Monokroma figurer

Diskussioner om leksaker och nostalgia.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4093
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Monokroma figurer

Inlägg av Rufus »

Labrador Road 26 skrev:Missade att sätta frågetecken ovan, det var alltså en fråga om Aristocats kommit i både målad pvc(?) och den där andra monokroma plasten? Eller om katten jag har inte alls är O'Malley som jag tror. Den ligger nog i källaren just nu så jag kan inte bifoga bild. Men katten är orange med vit svanstipp i alla fall.


Det är troligtvis O´Malley. Ja, Aristocats har utgivits på båda sätten. Dom monokroma utgavs dock aldrig i Sverige, vad jag vet, och jag såg först igår att de överhuvudtaget finns.
Användarvisningsbild
Beef Supreme
Good
Inlägg: 15
Blev medlem: sön 21 feb 2010, 23:45

Re: Monokroma figurer

Inlägg av Beef Supreme »

Tyska Aristocats. De finns i sex olika färger, klassiska när det gäller tyska figurer: gul, röd, grön, blå, orange och lila.
Bild

Dessa kommer från Portugal. Lite större, och de kom i färgerna gul, röd, grön, blå och vit.
Bild

Här är mina. Jag har lyckats att få tag på en från Portugal.
Bild
Bild

Sist men inte minst, en rosa Lady. Röd och orange som jämförelse.
Bild
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Monokroma figurer

Inlägg av Kung Orne I »

Rosa Lady!?! [|)] Vill ha, vill ha, vill ha! Var har du hittat den?
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Monokroma figurer

Inlägg av Kung Orne I »

Beef Supreme skrev:Ber om ursäkt för sent svar, men dunkin är det man ska söka på när det gäller Spanien.

För övrigt fick jag hem ett paket från Peru häromdagen, de hade serien i den urtjusiga färgen rosa :shock:. Att man aldrig ska bli komplett...

Hittade denna till dig KOI - gul Bambi


Tack! (Det var en jäkla massa Bambi!)
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Monokroma figurer

Inlägg av Kung Orne I »

Här ligger man ju "lite" i lä... [|)]

http://www.youtube.com/watch?v=L9oUwy0tr6k
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Monokroma figurer

Inlägg av Kung Orne I »

Tack vare byten med runewolf (tack tack!) har jag nu en komplett samling av de äldre kexfigurerna: [:D]

Bild

Som tur var har ju de orangea (och de rosa) dykt upp - en komplett samling kan man ju lätt tappa intresset för... [:(]
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4093
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Monokroma figurer

Inlägg av Rufus »

Kung Orne I skrev:Som tur var har ju de orangea (och de rosa) dykt upp - en komplett samling kan man ju lätt tappa intresset för... [:(]


Grå finns också. Fast jag har bara sett ett ex av grå och som Ludde. Dessutom ska de grå ha getts ut i Sverige (till skillnad från orange och rosa alltså), enligt uppgift. Troligtvis extremt sällsynt, men det borde ju finnas/ha funnits fler än bara en och kanske även i andra figurer än just Ludde.

Jag ser förövrigt att du har en Lady i metall! Jag har för mig att du även har en Kung Louie i metall. Har de någon inskription eller nånting?
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Monokroma figurer

Inlägg av Kung Orne I »

Ingen inskription alls, tyvärr.
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Monokroma figurer

Inlägg av Kung Orne I »

En ljusblå kexfigur?

http://www.todocoleccion.net/m69-figura ... ~x40163476

Ser dock aningen annorlunda ut?
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Monokroma figurer

Inlägg av Wakuran »

Det kan ju ha något med ljuset eller kameran att göra, också...

Fast om man ser på den här auktionen verkar Dunkin ha producerat flertalet blåa nyanser...

http://www.todocoleccion.net/m69-lote-f ... ~x33545407
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4093
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Monokroma figurer

Inlägg av Rufus »

Japp, det finns mycket riktigt färgnyanser även om det naturligtvis kan handla om kameraljuset i just det här fallet.

Hur är det förresten med de oranga figurerna, har de någon inskription?
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Monokroma figurer

Inlägg av Kung Orne I »

Inte i mina.
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Monokroma figurer

Inlägg av Kung Orne I »

Den här har legat ute i flera år på spanska eBay, och jag är ganska sugen, men priset är ju löjligt:

http://www.ebay.es/itm/Premium-Dunkin-1 ... 4d189cc44f


Bild
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
bas03
Fine
Inlägg: 486
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:33
Ort: Sverige

Re: Monokroma figurer

Inlägg av bas03 »

har bara sett elefanten, Baloo, flickan och kanske någon mer av de där förut. Fina var de men kanske inte för det priset :) (det var för länge sedan jag såg jungelboken för att komma ihåg namnen :) )
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Monokroma figurer

Inlägg av Kung Orne I »

Akela (vargen) och Kaa (ormen) har jag aldrig sett förutom i denna auktion, och vita djungelbokskexfigurer har jag heller aldrig sett. Gamen är dessutom annorlunda.
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Monokroma figurer

Inlägg av Kung Orne I »

I Portugal har det tydligen givits ut en hel del kul figurer på 60-talet. Här är monokrona Tintin-figurer! [|)] Dom måste vara mycket ovanliga.

http://www.ebay.co.uk/itm/DUNKIN-PREMIU ... 4d189bc27a
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
bas03
Fine
Inlägg: 486
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:33
Ort: Sverige

Re: Monokroma figurer

Inlägg av bas03 »

Kung Orne I skrev:Akela (vargen) och Kaa (ormen) har jag aldrig sett förutom i denna auktion, och vita djungelbokskexfigurer har jag heller aldrig sett. Gamen är dessutom annorlunda.



Är du intresserad av Kung Louie i grönt? Såg den på Myrornas, kan kolla om den ligger kvar nästa vecka.
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Monokroma figurer

Inlägg av Kung Orne I »

Tack, men den har jag. :)
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
MagnusR
Very Fine
Inlägg: 1138
Blev medlem: lör 08 nov 2008, 17:34
Ort: Sverige

Re: Monokroma figurer

Inlägg av MagnusR »

Antar denna räknas som en monokrom figur trots storleken. Den fanns i några olika färger. Fick den i Frankrike när jag köpte två Tintinalbum (kunde inte motstå att de var skrivna på franska dialekter).

Bild

/Magnus

PS, kul grej var att en av de få andra kunderna som var i butiken samtidigt var en svensk
binde
Very Good
Inlägg: 72
Blev medlem: mån 11 nov 2013, 09:34

Re: Monokroma figurer

Inlägg av binde »

Hittade ett gäng med olika kexfigurer, då detta inte är inom mina samlingsramar.
Så kanske någon är sugen på att byta eller dyl.
Skriv svar