Vilken är den sexigaste seriefiguren?

Diskussioner om erotiska serier.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Vilken är den sexigaste seriefiguren?

Inlägg av Wakuran »

Labrador Road 26 skrev:
skaraborg76 skrev:Kan inte ni som gillar rump Druuna berätta om henne.
Och ingen tråkig "här har du en länk".
Berätta vad ni gillar med tanten!

OBS!!! Inlägget innehåller spoilers för serien Druuna.

Jag har bara läst två eller tre av åtta (?) äventyr. Det jag gillade med serien förutom teckningsstilen, tror inte jag har sett någon skraffera (crosshatch) mer avancerat än Serpieri, är själva premissen, en värld inne i ett gigantiskt rymdskepp som är befolkad av en rejäl samling udda karaktärer, inkluderat Serpieris alter ego. Favoriten är den lille svärdsmannen, har glömt bort om han har något namn, men jäklar vad det är underhållande när han vevar på med svärdet, på det där Sin City-brutala viset underhållningsmässigt. Det är ju också en serie som inte är rädd att ta ut svängarna på rätt många områden, eller ja i alla fall vålds- och sex-biten. Det är en på sätt och vis väldigt tydligt vuxen serie, "not for the faint of heart" som det brukar heta.

Intressant tolkning av serien:
http://www.english.ufl.edu/imagetext/ar ... _2/mjones/

Labrador Road 26 skrev:Jag har full förståelse för de som tycker att den bara är spekulativ och snaskig, men för min del så hamnar den på rätt sida i balansgången.
http://www.druuna.net/
OBS!!! Vuxenmaterial i länken.

Och den officiella hemsidan är ju också väldigt bra på att balansera belackarnas åsikt. :shock: :oops:
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Vilken är den sexigaste seriefiguren?

Inlägg av Nima »

Visserligen inte en figur, men allt som J Scott Campbell rör vid förvandlas till guld.
För visso använder han i princip samma ansikte på alla sina kvinnor, men det hindrar mig inte från att tycka att dem är grymt vackra allihopa.
Så, här kommer en hel drös bilder, bara för att jag inte kunde välja ut några. [:o)]

Börjar med min personliga favorit, och sen rullar det bara på med en massa ursnygga sagofigurer [;)] (Och Catwoman [:p])
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Som sagt, många av dessa liknar varandra, men han har verkligen hittat en unik stil.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re:

Inlägg av Erik S »

Ingemar skrev:Fröken Fröjd?

Själv tycker jag att de allra flesta "sexiga" kvinnliga seriefigurer bara är löjliga. Modesty är väl någorlunda, tack vare sin karaktär, men ack så överdriven i Romeros tappning. Men så har Romero också gjort den supertöntiga Axa, serien som bara gick ut på att hitta på krystade anledningar att få av henne kläderna. Detta är en tråkig tendens även i annars fina serien Franka.

Det håller jag helt med om. När serietecknare ordentligt försöker göra en kvinna sexig blir resultatet gärna det motsatta. Romeros Modetsy är ett mycket bra exempel, kanske det bästa. 2000-talets skräpiga, gubbsjuka omslag på hennes kropp med djupa urringningar och konstig anatomi för att framhäva former som ska vara sexiga, tycker jag ger sunkiga porrtidningsvibbar och lockar inte till köp.


Kelly Green tror jag hamnar högst upp på min lista över sexiga seriekvinnor*. På manssidan kvoterar jag in Rip Kirby och Thorgal. Två ganska ordentligt olika män, men båda sexiga på sitt sätt. EDIT: och på tanke på Rip, hans fästmö Honey Dorian (eller Gittan Berg i vissa sjukt osexiga svenska översättningar) ser ju riktigt, riktigt bra ut hon med. Frågan är om hon inte till och med går om Kelly. I en del bilder av Raymond minns jag henne som skönheten personifierad. (och där jag gick jag lite över gränsen för hur nördtöntig jag vill låta) Fast det är ju iofs inte synonymt med att vara sexig.

*Fan, nu failar jag ganska mycket, den serien går ju till stor del in under den kategori jag kritiserade här ovanför, serier där sexigheten försöker framhävas en hel del (för mycket) av kreatören. Men när det gäller Kelly tycker jag den klarar sig genom att det där mera är situationer som försöker göras sexiga av skaparna, och inte karaktären med sitt utseende och beteende i sig. Och då är det mer ok. I alla fall funkar det bra i den serien.

EDIT 2: Bildgalleri för er utan koll på de figurer jag skriver om, alternativt dålig visualiseringsförmåga:
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Vilken är den sexigaste seriefiguren?

Inlägg av Wakuran »

Var Kelly Green av Stan Drake, förresten? Jäkligt snygg "good girl art".
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Vilken är den sexigaste seriefiguren?

Inlägg av Erik S »

Wakuran skrev:Var Kelly Green av Stan Drake, förresten? Jäkligt snygg "good girl art".

Korrekt.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Vilken är den sexigaste seriefiguren?

Inlägg av Labrador Road 26 »

Precis som Erik är inne på finns det något visst med så kallad klassisk skönhet. Här är några jag tycker ligger bra till, även om de inte är renodlat sexiga.

Arwen (inte att förväxla med sin namne i LotR) från Crossgens fantasyserie Soujourn. I facket tuffa äventyrshjältinnor är hon outstanding tycker jag, och att hon sedan även är bågskytt säkrar guldplatsen.

Bild
Bild

I skolan ekivoka femme fatales får det bli Tatiana K. Förstår inte varför inte en enda av Felix Meynets serier getts ut i Sverige, eller jo det förstår jag nog, liten marknad.

Bild
Bild

I avdelningen moralhöjande girl next door får det bli Canteen Kate.

Bild

Aphrodite IX får platsen som over the top future babe. Pluspoäng för den gröna cirkeln på kinden.

Bild

I klassen Modesty-liknande fast ändå inte kopia får Eva Kant från Diabolik första platsen.

Bild

Den udda nischen filippinska superhjältinnor går utan tvekan till Darna. Fast konkurrensen är inte så stor precis, men hon är värd sin plats.

Bild

Den underskattade genren "alla tjejer blir coolare om man ger dem ett svärd" även i framtiden, får representeras av Morea. Hon skulle även hamna högt på listan "mer söt än sexig".

Bild
Bild
Bild

Det hela får avslutas med några typiska Walter Minus-flickor.

Bild
Bild
Bild
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Rosen
Very Fine
Inlägg: 1417
Blev medlem: tis 01 jan 2008, 15:14
Ort: Järfälla
Kontakt:

Re: Vilken är den sexigaste seriefiguren?

Inlägg av Rosen »

kungnima skrev:För visso använder han i princip samma ansikte på alla sina kvinnor,

Det är han ju inte direkt ensam om... Fast jag stör mig på att han av någon anledning envisas med att ge dem röda näsor, gärna med ett litet fuktblänk på nästippen. Det får hads daber att se ut sob ob de är lite sduviga, liksob.
"I wear eyeliner like a superhero mask."
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Vilken är den sexigaste seriefiguren?

Inlägg av RioGrande »

Jag trodde först att det var antropomorfa djurfigurer, med nosar (röda nosar).
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Vilken är den sexigaste seriefiguren?

Inlägg av Wakuran »

RioGrande skrev:Jag trodde först att det var antropomorfa djurfigurer, med nosar (röda nosar).

"Rude Girl med röda mulen"...

Vem är Walter Minus, förresten? Det ser ut en hel del som franskt 80-tal?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Vilken är den sexigaste seriefiguren?

Inlägg av Nima »

Finner också Marvels Enchantress/Amora vacker. Kan kanske ha lite med namnet att göra också.
Beror dock helt på vem det är som tecknar, precis som alla andra seriefigurer.

Bild
Bild
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Vilken är den sexigaste seriefiguren?

Inlägg av Labrador Road 26 »

kungnima skrev:Finner också Marvels Enchantress/Amora vacker.

Enchantress är cool, hon är också kopplad till min favorit Valkyrie (Brunnhilda).

Bild

På Hootchy Kootchys superhjältetillställning för några år sedan var det förresten en som omedvetet verkade fått viss inspiration från Enchantress.

Bild
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
prekrasna
Good
Inlägg: 12
Blev medlem: tor 02 dec 2010, 03:38

Re: Vilken är den sexigaste seriefiguren?

Inlägg av prekrasna »

Ryan från Blood Legacy!

Bild
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Vilken är den sexigaste seriefiguren?

Inlägg av Kermit »

Jean Grey och Psylocke i X-Men är grymt sexiga! Claremont var riktigt bra på att föra fram tjejerna och få en stackars liten tonårspojke att sukta lite. Sen är de alltid farliga också, vilket bara bidrog. :)
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Vilken är den sexigaste seriefiguren?

Inlägg av Wakuran »

Kermit skrev:Jean Grey och Psylocke i X-Men är grymt sexiga! Claremont var riktigt bra på att föra fram tjejerna och få en stackars liten tonårspojke att sukta lite. Sen är de alltid farliga också, vilket bara bidrog. :)

...och den "förbjudna" Rogue...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Vilken är den sexigaste seriefiguren?

Inlägg av Kermit »

Egentligen hade de kunnat spela mer på det, det lyckades de med först i filmerna tycker jag. Alltså att hon inte kunde röra vid någon, visst nämndes det, men man hade kunnat göra mer av det.

För övrigt måste väl Claremont haft någon slags sadomasochistisk läggning? Så mycket av det temat har jag sällan sett sen kanske tidiga Wonder Woman. :)
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Vilken är den sexigaste seriefiguren?

Inlägg av Wakuran »

Kermit skrev:För övrigt måste väl Claremont haft någon slags sadomasochistisk läggning? Så mycket av det temat har jag sällan sett sen kanske tidiga Wonder Woman. :)

OT.
Haha! Jag har faktiskt hört rykten om att han var medlem i S/M-klubbar på fritiden.

-Yeah, we've got a Chris Claremont in our club. Do you mean it's THAT Chris Claremont!?
/OT.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Vilken är den sexigaste seriefiguren?

Inlägg av Kermit »

Kanske ingen jätteöverraskning om det stämmer. :)
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Vilken är den sexigaste seriefiguren?

Inlägg av Nima »

På tal om Wonder Woman tycker jag att de lyckades med att få henne väldigt attraktiv i Justice League Animated series.
Hon är väl den ideala kvinnliga seriefiguren. Vacker, självständig, stark, symbolisk, intelligent..

Bild
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Vilken är den sexigaste seriefiguren?

Inlägg av Kermit »

Ja, hon och några av X-kvinnorna får jag väl säga :)
Det är inte lätt att vara grön.
Kattmannen
Fine
Inlägg: 337
Blev medlem: mån 18 jan 2010, 14:33
Ort: Jorden

Re: Vilken är den sexigaste seriefiguren?

Inlägg av Kattmannen »

Det finns ju en del gånger man har läst serier och tyckt att någon tjej i serien har varit sexig [|)] , men kommer inte på så mycket spontant just nu. Minns att jag i mina unga tonår iafall gillade en del av tjejerna tecknade av Dave Berg i humortidningen MAD.
Skriv svar