Reklam för flingpaketsleksaker i bl.a. Kalle Anka

Diskussioner om leksaker och nostalgia.
Användarvisningsbild
Beobachter
Very Good
Inlägg: 54
Blev medlem: tis 04 mar 2008, 11:11
Ort: Sverige

Inlägg av Beobachter »

Mina kalaspuffhäften, saknar dock "KNATTE, FNATTE OCH TJATTE SKAFFAR SIG HUSDJUR" som syns på sista bilden. Har någon den?

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av 1 Beobachter, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
s4.
Very Good
Inlägg: 176
Blev medlem: lör 21 jul 2007, 22:25
Ort: Sverige

Inlägg av s4. »

[quote="Beobachter"]

Den fanns väl redan medtagen på listan
det första man blir blind på är ögonen... [:p]
[/quote]

Ja, tydligen [V] trodde jag hiiade något som saknades [B)]
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4093
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

Riktigt fin samling det där, Beobachter. Imponerande bra skick på riktigt svåra grejer. Kommer de flesta från något arkiv/restlager?
Användarvisningsbild
Beobachter
Very Good
Inlägg: 54
Blev medlem: tis 04 mar 2008, 11:11
Ort: Sverige

Inlägg av Beobachter »

Jag har väl köpt in en del småsamlingar men det mesta har jag väl köpt på Tradera,loppisar samt bytt med samlarkollegor. Det roliga eller det tråkiga är väl att ingen? vet hur många olika titlar det finns utgivet. Men visst är det imponerande med minst 77 st olika med tanke på den relativt korta tid som dessa fanns i "flingpaketen" (1969-1970 om jag inte är felinformerad)

Glad påsk på er allihopa!
Användarvisningsbild
manter
Very Good
Inlägg: 185
Blev medlem: mån 24 mar 2008, 21:26
Ort: Sverige

Inlägg av manter »

Det finns i några KALLE ANKA bl.a 29/1959 reklam för flingpaketet KELLOGS SMACKS med en massa Robin Hoodfigurer i plast.Jag var en liten grabb då och vi käkade sånt på landet på somrarna.Vi hade en öppen spis och ibland när jag tände en brasa ställde jag upp ett gäng plastfigurer på vedträna och sen när det började brinna segade figurerna långsamt ihop alltmedan benen vek sig på dom.Rätt lustigt tyckte man då.[:D][:D][:D]
manter
Skriv svar