framtiden.

Det ni nämner är tydligen först nästa avsnitt, så ni ser det är lite som att "nu provar vi nåt nytt".
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
mib
Very Good
Inlägg: 97
Blev medlem: sön 17 jul 2016, 14:58

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av mib »

Tyckte säsong 1 och 2 var ok, lite charmig på något vis med att se alla små knattar och skapa en berättelse om hur allt började. Att det blev lite banalt ibland? Den riktar sig till en publik som är i skådisarnas ålder, vad mer kan man begära. [;)]

Spoiler: Ridler är frikänd från mordet i säsong 3 [:o)] Säsong tre har dock varit väldigt svårtuggad även för en som är öppen för det mesta [:D]
Tack för all hjälp jag får av detta forumet, citera om du vill ha svar ang något av det jag skriver.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av super85 »

Jag har försökt ta mig igenom säsong 3 av "Gotham". Det går "sådär"

jag håller inte riktigt med om att den riktar sig till kids. Den känns ibland så pårökt, att hälften av avsnittet är rakt av barnsligt, som 60-tals Adam West Batman, sen i nästa scen så blir det extremt blodigt, våldsamt och nästan som en skräckfilm.

Det är en konstig serie, och "stilen" känns som att kasta skit mot väggen och kolla vad som fastnar.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av Wakuran »

super85 skrev:jag håller inte riktigt med om att den riktar sig till kids. Den känns ibland så pårökt, att hälften av avsnittet är rakt av barnsligt, som 60-tals Adam West Batman, sen i nästa scen så blir det extremt blodigt, våldsamt och nästan som en skräckfilm.

Det låter ju litet som anime...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av super85 »

Tycker själv att det känns som en konstig "mashup" av mycket man redan gjort med Batman på TV och film.
Användarvisningsbild
Ala
Fine
Inlägg: 219
Blev medlem: tis 27 maj 2014, 09:30
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av Ala »

Såg typ tre-fyra avsnitt på första säsongen. Inget för mig. Gillar inte när de ändrar en massa och blandar så mycket konstiga grejer. Sen var det inte så värst bra heller.
Användarvisningsbild
mib
Very Good
Inlägg: 97
Blev medlem: sön 17 jul 2016, 14:58

Re: Gotham, ny TV serie

Inlägg av mib »

blev en kamp med ren viljestyrka att dra igenom ss3 på slutet. [:(!]
Tack för all hjälp jag får av detta forumet, citera om du vill ha svar ang något av det jag skriver.
Skriv svar