Figursamlare, presentera er...

Diskussioner om leksaker och nostalgia.
Användarvisningsbild
dr.comic
Very Good
Inlägg: 80
Blev medlem: sön 10 aug 2008, 21:50

Inlägg av dr.comic »

1. dr.comic
2. madame mim
3. Kung Orne i
4. mithroth
5. Stenens Vise
6. Anders1
7. burnout
8. spindelmannenelektra
9. Fridgemaster
10.Sandman
11.Labrador road 26
12.Rhododendron777
13.Robrocker
14.Bacon
15.bas03

Välkommen bas03, här hittar du allt om figursamlandet!
Själv tillhör jag nog dom som har ett stort lager av
figurer och god kunskap om du vill veta något.
Skriv gärna några rader om du undrar...
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

[quote="bas03"]

Hej,
Ny samlare och medlem här. Förr gick mitt samlande ut på energidryckesburkar och flaskor med nu har jag tröttnat på det och gått över till plastfigurer. Jag samlar på figurer som jag tycker är fina, tuffa, kommer från nostalgiska eller bra serier/filmer osv. Det har främst varit figurer från Fragglarna där jag endast har Junior Gorg kvar (Ma Gorg är jag osäker på vart i mammas förråd den är). Nu vill jag ha någon ny figurserie att samla på men vet inte vilken, jag känner att samlarbegäret vill ha allt men det går ju inte utan måste rikta in sig på något/några.

Denna sida verkar trevlig. Det skulle vara roligt att prata lite med andra samlare för annat folk man känner tycker att man är knäpp när man tex överlycklig betalar 170kr för hunden Sprocket från Fragglarna (sägs vara den svåraste av dem) :D
[/quote]

Varför Sprocket (och liknande figurer) är svår beror nog på att de flesta inte inser att det är en fragglehund, och i stället hamnar den i "diversedjurlådan".
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
bas03
Fine
Inlägg: 486
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:33
Ort: Sverige

Inlägg av bas03 »

[quote="Kung Orne I"]
Varför Sprocket (och liknande figurer) är svår beror nog på att de flesta inte inser att det är en fragglehund, och i stället hamnar den i "diversedjurlådan".
[/quote]

Det kan mycket väl stämma. Jag är som sagt nöjd med den, av ren nyfikenhet finns den med i nyaste katalogen? (ska beställa katalogen från bokus om ingen vet ett billigare ställe?)
Användarvisningsbild
katt1233
Good
Inlägg: 17
Blev medlem: lör 04 okt 2008, 17:39

Inlägg av katt1233 »

Jag får väl räkna mig till PVC figur samlare. Den "begränsar" sig till Dargaud Asterix figurer. Jag vet inte om begränsa är rätt ord för det finns mängder av olika.
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Hur många har du?
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
katt1233
Good
Inlägg: 17
Blev medlem: lör 04 okt 2008, 17:39

Inlägg av katt1233 »

[quote="Kung Orne I"]

Hur många har du?
[/quote]
Många, jag har inte räknat men om jag tar med dubletter så skulle det inte förvåna mig om jag har över tusen.

Det finns så många varianter, att det är svårt att veta hur stor samlingen är. Sen tillkommer att två av figurerna är svåra att hitta, plus att det finns en andra serie plus finns icke Dargaud serie.

Användarvisningsbild
bas03
Fine
Inlägg: 486
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:33
Ort: Sverige

Inlägg av bas03 »

över tusen stycken, imponerande! försök gärna ta lite bilder :)
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Denna tråd är bra att ha kvar, lämpligen döps den till "Lista med figursamlare".
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Gammelsmurf
Very Fine
Inlägg: 1992
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 06:31
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Gammelsmurf »

Försökte återskapa en hyfsad rubrik när nu trådstartaren valt att lämna oss med trådarna i en enda röra. Har ni några andra förslag så pm:a gärna.

/admin
Skriv svar