Visa upp era figurer!

Diskussioner om leksaker och nostalgia.
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Kung Orne I »

Världens största samling av pvc-fozziar (ej actionfigurer)? Bild

Bild
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
gideo
Very Good
Inlägg: 58
Blev medlem: fre 26 mar 2010, 17:26
Ort: Trelleborg
Kontakt:

stora Disney samlarfigurer från De Agostini

Inlägg av gideo »

Jag vill gärna visa några av dem jättefina stora De Agostini samlarfigurer som producerades bara för den italienska marknaden. Första samlarserien var med en svart bas och andra serien med en silver bas och det ska väl finnas 60 olika modeller i varje serie.
Dem är gjort av flexibel massiv hårdplast (t.ex. som Schleich-djur). Så dem är inte så känslig som dem asterixfigurer från De Agostini.

Bild
Den lilla Musse Pigg i förgrund är en Bullyfigur bara för storleksjämförelse.

Jag fick tag i en figur (farmor anka) från första serien med original förpackning/bilaga. Bilagan är ett A4-hefte på italienska med några sidor med historien och teckningar om figuren:
Bild
Bild

Jag har gjort en fotogalerie av alla figurer jag har i min samling:
Slideshow...

Fina!
Det finns redan en tråd för just detta ändamål, så jag flyttar inlägget till rätt tråd.
Mod/Kungnima
Min avatarbild är från min bror som tecknade för några år sedan ett titelblad till en tyska spindelmannen utgava.
Här finns två serier från honom som gratis webcomics: http://www.ipp-comics.de/
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Kung Orne I »

Dom är verkligen välgjorda - ett riktigt hatverk. Tänk om någon skulle göra figurer inspirerad av Carl Barks teckningar!
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
MagnusR
Very Fine
Inlägg: 1138
Blev medlem: lör 08 nov 2008, 17:34
Ort: Sverige

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av MagnusR »

Kung Orne I skrev:Dom är verkligen välgjorda - ett riktigt hatverk. Tänk om någon skulle göra figurer inspirerad av Carl Barks teckningar!


Håller med, slideshowen var riktigt trevlig. Håller med att Barks-figurer vore trevliga också. Känner du förresten till statyerna med hans motiv?

/Magnus
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Kung Orne I »

Nix.
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
gideo
Very Good
Inlägg: 58
Blev medlem: fre 26 mar 2010, 17:26
Ort: Trelleborg
Kontakt:

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av gideo »

här har jag hittat några carl barks statuer:
http://www.brucehamilton.com/AR/AR%20Main.html
dem är säkert extrem dyr.

här finns en väldigt fin don rosa figur:
http://www.wolfstad.com/dcw/blog/2010/0 ... many-tour/
Min avatarbild är från min bror som tecknade för några år sedan ett titelblad till en tyska spindelmannen utgava.
Här finns två serier från honom som gratis webcomics: http://www.ipp-comics.de/
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Kung Orne I »

gideo skrev:här har jag hittat några carl barks statuer:
http://www.brucehamilton.com/AR/AR%20Main.html
dem är säkert extrem dyr.


Tja, t ex 17 000 dollar är vad jag skulle kalla "extremt dyr"! [:0]
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Kung Orne I »

gideo skrev:här finns en väldigt fin don rosa figur:
http://www.wolfstad.com/dcw/blog/2010/0 ... many-tour/


Här kan man köpa den för 225 euro.

http://www.comic-spielzeug.de/rosa-onke ... -2432.html

Annars har dom en del vanliga figurer, Asterix, Lucky Luke och Marvel, till skapliga priser:

http://www.comic-spielzeug.de/figuren-c-13.html
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Looding »

Kung Orne I skrev:Dom är verkligen välgjorda - ett riktigt hatverk. Tänk om någon skulle göra figurer inspirerad av Carl Barks teckningar!


Så illa är de väl inte ;)
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Kung Orne I »

Jo, jag hatar att jag inte har allihop... [:D]
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
braxtallrik
Fine
Inlägg: 379
Blev medlem: tor 28 aug 2008, 21:26
Ort: Sverige

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av braxtallrik »

Min påbörjade Esso Belvisionsamling samt en Tintin som följde med när man började prenumerera på Tintinbilarna. Blutch och Chesterfield från blårockarna.
Bild
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Mithroth »

Lite pirater och Robin Hood-figurer från Soma. Citerat från identifieringstråden angående en av piratfigurerna:
Bas03 skrev:Ursprung: Glassbilen av SOMA
År: Tidigt 90-tal
Info: Dessa charmiga pirater fick man ifall man lämnade in en skattkarta som man hittade i Kalle-tidningen (jag och syrran ritade av den då vi inte ville klippa sönder tidningen). Jag hade för mig att vi fick tag på alla men jag har hittat fler efteråt. Siffran verkar vara nummer i serien. Kan dessa vara specialbeställda från SOMA så att de inte lanserades i andra länder?


Har iaf. nummer 1 - 12 nu, komplett?
Bild

Robin Hood, även där från 1 - 12.
Bild

Sen har jag även fått tag i en cowboy-figur i liknande utförande, så det blir väl nästa projekt att få ihop den serien också. Finns även ninjafigurer men den figur med högst nummer som jag har är 55, så det finns kanske en hel del där. Blir nog svårare att få ihop.
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Användarvisningsbild
bas03
Fine
Inlägg: 486
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:33
Ort: Sverige

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av bas03 »

mithroth skrev:Lite pirater och Robin Hood-figurer från Soma. Citerat från identifieringstråden angående en av piratfigurerna:
Bas03 skrev:Ursprung: Glassbilen av SOMA
År: Tidigt 90-tal
Info: Dessa charmiga pirater fick man ifall man lämnade in en skattkarta som man hittade i Kalle-tidningen (jag och syrran ritade av den då vi inte ville klippa sönder tidningen). Jag hade för mig att vi fick tag på alla men jag har hittat fler efteråt. Siffran verkar vara nummer i serien. Kan dessa vara specialbeställda från SOMA så att de inte lanserades i andra länder?


Har iaf. nummer 1 - 12 nu, komplett?
[img]http://desmond.imageshack.us/Himg689/scaled.php?server=689&filename=img2026zw.jpg&res=medium

Robin Hood, även där från 1 - 12.
[img]http://desmond.imageshack.us/Himg834/scaled.php?server=834&filename=img2029cp.jpg&res=medium

Sen har jag även fått tag i en cowboy-figur i liknande utförande, så det blir väl nästa projekt att få ihop den serien också. Finns även ninjafigurer men den figur med högst nummer som jag har är 55, så det finns kanske en hel del där. Blir nog svårare att få ihop.


Skoj! har inte varit så aktiv på tradera senaste tiden så har säkert missat massor men tror jag har alla pirater och bör vara komplett (inte sett några andra i alla fall). nr 5, 6 och 10 på din bild står iofs inte på hyllan men känner igen dem så väl att jag tror dom ligger i någon låda.

Robin Hood har jag bara någon av om ens det. Intresserad om du har dubbletter!

Ninja ifrån SOMA har jag också sett men inte samma stil så är nog inte samma år på dem.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Labrador Road 26 »

Dags för lite blandade figurer ur samlingarna, fler av dem så kallade MOC (Mint On Card).

Bild
Några av Edition Atlas Tintin-bilar. Plus de egentligen asfula superhjältefigurerna från 80-talet, Hawkman, Thor, She-Hulk, Silver Surfer och Wonder Woman. Vet att i alla fall Spider-Woman finns också men saknar henne. Bakom dessa skymtar en krokplatta från Tintin i Amerika där det ska sitta krokar i hjulen.

Bild
Fler av Tintin-bilarna, inte sorterade kronologiskt än. Jag har redan Arthur som MOC tillsammans med The Tick, Miss Liberty och Batmanuel, men en lös Arthur kan man ju inte motstå, tyvärr saknas vingarna på denna.

Bild
Några av de nya figurerna från Plastoy, jag gillar verkligen den linjen. Milou baktill är tillsammans med en Tintin täljda av någon herre i norra delarna av landet. Haddock från Enhörningens hemlighet är någon tidigare utgåva, Sleich eller Bully tror jag.

Bild
Ovanpå West End Games "Star Wars Adventure Journal" syns tre ljussablar från Kelloggs. Framtill är lite blandade förpackningar från Deciphers SW CCG, Widescreen-samlarbilder och några lösa SW-figurer.

Bild
Några Leia-figurer från samtliga tre filmer. Pyttefigurerna ovanpå Wizards SW-kortspel är Han på en Tauntaun och Leia. De två tygmärkena är förstås från Boba Fett.

Bild
Fler Leias med morsan Padme här också.

Bild
Leia Organa och Padme Naberrie.

Bild
Tyvärr är det svårt att hitta folk som vill spela Star Wars TP.

Bild
Några 12-tummare, Han Solo, Tauntaun och Spidey, (dublett-Spidey står i hallen och välkomnar).

Bild
Spider-Man och Spider-Woman från Marvel Select, Spider-Woman från Marvel Legends och The Spirit-figurerna som Burnout hjälpte mig att få tag på, tack för det.

Bild
She-Hulk och Dr. Doom från Marvel Select och bakom dem Kitty Pryde och Giant Mans huvud från Marvel Legends.

Bild
Här är det blandat hejvilt. Skymtar gör Rose McGoawn från Planet Terror, nedanför Honey från Butterscotch. Två av Mego-dockorna från Star Trek (längst till höger skymtar Spocks arm). Thor-figur som kom i delar, She-Hulk från nya Marvel Legends (Hasbro), dublett av Spider-Woman från Marvel Select och Deadpool från samma linje. Plus en Spidey som jag inte vet varifrån den kommer.

Bild
Nite Owl från Watchmen, detta är filmfigurerna och bortanför denne skymtar Mrs. Clause från Spawn Toys (eller McFarlane Toys heter de kanske). Bredvid Mr. Spock syns även Mystique och Harley Quinn.

Bild
Det är tyvärr inte helt lätt att visa upp figurerna ordentligt när plastbristen är som den är. Här syns baksidan på en Marvel Rogue, två Indy-figurer, Black Widow från Marvel Universe (blev lite besviken på hur små figurerna i denna linje är). Skymtar gör även Psylocke från Marvel Legends. Den fula 12-tummaren som sitter på kanten har jag ingen aning var han hör hemma, men ser lite ut att komma från någon film.

Bild
Captain America från Marvel Universe, Sabretooth från Marvel Legends (tack till DLM som köpte den åt mig i London), en lös Magneto och skymtar gör även Jean Grey från Marvel Legends (Hasbro).

Bild
Jean Grey filmversionen från Hasbros Marvel Legends, Golden Compass-filmfigur och Thor promotionmaterial.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
OFA
Fair
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 27 maj 2013, 20:16
Ort: Kalmar
Kontakt:

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av OFA »

Hej hej
Hoppas det är alright att bumpa gamla trådar här? [:)]
Här är min smurfsamling (som stadigt växer)
Den uppmärksamme ser att det smugits sig in en Musse Pigg i bilden [:o)]
Jag samlar nämligen på andra figurer också.
Kanske kan jag fota dom också och lägga upp bilder av dom här framöver.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Nima »

OFA skrev:Hej hej
Hoppas det är alright att bumpa gamla trådar här? [:)]
Här är min smurfsamling (som stadigt växer)
Den uppmärksamme ser att det smugits sig in en Musse Pigg i bilden [:o)]
Jag samlar nämligen på andra figurer också.
Kanske kan jag fota dom också och lägga upp bilder av dom här framöver.


Klart man ska bumpa om man har något att posta. Ju mer aktivitet, ju bättre.
Välkommen till serieforum!

/Admin
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Rufus »

Trevlig samling OFA, själv har jag koncentrerat mig på fram t.o.m. 1978 när det gäller Smurfer och jag har komplett. De ligger nerpackade dock, men planen är att ha dom uppställda någon gång i framtiden. Problemet verkar vara att få tag på en bra inglasad hylla för alla figurer.
OFA
Fair
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 27 maj 2013, 20:16
Ort: Kalmar
Kontakt:

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av OFA »

Nima skrev:Klart man ska bumpa om man har något att posta. Ju mer aktivitet, ju bättre.
Välkommen till serieforum!

/Admin



Tack tack.
En del forum gillar det inte så bäst att fråga tyckte jag.
OFA
Fair
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 27 maj 2013, 20:16
Ort: Kalmar
Kontakt:

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av OFA »

Anders1 skrev:Trevlig samling OFA, själv har jag koncentrerat mig på fram t.o.m. 1978 när det gäller Smurfer och jag har komplett. De ligger nerpackade dock, men planen är att ha dom uppställda någon gång i framtiden. Problemet verkar vara att få tag på en bra inglasad hylla för alla figurer.


Tack.
Jag har satt mitt stopp fram till dom nya smurfarna som kommit nu efter filmen.
Dom har lixom slutat vara smurfar och tagit en mer mänsklig form nu som jag inte gillar.

Utrymmet är absolut ett jätteproblem.
Alla mina figurer ligger helt enkelt nerpackade huller om buller i lådor.
Som tur är så är jag ingen samlare som behöver ha perfekta figurer.
Lite skav är helt ok för mig [:)]
Då syns det att dom har glatt någon och det bidrar till charmen tycker jag.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Visa upp era figurer!

Inlägg av Wakuran »

OFA skrev:Tack.
Jag har satt mitt stopp fram till dom nya smurfarna som kommit nu efter filmen.
Dom har lixom slutat vara smurfar och tagit en mer mänsklig form nu som jag inte gillar.

Men filmsmurfarna är väl bara en avvikande linje? De reguljära Schleich-linjerna verkar fortfarande vara i princip samma smurfer de varit sen 60-talet. (Nu kan man ju sätta stopp var man vill ändå, iofs.)

http://www.forum.bluecavern.com/viewtop ... 97b8c1454f
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar