Roligare att se på än serier.

Diskussioner om leksaker och nostalgia.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Roligare att se på än serier.

Inlägg av Agentum »

Efter att ha sett en del om actionfigurer och dylikt så är det klart tat ställa upp och visa är de fasen mycket roligare än serier.

Lustigt nog verkar många ha dem i lådor osv, och det är ju så viktigt tat de är i oöppnade lådor osv.

Det är ju lite synd, jag blir inet avundsjuk av det men det är kul att se vilka visningsrum folk kan göra med sånt här, serier kan man visserligen ha som bilder på väggar osv, ne i övrigt är det lådor och böcker mm bokhyllor.

Jag föredrar serier fäör innehållet vilket de flesta actionfigurer osv inte har nåt för mig men de är som sagt mycket roligare att visa upp än serier.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
MagnusR
Very Fine
Inlägg: 1138
Blev medlem: lör 08 nov 2008, 17:34
Ort: Sverige

Re: Roligare att se på än serier.

Inlägg av MagnusR »

Agentum skrev:tat ställa upp och visa är de fasen mycket roligare än serier.


Bra chans att visa den del av min samling som jag får ha i vardagsrummet:
Bild

/Magnus
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Roligare att se på än serier.

Inlägg av Agentum »

Va fasen är det där, superpingviner?
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Roligare att se på än serier.

Inlägg av Wakuran »

Man ser originalaskarna i bakgrunden, ser det ut som...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Roligare att se på än serier.

Inlägg av Cadial »

Agentum skrev:Efter att ha sett en del om actionfigurer och dylikt så är det klart tat ställa upp och visa är de fasen mycket roligare än serier.

Lustigt nog verkar många ha dem i lådor osv, och det är ju så viktigt tat de är i oöppnade lådor osv.

Det är ju lite synd, jag blir inet avundsjuk av det men det är kul att se vilka visningsrum folk kan göra med sånt här, serier kan man visserligen ha som bilder på väggar osv, ne i övrigt är det lådor och böcker mm bokhyllor.

Jag föredrar serier fäör innehållet vilket de flesta actionfigurer osv inte har nåt för mig men de är som sagt mycket roligare att visa upp än serier.

Tredimensionellt istallet for tvadimensionellt! Figurer har en formaga att dra till sig uppmarksamhet. Freud (psykologen) tande pa statyer mer an bilder verkar det som.
Användarvisningsbild
MagnusR
Very Fine
Inlägg: 1138
Blev medlem: lör 08 nov 2008, 17:34
Ort: Sverige

Re: Roligare att se på än serier.

Inlägg av MagnusR »

Agentum skrev:Va fasen är det där, superpingviner?


[:)]

Ja, faktiskt. Några av Sean Chens pingvinskulpturer. Han fick idén för några år sedan när kom ut några omtalade pingvinfilmer. Ursäkta trådkidnappningen, men jag tycker att de perfekt uppfyller trådens titel. Här är en mer välbekant (inte min tyvärr):
http://www.freeimagehosting.net/b9672

/Magnus
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Roligare att se på än serier.

Inlägg av Agentum »

Set var ingen kapning, det bevisar ju lite att det är roligare att se säg actionfigurer eller styetter uppstälda än lådor med serietidningar, och även om man hängt serekopplade bilder på väggarna.

Men som sagt tyvärr är det mycket i kartong osv och många av dem har ju inte ens mer än en bild på sig vad som är i och därför har folk som samlar sånt dem i lådor de med.

Men iaf det var en tanke jag fick bara att just det saknas en del med serier, de är väldigt mycket av innehållet, den upplevelsen, där slår de leksakerna med råge iaf för "vuxna" men det liksom visar ju inget för en oinsatt, det ser rätt tråkigt ut med bokryggar osv, och ska du försöka förklarar nåt så blir det omständigt.

En statyette eller liknade är ju bar att peka på, antingne är den häftig eller inte ungefär.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar