Disney - JIE 3D-tavlor

Diskussioner om leksaker och nostalgia.
Wildis90
Very Good
Inlägg: 175
Blev medlem: lör 20 jun 2020, 13:10

Disney - JIE 3D-tavlor

Inlägg av Wildis90 »

Jag har sett många Kalle Anka och Musse Pigg JIE tavlor, jag själv äger två stycken och jag tycker att de är riktigt snygga.

Det kommer upp sådana tavlor på tradera med ojämna mellanrum, men finns det någon butik som säljer dessa och hur många olika finns det? Finns det även andra Disneymotiv?

Med vänlig hälsning, Wildis90 [:o)]

/Trådflytt och titelbyte. Admin
”Jag ska bli tuffare än de tuffa och smartare än de smarta, och tjäna mina pengar på ett hederligt sätt”
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: JIE 3D tavlor

Inlägg av Wakuran »

Wildis90 skrev:Jag har sett många Kalle Anka och Musse Pigg JIE tavlor, jag själv äger två stycken och jag tycker att de är riktigt snygga.

Det kommer upp sådana tavlor på tradera med ojämna mellanrum, men finns det någon butik som säljer dessa och hur många olika finns det? Finns det även andra Disneymotiv?

Med vänlig hälsning, Wildis90 [:o)]

Hmm, ser att Jie Gantofta var ett gammalt svenskt keramikföretag som nu blivit uppköpt av ett portugisiskt på 90-talet, och de där moderna Disneytavlorna räknas nog närmast som kitsch i jämförelse med deras äldre produktion.

Men det verkar tyvärr inte finnas någon hemsida för nuvarande Jie Gantofta, vad jag kan se...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar