Välkommen på Heimo-utställning!

Diskussioner om leksaker och nostalgia.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

burnout skrev:
Anders1 skrev:Jag tycker att de helt klart ser ut att vara 1960-talsfigurerna (finns med i Comicfigurenkatalog).


Då skulle dom vara från 70-talet (enligt katalogen), men jag tycker inte dom stämmer (något känns fel). jag ska luska vidare får jag se om jag hittar något på E-bay.


Tyvärr är det nog du som har fel. Jag håller fast vid 1960-talet. Det står i den tyska katalogen att de är gjorda Heimo, men egentligen tror jag mer på Marx (som även Sy Barry var inne på).
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Sy Barry skrev:Det finns liknande plastfigurer som tillverkats av Marx Toys år 1961 i Hake´s Guide to Comic Character Collectibles.


Har 5.e upplagan men jag hittar inget som liknar dessa. men jag böjer mig för övermakten. (så länge[8])
Användarvisningsbild
bas03
Fine
Inlägg: 486
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:33
Ort: Sverige

Inlägg av bas03 »

för att gå tillbaka lite till ämnet. Fina figurer! Jag har varit lite skeptisk till Heimo eftersom jag inte lekt själv med dem. Men det måste varit att jag inte hade sett de roliga figurerna bara. [;)]
Du har inte någon bild på bara ugglan (från nalle puh?) som står mellan Puh och Stampe på tredje bilden?
Jag tror jag har någon kopia på den. Min har samma modell men lite annan färgsättning och har inga stämplingar.
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Jag gjorde en sökning på "heimo eule":

Bild
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
bas03
Fine
Inlägg: 486
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:33
Ort: Sverige

Inlägg av bas03 »

Du ska få se bild på min, rättare sagt jag ska göra hemsida med bilder på alla mina figurer. [:)]
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Heimofigurerna har getts ut i oräkneliga färgvarianter, och jag försöker fötvivlat att låta bli att samla på mer än en av varje...
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
bas03
Fine
Inlägg: 486
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:33
Ort: Sverige

Inlägg av bas03 »

haha förstår, då ska jag inte erbjuda dig att köpa den då [:p]
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Nix. Men tack för erbjudandet. [:)]
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
bas03
Fine
Inlägg: 486
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:33
Ort: Sverige

Inlägg av bas03 »

"Hake´s Guide to Comic Character Collectibles" är den ett bra komplement till Comicfiguren-Preiskatalog 2005/2006?
Skulle även vara kul att ha äldre versioner av katalogen för att kolla prisändringar och bara bläddra i. såg att det fanns 96/97 och 02/03 på tyska ebay (kan dock komma ihåg fel årtal). Fast det har jag nog inte pengar för just nu.
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

"Hake´s Guide to Comic Character Collectibles" känner jag inte till. Vore intressant att få veta vad den innehåller!
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Kung Orne I skrev:
"Hake´s Guide to Comic Character Collectibles" känner jag inte till. Vore intressant att få veta vad den innehåller!


Den innehåller det mesta men blandad kompott. Mycket Amerikanska grejor. Tv-Film och annat. Men boken är på 1100 sidor[:o)]. Tror jag gav 200:- för min och den är från 2004 (vet inte om det är den senaste 5:e).
Men kul att titta i, men lite onödig eftersom det är sååååå mycket usa-grejor.
Mitt råd är = Europa-Kataloger över grejor dom är mer korrekta.[:)]
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Så det räcker med den tyska?
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Kung Orne I skrev:
Så det räcker med den tyska?


Det tycker jag, den är mera komplett och detaljerad även om det felar objekt där med. "Mina" Asterix finns inte med (men till nästa kanske dom är med[;)])
Användarvisningsbild
bas03
Fine
Inlägg: 486
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:33
Ort: Sverige

Inlägg av bas03 »

okej, det är alltså mer en roligt bok att bläddra i än ett uppslagsverk över figurer.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

bas03 skrev:
okej, det är alltså mer en roligt bok att bläddra i än ett uppslagsverk över figurer.


Ja, det kan man säga. det finns mycket roligt men oftast sånt som ytterst sällan har letat sig över hit.
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
bas03
Fine
Inlägg: 486
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:33
Ort: Sverige

Inlägg av bas03 »

Den ser inte riktigt ut som en Heimo men jag har ingen aning. Den vänstra har jag nog, har en Pluto som är platt på insidan av benen i alla fall.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

Kung Orne I skrev:
Är den högra verkligen Heimo?


Den vänstra är Heimo men knappast den högra, vilken jag dock inte har och kan inte kolla stämplar. Men jag misstänker att om det finns stämpel, står det "Made in Hongkong".
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Den ser ut som Pluto gjorde i början av sin filmkarriär.
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Vad är nu detta? Gav Marx ut samma figurer som Heimo, fast tidigare, under namnet Disney-Kins?

http://www.tradera.com/UNIKT_6_ST_DISNE ... n-77736722

http://www.disneykins.com/pages/First1.html
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Skriv svar