Kan någon identifiera dessa figurer?

Diskussioner om leksaker och nostalgia.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Kan någon identifiera dessa figurer?

Inlägg av burnout »

En liten fråga över dessa figurer.

Tyvärr är det 10 figurer och jag skulle tro att det ska vara 11 och något mera kanske. Jag köpte dom av en dam på väg till Eskilstuna som sålde mycket "Boing" grejor. Dom är ca 3cm höga och i ett hårt matrial.

Tillhör dom Boing??
Bild
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Kan någon identifiera dessa figurer?

Inlägg av Wakuran »

Har dålig koll på Boing, men flera av figurerna ser litet BK Slarvhult-artade ut, figuren längst ned till höger ser ut som den kan vara från den där sydafrikanska Supa Strikas, eller vad den hette.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Kan någon identifiera dessa figurer?

Inlägg av UlfK »

Någon som kan berätta mer om den här sjöbussen? Har för mig att jag sett honom i någon tråd här, men kanske minns fel.

EDIT: Figuren har inga som helst märkningar, och har ett gjutet fäste för nyckelring på huvudet, 53 mm hög.

Bild
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Kan någon identifiera dessa figurer?

Inlägg av UlfK »

Gamen från Greve Duckula heter Igor. Den tecknade TV-serien Count Duckula/Greve Duckula rekommenderas f. ö. till alla som gillar brittisk humor. Fantastisk dialog. Helst med orginalröster även om den svenska dubbningen var ovanligt välgjord.
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Re: Kan någon identifiera dessa figurer?

Inlägg av Mithroth »

UlfK skrev:Någon som kan berätta mer om den här sjöbussen? Har för mig att jag sett honom i någon tråd här, men kanske minns fel.

EDIT: Figuren har inga som helst märkningar, och har ett gjutet fäste för nyckelring på huvudet, 53 mm hög.


Inte någon figur som jag kan påminna mig om att ha sett tidigare.
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Kan någon identifiera dessa figurer?

Inlägg av burnout »

Hade han inte haft så mycket hår hade jag trott att "Ellinger" fått en figur gjord efter sig. [V]
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Kan någon identifiera dessa figurer?

Inlägg av APenny4YourThoughts »

UlfK skrev:Någon som kan berätta mer om den här sjöbussen? Har för mig att jag sett honom i någon tråd här, men kanske minns fel.

EDIT: Figuren har inga som helst märkningar, och har ett gjutet fäste för nyckelring på huvudet, 53 mm hög.

Bild


Påminner om den här gamle sjöbusen! :)

http://i2.kickasstorrents.com/tv/943.jpg
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Kan någon identifiera dessa figurer?

Inlägg av UlfK »

APenny4YourThoughts skrev:
UlfK skrev:Någon som kan berätta mer om den här sjöbussen? Har för mig att jag sett honom i någon tråd här, men kanske minns fel.

EDIT: Figuren har inga som helst märkningar, och har ett gjutet fäste för nyckelring på huvudet, 53 mm hög.



Påminner om den här gamle sjöbusen! :)

http://i2.kickasstorrents.com/tv/943.jpg


Ahh. Onedinlinjen. Världens genom tiderna bästa TV-serie! Fast plastgubben är väl mer lik Baines?
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
madam_mim
Very Good
Inlägg: 78
Blev medlem: sön 24 aug 2008, 01:52
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Kan någon identifiera dessa figurer?

Inlägg av madam_mim »

Här kommer 8 Flinta-figurer, men vem är tillverkaren? I tyska kataloger står det HEIMO , men då finns inte alla dessa med. Dom är lite 'hårdare' , mer åt Marx-hållet. De Heimo-figurer jag har är ju alla lite 'mjukare' i plasten , men trots att jag har en mängd figurer, så har jag inte sett några mjuka Flinta-figurer som ser ut som dessa på bilden.

Bild
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Kan någon identifiera dessa figurer?

Inlägg av Labrador Road 26 »

Hittade dem, kolla en bit ner på denna sida:
http://www.gasolinealleyantiques.com/playsets.htm
(8 tryck på Page Down på min skärm, kan nog variera men där i krokarna i alla fall)

Bild

Snyggt att det ser ut som de går på vatten förresten på din bild.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Kan någon identifiera dessa figurer?

Inlägg av Wakuran »

Det ser ut att vara ett glasbord, men ändå...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
bas03
Fine
Inlägg: 486
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:33
Ort: Sverige

Re: Kan någon identifiera dessa figurer?

Inlägg av bas03 »

ah här har det kommit lite bilder när jag varit borta... men ni verkar klarat upp de som jag kunde.
Användarvisningsbild
bas03
Fine
Inlägg: 486
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:33
Ort: Sverige

Re: Kan någon identifiera dessa figurer?

Inlägg av bas03 »

madam mim: det är Marx som har gjort dem och ja Heimo använde samma formar fast gjorde dem lite större (samt skippade någon figur tror jag)

dom är svåra att hitta sådär hela, plattan dom står på brukar vara trasig eller en tand på Puss.

Vill du sälja dem till bra pris så är jag intresserad, samlar på dem! :)

Edit: Tinykins heter dom, finns även Disneykins i det matrialet och samma modeller som Heimo-versionerna.
Användarvisningsbild
braxtallrik
Fine
Inlägg: 379
Blev medlem: tor 28 aug 2008, 21:26
Ort: Sverige

Re: Kan någon identifiera dessa figurer?

Inlägg av braxtallrik »

Tomten och "noshörningstomten kan det vara kinderägg? Hunden är väldigt bekant,men nu kommer jag inte på vart den hör hemma. Kan någon berätta något om Malacoelefanterna?
Bild
Bild
Ursäkta suddigheten.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Kan någon identifiera dessa figurer?

Inlägg av Wakuran »

Om det står Copyright Ferrero på dem borde det vara Kinderägg...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
bas03
Fine
Inlägg: 486
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:33
Ort: Sverige

Re: Kan någon identifiera dessa figurer?

Inlägg av bas03 »

tomten är nog kinder ja och kanske noshörningen med.
Inga märkningar på hunden?
Malaco-Elefanterna var fina, har dom haft någon godispåse med figur i någon gång eller bara som reklam vid mässor osv?
Användarvisningsbild
braxtallrik
Fine
Inlägg: 379
Blev medlem: tor 28 aug 2008, 21:26
Ort: Sverige

Re: Kan någon identifiera dessa figurer?

Inlägg av braxtallrik »

Ferrero på lila tomten, K99n98 ser det ut som på "noshörningen" och china på hunden.
Det var någon här på forumet som samlade på Ahlgrens bilar, men nu kommer jag inte på vem det var. Kanske han/hon är godisexpert?
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Re: Kan någon identifiera dessa figurer?

Inlägg av Mithroth »

braxtallrik skrev:Det var någon här på forumet som samlade på Ahlgrens bilar, men nu kommer jag inte på vem det var. Kanske han/hon är godisexpert?


Han har tyvärr ingen större kunskap om Malaco eller övrigt reklammaterial från godistillverkarna. Skulle kunna tänka mig att de kan ha haft nån streckodssamlartävling kanske. Har inte sett någon av dem tidigare, men snygga var de. Har själv en nyckelring med samma elefant, fast i karatedräkt.
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Användarvisningsbild
madam_mim
Very Good
Inlägg: 78
Blev medlem: sön 24 aug 2008, 01:52
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Kan någon identifiera dessa figurer?

Inlägg av madam_mim »

bas03 skrev:madam mim: det är Marx som har gjort dem och ja Heimo använde samma formar fast gjorde dem lite större (samt skippade någon figur tror jag)

dom är svåra att hitta sådär hela, plattan dom står på brukar vara trasig eller en tand på Puss.

Vill du sälja dem till bra pris så är jag intresserad, samlar på dem! :)

Edit: Tinykins heter dom, finns även Disneykins i det matrialet och samma modeller som Heimo-versionerna.



Hej. Jag har en massa HEIMO-figurer,men jag har aldrig sett någon med Flinta. Men det förklarar det jag undrade över.

Apropå figurerna så samlar jag tyvärr också på dom [:)] men jag ska nog ha dubblett på några i alla fall. har du nån HEIMO-Flinta o byta med så letar jag extra mycket [V]
Användarvisningsbild
bas03
Fine
Inlägg: 486
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:33
Ort: Sverige

Re: Kan någon identifiera dessa figurer?

Inlägg av bas03 »

madam_mim skrev:
Hej. Jag har en massa HEIMO-figurer,men jag har aldrig sett någon med Flinta. Men det förklarar det jag undrade över.

Apropå figurerna så samlar jag tyvärr också på dom [:)] men jag ska nog ha dubblett på några i alla fall. har du nån HEIMO-Flinta o byta med så letar jag extra mycket [V]


Vi har nog lite samma problem.. man vill ha allt och inte göra sig av med något ;)
Jag har några av de där, dock lite trasiga (Fred, Wilma och Betty saknar jag). Jag har Fred i Heimo (svårt att se skillnad på Heimo och Marx på tradera ;) ) till byte om jag får något skoj tillbaka :)

Vi kan ta det i pm.
Skriv svar