Seriefigurer på vykort

Diskussioner om leksaker och nostalgia.
skrangelben
Good
Inlägg: 33
Blev medlem: tis 26 maj 2015, 14:27

Seriefigurer på vykort

Inlägg av skrangelben »

Hej. Startar en tråd om Vykort. Jag samlar(mest Disney) och hoppas det finns fler här som är intresserade. Jag vill i första hand få tag i fler kort från Disneys Jultomtens verkstad(vet ej hur många som finns, 6 eller 8 kanske)?

Visar några kort här o hoppas det finns fler som har bilder att visa

Bild
Bild
Bild
Bild

EDIT: Fixade länkarna så bilderna syns direkt här på forumet. //UlfK, mod.
skrangelben
Good
Inlägg: 33
Blev medlem: tis 26 maj 2015, 14:27

Re: Seriefigurer på vykort

Inlägg av skrangelben »

Tack UlfK. Är det nåt jag borde kunnat fixa själv(så jag vet om jag ska skämmas eller ej)? Haha
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Seriefigurer på vykort

Inlägg av UlfK »

Visst kan du göra det själv, som alltid är det mycket lättare när man vet hur. :-)

När du har lagt upp bilden på http://forumbilder.se/ klipper du ut den länken som heter "Hotlink för forum (alt. 1)" på bildens sida, så får du rätt syntax för vårt forum.

Vill du testa i lugn och ro har vi en del av forumet just för sånt, Vårt testforum: viewforum.php?f=50. Allt som postas där raderas automatiskt inom 24 timmar, så där kan man testa alla olika knappar som finns för inläggen, testa att lägga in bilder, youtubeklipp o.s.v. o.s.v.
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
Steamboat Willie
Very Good
Inlägg: 107
Blev medlem: tis 06 feb 2007, 21:25
Ort: Sverige
Kontakt:

Svenska Disneyvykort 1930–1960

Inlägg av Steamboat Willie »

Samlar man Disneyvykort så kan jag meddela en glad nyhet.

Samlar-bladet nr. 8 har precis kommit ut och listar upp samtliga Svenska Disneyvykort 1930–1960 tillsammans med intressanta artiklar om Musse Pigg Kamraterna, Robert S. Hartman, förläggare, etc.

Bild
// Steamboat Willie
skrangelben
Good
Inlägg: 33
Blev medlem: tis 26 maj 2015, 14:27

Re: Seriefigurer på vykort

Inlägg av skrangelben »

Hur får man tag i Samlarbladet nr 8 ? En förteckning över svenskritade Disney -vykort är väl min motsvarighet till att muslimer vill vallfärda till Mekka o gå runt Kaba-stenen, typ...
Skriv svar