Ben Affleck, mordhotad eller ej? Det är den stora frågan...

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Jinime
Fine
Inlägg: 322
Blev medlem: fre 25 jan 2013, 22:28
Ort: Stockholm
Kontakt:

Ben Affleck, mordhotad eller ej? Det är den stora frågan...

Inlägg av Jinime »

super85 skrev:Mer charm i det där klippet än vad majoriteten av nät-nördarna lyckas få ut under en livstid.


Vad är en "nät-nörd"? Är man inte en nät-nörd om man diskuterar serier på detta serieforum? Du fick uttrycket att låta så nedlåtande så jag undrar om du exkluderar dig själv från den skaran :)
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Labrador Road 26 »

Peral skrev:Men det gör ingen Batman, som troligen skulle vara en helt urusel familjefar.

Han har väl mer eller mindre varit som en far för Robin/Dick Grayson när denne blev föräldralös. Fast du kanske tänker på örfilsbilden som valsar runt.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av super85 »

Vad är en "nät-nörd"? Är man inte en nät-nörd om man diskuterar serier på detta serieforum? Du fick uttrycket att låta så nedlåtande så jag undrar om du exkluderar dig själv från den skaran :)


Jag antydde på den mängden ostbågs-ätande basement dwellers som "hatat" beslutet sen Affleck fick rollen. De som skickar dödshot anonymt till diverse hemsidor och gör roliga bilder på Affleck som på något sätt bevisa att en stilig vältränad man med superhjälte-utseende och bra skådespelar skills skulle vara ett dåligt val för rollen. Och de förlorare som allmänt "hatar" och ser någon form av undergång i ett beslut som detta. Jag exkluderar mig från den skalan.

Jag tycker det klippet var både lamt och tamt, helt bortkastad tid! Jag förstår inte vad i det BA sa som skulle motivera att han skulle bli en bra Batman. Däremot visade han på att han är en bra pappa. Men det gör ingen Batman, som troligen skulle vara en helt urusel familjefar.


Varför ska han motivera nånting? om man vet hur Affleck ser ut, och har sett de filmer han varit med i de senaste åren så vet man vad han kan göra, och vad han kanske inte är perfekt på. Det är kul att han kan ta nät-hatet med charm och visa att han är bättre än alla de tragiska förlorare som vrålar med snor hängandes från näsan på nätet. Jag skulle personligen föredra att Affleck sa så lite som möjligt som straff för den har instabila skaran av äckel som skrivit idiot-kommentarer om honom som inte på något sätt är relaterat till att han har rollen.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Labrador Road 26 »

super85 skrev:...för den har instabila skaran av äckel som skrivit idiot-kommentarer om honom...

Tycker det låter som du gör i stort sett samma sak, fast riktad mot andra personer. Du vet säkert det där om att slåss med monster och se till att man inte själv blir ett på kuppen.
http://www.quotationspage.com/quote/40436.html
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av super85 »

LOL [:D] . Tack för erm..."lektionen". Inget jag skriver har varit dödshot /hot om våld mot någon. Och om någon på något sätt känner igen sig som basement-dweller så borde man kanske tänka om hur man strukturerar sina dagar. Så nej, jag gör inte samma sak.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Labrador Road 26 »

Du definierar en grupp människor som instabila äckel, det tycker jag låter klart värderande och troligen även fördomsfullt. Man behöver inte hota om våld för att vara nedvärderande.

Om nu någon skulle spendera sina dagar i källare så är det väl helt upp till dem, varför ska de tänka om? Har de inte rätt att välja själva hur de spenderar sin tid?
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av super85 »

Ja, och jag har fortfarande gott samvete. Jag vet inte om du läste den mängden av extremt låga kommentarer, eller hur diverse webmasters fick "dödshot" av en mängd stolpskottar som var emot ett casting-beslut i en sommarfilm. Om man skriver dödshot till folk på grund av den anledningen så anser jag att man är ett instabilt äckel. Jag mår rakt av bra av att ha den åsikten.

Jag är också en supporter av att man ska leva sitt liv och vara frisk, och försöka njuta av allt så gott det går, jag räknar inte basement dwellandet som bästa alternativet, därför anser jag att man KANSKE (jag skrev kanske förra gången också vilket du på ett sexigt sätt inte nämnde) kan tänka om det är det ultimata sättet leva.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Nima »

"You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain" [:p]

Tycker i och för sig att det mesta näthatet mot Affleck har lagt sig och att majoriteten är positiva nu.

Skulle vara intressant att läsa några av dessa dödshot du hänvisar till, super85. Har du någon källa?
Även om det är idiotiskt så måste man ju ta det med ett saltkar, ingen skulle ju på riktigt få dessa tankar. Det är vanliga nördar som tar ut sin frustration över dumburken, istället för att vänta på filmen och flippa efteråt. Tycker mest det är en enorm källa till underhållning, och vissa memes och kommentarer är rent ut sagt hysteriska.

T ex just "In the Ben Affleck version, Batman's parents kill themselves."
Jag menar, kom igen. Kom igen. Nog sjutton är det lite småkul.

EDIT: Fler här.
http://io9.com/the-50-greatest-tweets-a ... 1188521731
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av super85 »

Skulle vara intressant att läsa några av dessa dödshot du hänvisar till, super85. Har du någon källa?


http://www.comicbookmovie.com/fansites/ ... s/?a=85947

Det är vanliga nördar som tar ut sin frustration över dumburken, istället för att vänta på filmen och flippa efteråt. Tycker mest det är en enorm källa till underhållning, och vissa memes och kommentarer är rent ut sagt hysteriska


Jag är en rätt vanlig nörd på många sätt, brukar dock inte hota någon , undrar varför?

T ex just "In the Ben Affleck version, Batman's parents kill themselves."
Jag menar, kom igen. Kom igen. Nog sjutton är det lite småkul


Av de tiotal jag såg, så tyckte jag den där var bland de tråkigare. Jag förstår inte liksom vad som är kul med det, jag brukar gilla osmakliga skämt just för att det är "fel" att säga sådana, men den där är mest konstig.
Användarvisningsbild
Jinime
Fine
Inlägg: 322
Blev medlem: fre 25 jan 2013, 22:28
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Jinime »

Ja, alla nördar som är emot Ben Affleck i rollen som Batman är ju knappast mordhotande "basement-dwellers". Det verkar snarare som att majoriteten har enats om att det var ett konstigt beslut, och det är väl kul att många väljer att skämta om det istället för att bara spy ur sig hatkommentarer. Ett citat från länken som Nima postade som jag gillade: "Spend ten years working your way back into everyone's good graces. Win an Oscar. Then you get cast as Batman, and BAM! You're Gigli again." Det var precis så jag kände när jag fick höra nyheten!
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Nima »



Inga dödshot på den sidan öht.
Det rapporteras att det har förekommit, men låter mest som BS.
Säkert skämtsamma kommentarer som folk läser in för mycket i.

super85 skrev: Jag är en rätt vanlig nörd på många sätt, brukar dock inte hota någon , undrar varför?


Ja, det kan man fråga sig.
Men som sagt, jag tvekar på att någon helt allvarligt har dödshotat Ben Affleck.

super85 skrev:Av de tiotal jag såg, så tyckte jag den där var bland de tråkigare. Jag förstår inte liksom vad som är kul med det, jag brukar gilla osmakliga skämt just för att det är "fel" att säga sådana, men den där är mest konstig.

Nåja, alla tycker olika.
Personligen tycker jag att det har varit riktigt kul att se alla "äckel" bli så förbannade över castingen. Sen tar jag inte dödshot över internet på allvar heller. Inte i detta scenario i alla fall.
Han kan säkert göra ett riktigt bra jobb, men fram tills dess så har alla rätt att tycka precis som de vill. Du också, givetvis.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av super85 »

Ja, alla nördar som är emot Ben Affleck i rollen som Batman är ju knappast mordhotande "basement-dwellers".


Suck. Verkar som det jag säger har en hel del sanning i det eftersom folk börjar ta det personligt på något sätt. Jag kommenterade de snoriga vrål-skrikarna som sprider hat, och de som fick Man of Steel sidan på Facebook stänga av message-funktionen. Att kritisera något är helt ok, jag har aldrig sagt något annorlunda. Att ha en informerad åsikt är ok och något som bör respekteras, att någon bara har en åsikt och vrålar ut det är inget som bör respekteras, anser jag. Inte är väl någon här en nät-hatare?

Det verkar snarare som att majoriteten har enats om att det var ett konstigt beslut,


Förklara för mig hur det är ett konstigt beslut? liksom ge någon analys varför?. En stilig karl, i rätt ålder för en etablerad/rutinerad Batman. Kritikerosad de senaste åren, och något en guldkalv till Warner Brothers. Erfaren av både dramafilm och action. Förklarar du för mig nu vad det galet konstiga är?. Att han gjort några skitfilmer 10 år sedan är inte det starkaste argumentet.

Nima:
Inga dödshot på den sidan öht.
Det rapporteras att det har förekommit, men låter mest som BS.
Säkert skämtsamma kommentarer som folk läser in för mycket i.


Det rapporteras att en sida stängde av meddelande-funktionen av det. Sen att du spekulerar att grejer är skämtsammam och folk läser för mycket in i grejer etc...ja det är din take på det hela, och mest som sagt spekulationer. Jag själv har svårt med dödshot som något skämtsamt. Svårt att se att man bara hittar på något sånt där. Om du vill så kan du googla alla de artiklarna där det nämns att han blivit castad och läsa kommentarer där. Men modern internet-kultur verkar acceptera och förespråka roliga och skojfriska mordhot och hat. Sen är det märkligt att kritisera detta [V] .
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Nima »

super85 skrev:Det rapporteras att en sida stängde av meddelande-funktionen av det. Sen att du spekulerar att grejer är skämtsammam och folk läser för mycket in i grejer etc...ja det är din take på det hela, och mest som sagt spekulationer. Jag själv har svårt med dödshot som något skämtsamt. Svårt att se att man bara hittar på något sånt där. Om du vill så kan du googla alla de artiklarna där det nämns att han blivit castad och läsa kommentarer där. Men modern internet-kultur verkar acceptera och förespråka roliga och skojfriska mordhot och hat. Sen är det märkligt att kritisera detta [V] .


Mja, jag tyckte bara att med tanke på att du skriver att folk har dödshotat honom så borde du ju rimligtvis kunna visa på sådana kommentarer.
Jag är inte så intresserad att jag själv lägger ner tid på att googla det.

De flesta professionella brukar väl tycka att "hatet" endast visar hur passionerade fansen är. även om detta givetvis från tid till tid går för långt.
Men som sagt, jag tror inte att hatet och "mordhoten" (som ju verkar vara icke-existerande) är något att ta på allvar, och jag tvekar på att WB, Ben Affleck eller någon annan gör det.

Man får nog ta det hela med en nypa salt.
Eller helt enkelt hytte med käppen.
I vilket fall som helst verkar inte Ben Affleck bry sig, så finns ingen anledning att någon annan gör det heller.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Kermit »

Klart man ska reagera. Dödshot är att gå för långt, och att bagatellisera det är helt åt skogen IMHO. Hände samma sak mot Dan Slott, när Spider-Man "dog", och även om jag inte är helsåld på Superior Spider-Man tycker jag inte att dödshot är okej någonstans. Det ska inte tas med en nypa salt.
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Labrador Road 26 »

Visst är det klart man ska reagera, om det finns något att reagera på. Men än så länge har Super85 inte presenterat något mer än ren hörsägen. Han utpekar en grupp människor som instabila äckel för ett påstått brott, men att detta brott faktiskt har skett har än så länge inte bevisats, och ja den bevisbördan ligger hos honom.

Det fanns ett utmärkt litet datorspel till Amigan där man växelvis som åklagare eller försvarare skulle få den åtalade antingen fälld eller friad genom att presentera diverse fakta. Vissa av dessa var inte fakta utan bara hörsägen och det är precis vad vi har här. En sajt påstår att något skett, men vi har inte sett några faktiska bevis på det. Det händer att företag fabricerar uppgifter för att få ökad publicitet. Det saknas både bevis och källkritik här.

Det vi däremot har är att Super85 utpekar en grupp människor som instabila äckel, för ett påstått brott. I och med att det saknas bevis på att något brott ens skett, mer än just hörsägen. Sakfrågan förflyttas och blir förtal istället, riktad mot den grupp som enligt bara ren hörsägen utpekats som brottslingar.

Nu är detta förstås inte en amerikansk rättegång, men den hörsägen Super85 presenterar är inget annat än just hörsägen. I övrigt rekommenderas den utmärkta filmen "12 edsvurna män" med Henry Fonda.
https://www.youtube.com/watch?v=RelOJfFIyp8
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Kermit »

Dödshot förekommer till saker relaterat till serier, inte bara kring castingen av Ben Affleck som Batman. T ex så har Dan Slott fått ta emot en mängd hot som han till sist polisanmälde.Ägnar man sig åt dödshot för en sak som detta, då är man ett instabilt äckel.
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Labrador Road 26 »

Det finns ingen juridisk term som är "instabilt äckel". Det är din egen definition av brottslingar. Men som du nog är medveten om så krävs det mer än lösa påståenden för att bli dömd i en rättegång. Ska man ha någon typ av rättssäkerhet kan man inte utpeka folk som dömda innan de blivit det. En anmälan räcker inte heller utan det behövs an avslutad rättegång med antingen fällande eller friande dom, fram tills dess räknas man i de flesta juridiska system som oskyldig.

Jag förstår inte varför ni vill trassla in er mer i detta ryktesspridande. Den här typen av lynchmobmentalitet är inte särskilt klädsam.

- Min grannes frisör berättade att hans systers chef dotter hade blivit rånad i förra veckan av en grupp .... (valfri passande grupp för ändamålet), de där jäkla ..... (samma utvalda grupp igen) är sådana instabila äckel.

Det sista förstås bara en illustration.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Kermit »

Varför blandar du in juridiska termer? Är det ditt gamla Amiga-spel som spökar? Glömmer vi inte bort själva poängen att dödshot över en casting eller en förändring i en serietidning är sjukt, galet beteende?
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Labrador Road 26 »

Jag håller med dig i sak att olaga hot är förkastligt. Men fram tills dess att någon faktiskt visat på att så skett kan jag inte säga någonting om de som utpekas som hotare. Då blir det bara lös ryktesspridning och sådant för inget gott med sig.

Att ha åsikter om något utan tillagda hot ser jag inget problem med.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Nima »

Ja, men ta och länka till någon av dessa dödshot då? Vad är problemet?
Om det har förekommit och ni är så säkra på det borde det ju inte vara så svårt skicka iväg en liten länk så att även vi andra kan ta del av det och sedan även ställning.

Seriefans (inte minst bat-fans) på amerikanska forum har en tendens att ironisera extremt mycket och det skulle inte förvåna mig alls ifall dessa dödshot (som ni påstår existerar, men av världen okänd anledning vägrar dela med er av), endast är någon form av sarkasm. Om det gäller helt seriösa dödshot ska man givetvis vidta åtgärder och inte ta dessa med en nypa salt. Men hittills har ni inte presenterat något som skulle tyda på detta. Men jag väntar ivrigt och är inte sen med att erkänna att jag har haft fel om det visar sig handla om seriösa dödshot.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Skriv svar