Tv spel baserade på serietidningar

Diskussioner om leksaker och nostalgia.
Användarvisningsbild
anteqwerty
Fine
Inlägg: 202
Blev medlem: mån 07 jul 2008, 15:33
Ort: Sverige

Tv spel baserade på serietidningar

Inlägg av anteqwerty »

Hej visste inte vart jag skulle lägga denna så den hamnade här. Nu till ämnet, är det någon här som brukar spela tv spel baserade på serier.
Själv tycker jag om spider-man spelen jag har spider-man 1,2,3,ultimate spider-man, spider-man nemesis och ultimate alians.
Tycker hittils att spider-man 2,3 och ultimate spider-man har varit de roligaste.

Har sett att ett nytt spel Spider-man web of shadows är på ingång det ser kul ut så det ska jag köpa. Några som har andra tips på bra spel som är baserade på serier? Spelade första hulkspelet till ps2 och det tyckte jag verkligen sög. Fast jag har inte spelat det nya.
Det finns två saker som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten jag är dock inte säker på den förstnämnda!
Användarvisningsbild
AlexZ
Fine
Inlägg: 462
Blev medlem: ons 04 jun 2008, 18:28

Inlägg av AlexZ »

När jag var mindre spelade jag Turtles-spelen som en dåre. Mest Turtles 2 till NES och Turtles in Time till SNES. Och nyligen har jag köpt QuackShot till Sega Mega Drive vilket är rätt roligt!
Söker efter tidningar/böcker med Teenage Mutant Hero Turtles: http://serieforum.se/phpbb3/viewtopic.php?f=13&t=3019#p199723
Användarvisningsbild
Jaerven
Very Good
Inlägg: 94
Blev medlem: sön 07 sep 2008, 17:37
Ort: Sverige

Inlägg av Jaerven »

Turtles in time till SNES är ett av världens bästa spel lätt [:)] Skit kul att spela flera.
Nya Web of Shadows kommer jag också att skaffa det verkar bli första riktigt bra Spider-man spelet, storyn blir alltid så krystad när de ska följa en film eller en serie. Nu kör de ju ett eget race istället, skönt.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Finns mängder med fightingspel med, speciellt på arkad, Capcom.

Brukar köra MAME ibland på PCn så man kan köra nåt sånt kul, synd bara att man inte har nåt cabinett att ställa dator o skärm i för att få lite mer känsla, nej jag orkar inte bygga ett själv.

Kan iaf nämna någar nya spel Marvel Alliance, helt värdelöst spel där man ser hjältarna uppifrån och styr en grupp med 4 av dem.
Det enda kul är som sagt tat det är Marvelfigurer.


DC har nån Justice League spel som verkade obehagligt dåligt.

Så över lag är det mest kassa spel är jag rädd, ganska typiskt för denna typ avrättighetsbaserade lir där man bara vill kamma in stålarna snabbt inna allt för många fattar att det är skit.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Sandman
Fine
Inlägg: 211
Blev medlem: tor 03 apr 2008, 03:38
Ort: Sverige

Inlägg av Sandman »

Mortal Kombat VS DC Universe är på gång! Det MÅSTE väl ändå passa dig Agentum[:p]
X-Men VS Street Fighter är redan ett gammalt glömt spel.
Turtles in time var i alla fall "hyffsat". Jaerven "Världens bästa spel" ? [?][;)]
Användarvisningsbild
Jaerven
Very Good
Inlägg: 94
Blev medlem: sön 07 sep 2008, 17:37
Ort: Sverige

Inlägg av Jaerven »

okej kanske inte världens bästa. Men iaf grymt kul att spela 2 samtidigt på. Ett utav de roligare.
Användarvisningsbild
AlexZ
Fine
Inlägg: 462
Blev medlem: ons 04 jun 2008, 18:28

Inlägg av AlexZ »

[quote="Jaerven"]

okej kanske inte världens bästa. Men iaf grymt kul att spela 2 samtidigt på. Ett utav de roligare.
[/quote]
Måste hålla med om det! Det roligaste spelet som man kan vara två samtidigt på som jag vet iaf. Och tvåa kommer Turtles 2 till NES [:o)]
Söker efter tidningar/böcker med Teenage Mutant Hero Turtles: http://serieforum.se/phpbb3/viewtopic.php?f=13&t=3019#p199723
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Föresten LEGO Batman finns ju som spel med på flertalet konsoller och verkar roligare än det låter:-)
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
jens-olof
Very Fine
Inlägg: 1727
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 19:34
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av jens-olof »

Var barnsligt förtjust i "Duck tales" på NES och
något Musse Pigg-spel på Sega för en massa år sedan.
Sedan blev det för avancerat för mig med TV-spel...[:o)]

(Återvände ett kort tag till TV-spelen med "Digimon" på
PS, för att inte tala om mina "all time favourites"
"Twisted Metal II" och "Twisted metal black", men dessa
blev det nog aldrig någon serie utav...)[:o)]

Den dess har jag insett att mina tankar är lika långsamma
som mina reaktioner, så inga spel mer för mig, alfapet är
gränsen!

Jens
Användarvisningsbild
Sandman
Fine
Inlägg: 211
Blev medlem: tor 03 apr 2008, 03:38
Ort: Sverige

Inlägg av Sandman »

Det finns en hel del spel där snabbhet i tanke och fingrar inte är huvudsaken. Utan mer att klura ut lösningar på "gåtor". Typ äventyrsspel där man måste fundera för att komma vidare genom en låst dörr. Eller hitta någon artefakt. Det gjordes ett spel för länge sedan om Indiana Jones, men det var mer action. Tomb Raider är väl ibland för mycket knapptryckande och för lite "skattletande".
Apropå LEGO! Så har jag LEGO Star Wars complete saga. Det är skitroligt även för en vuxen om man kan historierna bakom. LEGO Batman och LEGO Indiana Jones har fått bra kritik nästan överallt. Dock saknar jag ju tillräckligt med pengar. Som alltid!
Håller med om att är man TVÅ som spelar turtlarna samtidigt så är det riktigt bra! Ser man bara till det och jämför med liknande spel är det definitivt en "klassiker".
Användarvisningsbild
bas03
Fine
Inlägg: 486
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:33
Ort: Sverige

Inlägg av bas03 »

[quote="Agentum"]

Finns mängder med fightingspel med, speciellt på arkad, Capcom.

Brukar köra MAME ibland på PCn så man kan köra nåt sånt kul, synd bara att man inte har nåt cabinett att ställa dator o skärm i för att få lite mer känsla, nej jag orkar inte bygga ett själv...
[/quote]
Jag ska bygga ett cab med polaren, vi är dock lite trögstartade [:(]

anteqwerty: måste det vara nyare spel eller går det bra med nes, snes osv som är nämnt i tråden?
Användarvisningsbild
anteqwerty
Fine
Inlägg: 202
Blev medlem: mån 07 jul 2008, 15:33
Ort: Sverige

Inlägg av anteqwerty »

Jag tycker alla spel är välkomna i tråden gamla som nya. Har även jag spelat de gamla turtles spelen även asterix och obelix. Jag tyckte Batman spelet till nes var jätte kul när jag var liten, men har inte så mycket för det just nu.
Det finns två saker som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten jag är dock inte säker på den förstnämnda!
Användarvisningsbild
bas03
Fine
Inlägg: 486
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:33
Ort: Sverige

Inlägg av bas03 »

ok, nu kommer jag inte på någon men kan iofs kolla igenom GBA-samlingen. Jag återkommer om jag kommer på nått [:)]
Användarvisningsbild
anteqwerty
Fine
Inlägg: 202
Blev medlem: mån 07 jul 2008, 15:33
Ort: Sverige

Inlägg av anteqwerty »

Köpte nya spider-man spelet i helgen spider-man web of shadows och hittils är det mycket bättre en de spider-man spel jag hittils har spelat man slipper följa en filmväg och man kan göra så mycket mer. Har själv valt att bara spela på de godas sida just nu men nästa omgång så ska jag bara vara grym. Man kan välja att ha den vanliga röda dräkten eller den svarta med bara ett knapptryck ifrån. Jag ger ett toppbetyg till detta spel.
Det finns två saker som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten jag är dock inte säker på den förstnämnda!
Användarvisningsbild
bas03
Fine
Inlägg: 486
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:33
Ort: Sverige

Inlägg av bas03 »

Jag kom att tänka på Comix-Zone, inte baserad på en serie men spelet ska föreställa en serie. Alltså man spelar hjälten och springer runt i rutorna [:o)]
http://en.wikipedia.org/wiki/Comix_Zone
Användarvisningsbild
Gandor
Fair
Inlägg: 1
Blev medlem: mån 09 mar 2009, 10:37
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Gandor »

Ett hett tips tycker jag om man kör MAME är att spela Bucky o Hare
Kanske inte baserat på en serietidning dock men då istället en animera barnserie
Iallafall är det ett riktigt roligt plattformsspel:)
Användarvisningsbild
bas03
Fine
Inlägg: 486
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:33
Ort: Sverige

Inlägg av bas03 »

[quote="Gandor"]

Ett hett tips tycker jag om man kör MAME är att spela Bucky o Hare
Kanske inte baserat på en serietidning dock men då istället en animera barnserie
Iallafall är det ett riktigt roligt plattformsspel:)
[/quote]

Ska kolla upp den, tack
Skriv svar