Constantine, TV-serien

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, TV-serien

Inlägg av super85 »

Matt Ryan som spelade Constantine kommer att spela karaktären igen i ett avsnitt av Agentums favorit TV-serie "Arrow". Oklart om det blir något mer efter detta, t ex ett försök på fler Constantine avsnitt på en annan kanal osv.

Ger credd till DC Comics och Warner Brothers för att inte ge upp på karaktären, speciellt eftersom killen de valde att spela rollen har gjort det så lysande.

http://www.comicbookmovie.com/fansites/ ... /?a=123881
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Constantine, TV-serien

Inlägg av Agentum »

Jo, ingen blir väl förvånad om jag skriver att jag hellre ger Constantin en ny säsong än en till med Arrow ;-)
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, TV-serien

Inlägg av super85 »

Tror att det DC Comics (är rätt säker Geoff Johns varit inblandad och godkänt) gör här är att man vill att karaktären inte glöms bort, speciellt eftersom skådespelaren var så omtyckt och bra i rollen.

Tror att man vill hålla chanserna för ett nyt försök som TV-serie eller film, och givetvis "ge" något till fansen. Lite samma sätt som DC gång på gång försöker ge ut hans serietidning utan att det går på vinst.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Constantine, TV-serien

Inlägg av Agentum »

Tja i slutändan tror jag karraktären just givit vinster, det säljer på samlingar under lång tid och är relativt obundet tid så det åldras bra.
Sen givetvis så är det ju en figur som haft kritikerna med sig förstås.

Att folk hos DC gillar figuren är givetvis viktigt det har vi ju sett när ledning hos DC ändrats, figurer kommer tillbaka och andra käggs på is pga ointresse just då.

Men ok kortsiktigt har väl inte Hellblazer varit nån jättevinst ekonomiskt, som tur är så har det inte fått styra helt.

Jag tycker att serier i USA fpr klart mer chanser än en serietidning i Sverige får, ja en ny då.

Transmetropolitan var ju en förlust att ge ut, men trader och andra reprinter av det gav ändå vinst, och även där possitiv uppmärksamhet från kritiker.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, TV-serien

Inlägg av super85 »

Att TPBs av gammalt material säljer är en grej, men det är ju som sagt så att även nytt material måste sälja, annars är det ingen mening att ge ut det. Det är ju trotts allt meningen att vara bussiness, inte någon klubb för överåldriga pojkar som ger ut grejer för att det är kul.


Lite mer om Constantines gästspel:

http://www.comicbookmovie.com/fansites/ ... /?a=123938
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Constantine, TV-serien

Inlägg av Agentum »

Jo vi ser olika på det där jag vet.
För mig är att även behålla sina fans minst lika viktigt som att få nya.

Men men nu är det andra tider.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, TV-serien

Inlägg av super85 »

Såg nyligen Matt Ryans återkomst som John Constantine i "Arrow". Snyggt och roligt, kändes som att läsa serier från 70/80-talet. Sättet man introducerade karaktären(Avsnitt 4x05) kändes exakt rätt. Scenerna mellan Oliver Queen och Constantine var riktigt bra.

Stort credd till DC för att de gjorde det möjligt. Hoppas detta bidrar till mer intresse för karaktären och att någon kanal ger TV-serien en ny chans. Matt Ryan är verkligen perfekt som Constantine, så oavsett var så hoppas jag han dyker upp igen.
Användarvisningsbild
Ala
Fine
Inlägg: 219
Blev medlem: tis 27 maj 2014, 09:30
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Constantine, TV-serien

Inlägg av Ala »

Gräver upp en gammal tråd här. Är Constantine något att ha? Älskar serierna och hela den världen med allt det mystiska och mörk magi och allt det. Är även svag för långfilmen, men håller TV-serien?
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, TV-serien

Inlägg av super85 »

"Constantine" var ungefär så bra den tv-serien kan vara om den går på vanlig TV. Och det var det som var misstaget. Matt Ryans tolkning var ju superb , och han har dykt upp i både Arrow, Legends of Tomorrow, och animerade DC filmer efter den TV-serien.

DC borde ha försökt sälja det till en streaming-tjänst eller amerikansk kabel TV. Nu gick den på vanlig TV, sent om fredagskvällarna, så det är inte så konstigt att de bara gjorde 13 avsnitt. Men sevärd är den tycker jag.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Constantine, TV-serien

Inlägg av Agentum »

Ja det hade givit en egen serie, kanske som Justice League Dark om man velat i längden.

Han är i Legends of Tomorrow nu fö. Så lite ser de nog att de valde rätt skådespelare iaf.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar