Test med bilder

Här kan du posta om du vill testa olika funktioner på forumet. Observera att poster i denna kategori raderas regelbundet, så skriv inget viktigt.
Användarvisningsbild
MrKumquack
Fine

Test med bilder

Inläggav MrKumquack » lör 07 dec 2019, 17:47

Bild
"Ridderligheten dog med mitt tålamod!"
- Knatte

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Re: Test med bilder

Inläggav Agentum » sön 08 dec 2019, 16:07

Funkar, kör Android 7
9mm, i'm never further away than that.

Användarvisningsbild
Wakuran
Admin

Inläggav Wakuran » sön 08 dec 2019, 21:55

Bilden blir ju väl liten, iofs, som att man länkar till tumnageln snarare än den egentliga bilden...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.

Användarvisningsbild
MrKumquack
Fine

Inläggav MrKumquack » sön 08 dec 2019, 22:16

Wakuran skrev:Bilden blir ju väl liten, iofs, som att man länkar till tumnageln snarare än den egentliga bilden...

Absolut! Jag är inte speciellt nöjd...
I en annan tråd skriver du: Först behöver du en direkt länk till själva bilden. Jag tror det brukar gå genom att klicka på bilden man vill ha, och välja "öppna bild på ny flik"/"open image in new tab" eller någon sån formulering. När du har länken så kopierar du in den, markerar länken i posten och klickar på rutan med IMG-taggen ovanför själva skrivfältet.
Hoppas det blir tydligt...
Edit. Jag menar högerklicka på bilden.

Dina instruktioner fungerade då jag provade att lägga upp en på nätet redan existerande bild. Mitt bekymmer är när jag vill lägga upp en egen bild, som den jag fotograferade från piratskeppet. Jag har tidigare använt mig av typ "gratisprogram" där jag kan välja vilken fil jag vill ladda upp, och det kommer ett antal adresser (bl.a. tumnagel) jag kan kopierar och klistra in i forumet. När jag idag tittar på mina tidigare inlägg, finns en del bilder kvar, andra inte.
På den lilla bilden här ovan, gjorde jag likadant, men använde en för mig ny sida för uppladdning. Och detta var det bästa jag kunde åstadkomma... Tar tacksamt emot tips eller förklaringar där resultatet blir bättre än vad jag idag kan lyckas med!
- Knatte

Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Kontakt:

Inläggav Grumme » sön 08 dec 2019, 22:51

Den här lade jag upp via https://postimages.org/.
Jag laddade upp bilden där, och valde sedan alternativ 2, direktlänk.
Kopierade länken, klickade på Img-ikonen som finns här i forumet när man skriver inlägg (mellan [*] och URL), och klistrade in länken mellan [img]och[/img]. [:)]

Bild
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » sön 08 dec 2019, 23:18

Klickar man på hans bilder blir de större.

Ok imo.

Användarvisningsbild
Wakuran
Admin

Inläggav Wakuran » sön 08 dec 2019, 23:28

Tumnaglar funkar ju inte lika bra som illustration...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » sön 08 dec 2019, 23:37

Men så svårt är det ju inte att klucka på dem?

Eller hur menar ni?, Ser inget bättre i den andra bilden öht, om den vore mindre och jag kunde klicka på den vore det bättre.

Användarvisningsbild
Wakuran
Admin

Inläggav Wakuran » mån 09 dec 2019, 13:20

Jag menar ju att fördelen med den där Harry Potter-bilden är att man slipper att klicka på den för att se vad den föreställer.

Fast jag kör ju iofs laptop nästan konsekvent. Kanske är en annan sak om man surfar på mobilen...

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » ons 11 dec 2019, 08:59

Jo, det ör ju det, det blir kompaktare med thumbnails och är man mer intresserad klickar man på dem.

Användarvisningsbild
MrKumquack
Fine

Inläggav MrKumquack » ons 11 dec 2019, 16:14

Bild
Sådär ja, Grumme! Följde dina instruktioner, och resultatet blev något mer tillfredsställande än det tidigare försöket. Tack för hjälpen!! [:)]
Jag använde mig faktiskt av postimage tidigare, men fick för mig att det andra alternativet av de nio länkarna man kan välja på, enbart skulle visa sig som en adress, och ingen bild alls... "Direktlänk" lurade mig något där.
Allt är enkelt när man kan det!
- Knatte

Användarvisningsbild
Wakuran
Admin

Inläggav Wakuran » ons 11 dec 2019, 16:35

Ah, bra. De där bildlagringssidorna brukar iofs inte vara permanenta, men det kanske sällan är så många som läser flera år gamla trådar, oavsett...

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » tor 12 dec 2019, 10:15

Nej nya ägare mm, som med den där alla använde ett tag där nya ägarna har ivar bilderna men de har en annan ändelse så de försvann ändå frpn forum mfl ställen, om man nu inte orkar ändra alla sina bildinlägg då.

Knepigt altihop.

Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Kontakt:

Inläggav Grumme » tor 12 dec 2019, 11:50

MrKumquack skrev: Jag använde mig faktiskt av postimage tidigare, men fick för mig att det andra alternativet av de nio länkarna man kan välja på, enbart skulle visa sig som en adress, och ingen bild alls... "Direktlänk" lurade mig något där.
Allt är enkelt när man kan det!

Om du är osäker på hur det kommer att se ut när du har använt någon av länkarna, är att bara använda den som du har tänkt, och sedan klicka på "förhandsgranska" här i forumet. Då får du se hur det kommer att se ut i tråden, men utan att det har postats.
Så gjorde jag. [:)]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.

Återgå till "Testforum"