Sex i serietidningar

Diskussioner om erotiska serier.
Användarvisningsbild
amikael
Fine
Inlägg: 241
Blev medlem: ons 20 aug 2008, 23:33
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av amikael »

Jag tycker att Moores serie är lika mycket 'barnporr' som en genomsnittlig amerikansk tonårs skräckis på bio.
Den råkar bara vara tecknad.
(^-^)y Live Long And Prosper
Användarvisningsbild
Laureline
Fine
Inlägg: 412
Blev medlem: ons 17 maj 2006, 00:06
Kontakt:

Inlägg av Laureline »

Comic man skrev:
Vad jag har förstått så har man inte funnit ngn dylik koppling mellan våldsfiktion och filmer och dator-/tevespel?


det tror jag nog många har funnit tydliga kopplingar för, säkert minst lika många som inte funnit nån koppling alls. [8D]


men även om det nu är så, (vilket jag ändå tror) så gäller det enbart vissa individer som kanske lika gärna hade påverkats av nått annat till samam resultat.

så för att lösa problemet blir det nödvändigt att förbjuda väldigt väldigt mycket, allt i princip. och då kanske istället även fullt normala individer blir bindgalna av ren tristess. [:0]



Agentum skrev:
Appropå det Alan Moore publicerade ju nån "barnporr" aktivb bok nyligen, hette den lost girlls kanske?

hu vilket liv det var på amerikanska serieforum:-D


kanske var det extra känsligt för att det var just Moore, och för att han dessutom petade mest på amerikanska Disneyklassiker. (OBS, lite ironi där) [8)]
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Har ni ninget at visa mig? jag är lätt att påveraka-.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

Jag länkar till hela den dära omtalade Avengerssidan, den är kanske öve gränsen för vad Marvel brukar ge ut men det beror på hur vild fantasi man har kanske:

http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=95197
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Inlägg av Magnus »

Agentum skrev:
Har ni ninget at visa mig? jag är lätt att påveraka-.


Här är en bild på det igenväxta trollet. Påverkad?[:D]

Bild
Simma lugnt!
skaraborg76
Avstängd
Inlägg: 581
Blev medlem: fre 26 feb 2010, 13:20

Re: Sex i serietidningar

Inlägg av skaraborg76 »

Vill minnas att det var med en barnvåldtäkt i Cinder & Ashe som gick i Agent X9.
Var väl några år innan pedofildebatten ökade.

Jag anser att man inte ska skilldra våldtäkter av barn och djur i bild.
Våldtäkter av vuxna behöver man inte skildra i bild.
Eller "bara" visa ansikte eller händer. Jag har fått för mig att våldtäkter i serier är kvinnans hans som hålls fast av mannens. Och det bör ju räcka.

Barbarella gick i säng med en robot. Och jag är nog glad att jag inte såg några detaljer!
Användarvisningsbild
MagnusR
Very Fine
Inlägg: 1138
Blev medlem: lör 08 nov 2008, 17:34
Ort: Sverige

Re: Sex i serietidningar

Inlägg av MagnusR »

spindelmannenelektra skrev:Som han skriver så blev det en vild diskussion efter att denna bild visats i ett Avengers nummer:
Bild

Vad tycker ni om detta? Skall sex generellt tillåtas i serietidningar eller inte? Är det så att det är mindre sexscener i "mainstream-serietidningar" än i tex filmer.


Ursäkta följande urspårning och (tom för mig) extremt torra skämt, men det känns som att detta var ett ovanligt intressant tillfälle att skriva "mindre" istf "färre".

/Magnus
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Sex i serietidningar

Inlägg av Wakuran »

skaraborg76 skrev:Vill minnas att det var med en barnvåldtäkt i Cinder & Ashe som gick i Agent X9.
Var väl några år innan pedofildebatten ökade.

Jag anser att man inte ska skilldra våldtäkter av barn och djur i bild.
Våldtäkter av vuxna behöver man inte skildra i bild.
Eller "bara" visa ansikte eller händer. Jag har fått för mig att våldtäkter i serier är kvinnans hans som hålls fast av mannens. Och det bör ju räcka.

Barbarella gick i säng med en robot. Och jag är nog glad att jag inte såg några detaljer!


Det beror ju en hel del på syftet med serien, annars. I Japan finns det tydligen en hel "garo"-genre som huvudsakligen går ut på att chockera och äckla, såvitt jag förstått.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
skaraborg76
Avstängd
Inlägg: 581
Blev medlem: fre 26 feb 2010, 13:20

Re: Sex i serietidningar

Inlägg av skaraborg76 »

Wakuran skrev:
skaraborg76 skrev:Vill minnas att det var med en barnvåldtäkt i Cinder & Ashe som gick i Agent X9.
Var väl några år innan pedofildebatten ökade.

Jag anser att man inte ska skilldra våldtäkter av barn och djur i bild.
Våldtäkter av vuxna behöver man inte skildra i bild.
Eller "bara" visa ansikte eller händer. Jag har fått för mig att våldtäkter i serier är kvinnans hans som hålls fast av mannens. Och det bör ju räcka.

Barbarella gick i säng med en robot. Och jag är nog glad att jag inte såg några detaljer!


Det beror ju en hel del på syftet med serien, annars. I Japan finns det tydligen en hel "garo"-genre som huvudsakligen går ut på att chockera och äckla, såvitt jag förstått.


Sant. Men att bara chocka och äckla är nog tråkigt i längden.
Och hur mycket gammal moral finns det kvar att utmana i Sverige.
I USA finns det nog en del men här nej här är det nog mer provocerande om man skulle tex lägga in en svart skylt med ordet Censur! Eller lite mer humoristiskt Här tänkte vi visa en snusk scen men ni får tänka lite själva, bra för hjärnan!
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Sex i serietidningar

Inlägg av Wakuran »

skaraborg76 skrev:
Wakuran skrev:
skaraborg76 skrev:Vill minnas att det var med en barnvåldtäkt i Cinder & Ashe som gick i Agent X9.
Var väl några år innan pedofildebatten ökade.

Jag anser att man inte ska skilldra våldtäkter av barn och djur i bild.
Våldtäkter av vuxna behöver man inte skildra i bild.
Eller "bara" visa ansikte eller händer. Jag har fått för mig att våldtäkter i serier är kvinnans hans som hålls fast av mannens. Och det bör ju räcka.

Barbarella gick i säng med en robot. Och jag är nog glad att jag inte såg några detaljer!


Det beror ju en hel del på syftet med serien, annars. I Japan finns det tydligen en hel "garo"-genre som huvudsakligen går ut på att chockera och äckla, såvitt jag förstått.


Sant. Men att bara chocka och äckla är nog tråkigt i längden.
Och hur mycket gammal moral finns det kvar att utmana i Sverige.
I USA finns det nog en del men här nej här är det nog mer provocerande om man skulle tex lägga in en svart skylt med ordet Censur! Eller lite mer humoristiskt Här tänkte vi visa en snusk scen men ni får tänka lite själva, bra för hjärnan!


Jo, jag minns att det var något Rocky-skämt som Metro censurerade med överstrykningar, för ovanlighetens skull.

-När man har testat ######, #####, ######, ###### och #####, vad finns det då kvar?
-Då är det nog dags för en dusch!

Strippen publicerades senare ocensurerad i en samling, men den var nästan roligare i censurerat skick, då man kunde föreställa sig bisarra fetischer på egen hand.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
skaraborg76
Avstängd
Inlägg: 581
Blev medlem: fre 26 feb 2010, 13:20

Re: Sex i serietidningar

Inlägg av skaraborg76 »

Ja men självcensur kan nog var kul någon gång.
Själv är jag en blödig typ som inte gillar våld mot kvinnor i serier. Inte i den riktiga världen heller!
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Sex i serietidningar

Inlägg av Cadial »

skaraborg76 skrev:Ja men självcensur kan nog var kul någon gång.
Själv är jag en blödig typ som inte gillar våld mot kvinnor i serier. Inte i den riktiga världen heller!


Jag gillar vald mot kvinnor i serier pga dom kan ge igen och nastan alltid gor det med ranta!
skaraborg76
Avstängd
Inlägg: 581
Blev medlem: fre 26 feb 2010, 13:20

Re: Sex i serietidningar

Inlägg av skaraborg76 »

Livet verkar vara hårt där nere i Israel!
Gillar våld mot kvinnor.
Huvudpersoner brukar nog hämnas men bi-personer?
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Sex i serietidningar

Inlägg av Cadial »

skaraborg76 skrev:Livet verkar vara hårt där nere i Israel!
Gillar våld mot kvinnor.
Huvudpersoner brukar nog hämnas men bi-personer?


Mitt inlagg hade inte med verkliga livet att gora, och speciellt hade det inget att gora med Israel (dar for ovrigt 90 % av de vuxna kvinnorna kan hantera en M16 eller motsvarande och kan forsvara sig ganska bra).
Jag skrev att jag gillar vald mot kvinnor i SERIER for att de kan ge igen dar. Jag gillar vald mot man i serier ocksa; underhallningsvald ar en stor sak i de flesta media. Och ja, vald mot bade huvud -och bipersoner; det ar ju de sistnamndas enda chans till en plats i ljuset!
Jag laser in Skaraborgs egen riddar Arn i texten; ogillar du endast vald mot kvinnor i serier, eller mot man ocksa? Atminstone sedan 1970-talet bor man ogilla vald mot bada konen eller uppskatta det, annars ar man en macho som genusmaskineriet tar avstand ifran, eller avspisar, haha!
skaraborg76
Avstängd
Inlägg: 581
Blev medlem: fre 26 feb 2010, 13:20

Re: Sex i serietidningar

Inlägg av skaraborg76 »

Riddar Arn är alla damers beskyddare!
Förutom tanterna i Israel. Arn tänker nämligen bli muslim och då ingår det i spelets regler att mobba israeliterna! :mrgreen:
Användarvisningsbild
Zara Hero
Very Fine
Inlägg: 1355
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 15:15

Re: Sex i serietidningar

Inlägg av Zara Hero »

skaraborg76 skrev:Livet verkar vara hårt där nere i Israel!
Gillar våld mot kvinnor.
Huvudpersoner brukar nog hämnas men bi-personer?

H-personer och bi-personer och HBT-personer?
skaraborg76
Avstängd
Inlägg: 581
Blev medlem: fre 26 feb 2010, 13:20

Re: Sex i serietidningar

Inlägg av skaraborg76 »

Nej personer som inte är huvudpersoner i serien.
Bisexuella är nog ganska ovanliga i serier.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Sex i serietidningar

Inlägg av Labrador Road 26 »

skaraborg76 skrev:Nej personer som inte är huvudpersoner i serien.
Bisexuella är nog ganska ovanliga i serier.

Maggie i Love & Rockets är nog vad man kan definiera som bisexuell, kär i Rand Race men hamnar i säng med Hopey emellanåt. Även en av tjejerna i Gen 13 är bi, Rainmaker.

Bild
Bild

http://www.comicvine.com/maggie-chascarillo/29-51620/
http://www.comicvine.com/rainmaker/29-23473/
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
skaraborg76
Avstängd
Inlägg: 581
Blev medlem: fre 26 feb 2010, 13:20

Re: Sex i serietidningar

Inlägg av skaraborg76 »

Serier som jag aldrig hört talas om.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Sex i serietidningar

Inlägg av Wakuran »

Ganska kända figurer i amerikanska alternativ- resp. independentkretsar. Kan f.ö. skicka fler länkar om det önskas.

Kul med en rysk scan, f.ö.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar