Om du var superhjälte!

Här kan du skapa omröstningar. Är Kalle Anka starkare än Fantomen?

Om du var superhjälte!

1. Klär ut mig till en typsik superhjälte med häftig dräkt och kallar mig grävlingsmannen. Skaffar mig ett alias, mjäkig skoförsäljare som bor i Västra Snöhult och bekämpar bovar.
4
14%
2. Sammma som ovan. Men det är jobbigt med alias. Jag flyttar ut i en gryt i skogen och låter mitt riktiga jag dödförklaras.
3
11%
3. Vadå hjälte? Jag är en onding av ondaste sort. Jag blir grävlingsbusen och Göterborgs skräck. Göteborg och Gotham är nästan lika dant. Min värste fiende är grythundsflickan. Denna dam som är mycket sexig i sin trikådräkt vinner tyvärr alltid över mig. Men å andra sidan ska bovar förlora!
2
7%
4. Jag avskyr Marvel och stålis. Jag tar helt enkelt makten i Sverige och sedan världen. Jag kan ju äta kärnvapen till frukost och nästintill odödlig. Jag blir dock en ganska snäll diktator.
6
21%
5. Jag går till läkaren och om inte det hjälper till vetrinären.
2
7%
Jag trivs som serienörd.
11
39%
 
Antal röster: 28

skaraborg76
Avstängd
Inlägg: 581
Blev medlem: fre 26 feb 2010, 13:20

Om du var superhjälte!

Inlägg av skaraborg76 »

Tänk att du var en superhjälte. Vad skulle du göra då?
Vi leker med tanken att en muterad grävling från Tjernoby kommer till Sverige och biter dig i rumpan. Efter ett tag så märker du att du får superkrafter!
Vad gör du?
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Om du var superhjälte!

Inlägg av Wakuran »

Jag gräver ned mig.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
skaraborg76
Avstängd
Inlägg: 581
Blev medlem: fre 26 feb 2010, 13:20

Re: Om du var superhjälte!

Inlägg av skaraborg76 »

Låter som alternativ 2! [:o)]
skaraborg76
Avstängd
Inlägg: 581
Blev medlem: fre 26 feb 2010, 13:20

Re: Om du var superhjälte!

Inlägg av skaraborg76 »

Kunde ju vara kul och veta vilka som röstat! [:o)]
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Om du var superhjälte!

Inlägg av Labrador Road 26 »

Jag valde 3, mest för att det brukar vara underhållande att se superhjältinnor banka på lömska skurkar. Även 2 låter ok, som Denny Colt/The Spirit ungefär.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Om du var superhjälte!

Inlägg av Wakuran »

Det känns som man kan råka ut för värre öden än att bli nedslagen av Grythundsflickan. Hon är säkert ganska snäll bara man ger sig tillräckligt fort...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
skaraborg76
Avstängd
Inlägg: 581
Blev medlem: fre 26 feb 2010, 13:20

Re: Om du var superhjälte!

Inlägg av skaraborg76 »

Wakuran skrev:Det känns som man kan råka ut för värre öden än att bli nedslagen av Grythundsflickan. Hon är säkert ganska snäll bara man ger sig tillräckligt fort...


Säg åt henne att gå fot!
Det kanske hjälper! [:D]



P.S Jag vill påminna om att dessa superhjältar och skurkar är minna skapelser och ingen får använda dom i ideelt syfte! D.S.
skaraborg76
Avstängd
Inlägg: 581
Blev medlem: fre 26 feb 2010, 13:20

Re: Om du var superhjälte!

Inlägg av skaraborg76 »

Blev nr 4!
skaraborg76
Avstängd
Inlägg: 581
Blev medlem: fre 26 feb 2010, 13:20

Re: Om du var superhjälte!

Inlägg av skaraborg76 »

Labrador Road 26 skrev:Jag valde 3, mest för att det brukar vara underhållande att se superhjältinnor banka på lömska skurkar. Även 2 låter ok, som Denny Colt/The Spirit ungefär.


Även om det är du som får stryk?
Användarvisningsbild
nicklas.johansson
Fine
Inlägg: 526
Blev medlem: mån 03 sep 2007, 15:23
Ort: Umeå, Västerbotten

Re: Om du var superhjälte!

Inlägg av nicklas.johansson »

Tråkig som man är så fick det bli nr:6
En bra karl reder sig själv och en dålig behöver ingen hjälp!
skaraborg76
Avstängd
Inlägg: 581
Blev medlem: fre 26 feb 2010, 13:20

Re: Om du var superhjälte!

Inlägg av skaraborg76 »

nicklas.johansson skrev:Tråkig som man är så fick det bli nr:6


Skämmes ta mig faen! [}:)]
Här erbjuder man folk chansen att bli hjältar i ett episkt äventyr och de vill bara sitta på dass och läsa "Min häst"! :oops:
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Om du var superhjälte!

Inlägg av Agentum »

Det var lite trist tema tycker jag, just grävlingen kändes ganska tramsig.

Om jag hade superkrafter skulle jag inte klä ut mig för att göra en massa gratisjobb åt folk iaf.

Fanns det fler som jag skulle jag vara jäkligt försiktig dock, annars skapade jag väl en bra värld för mig och de jag känner så gott jag kunde.
Jag har inget intresse av att ta över världen.

Allt beror ju på vilka krafterna var med, så möjligheterna och utfallen är tyvärr för många för att ge ett svar.

Är man rena gudommen kanske man blir som Dr. Manhattan liksom, man blir för främmande så man inte är en människa längre utan något över det.
9mm, i'm never further away than that.
skaraborg76
Avstängd
Inlägg: 581
Blev medlem: fre 26 feb 2010, 13:20

Re: Om du var superhjälte!

Inlägg av skaraborg76 »

Agentum skrev:Det var lite trist tema tycker jag, just grävlingen kändes ganska tramsig.

Om jag hade superkrafter skulle jag inte klä ut mig för att göra en massa gratisjobb åt folk iaf.

Fanns det fler som jag skulle jag vara jäkligt försiktig dock, annars skapade jag väl en bra värld för mig och de jag känner så gott jag kunde.
Jag har inget intresse av att ta över världen.

Allt beror ju på vilka krafterna var med, så möjligheterna och utfallen är tyvärr för många för att ge ett svar.

Är man rena gudommen kanske man blir som Dr. Manhattan liksom, man blir för främmande så man inte är en människa längre utan något över det.


Har du röstat? Borde vara lag på att dom som skriver på omröstningsfrågor drar sig för att rösta...
Användarvisningsbild
Alex
Very Good
Inlägg: 72
Blev medlem: tis 16 sep 2008, 14:43
Ort: Calisota

Re: Om du var superhjälte!

Inlägg av Alex »

Agentum skrev:Det var lite trist tema tycker jag, just grävlingen kändes ganska tramsig.

Om jag hade superkrafter skulle jag inte klä ut mig för att göra en massa gratisjobb åt folk iaf.

Fanns det fler som jag skulle jag vara jäkligt försiktig dock, annars skapade jag väl en bra värld för mig och de jag känner så gott jag kunde.
Jag har inget intresse av att ta över världen.

Allt beror ju på vilka krafterna var med, så möjligheterna och utfallen är tyvärr för många för att ge ett svar.

Är man rena gudommen kanske man blir som Dr. Manhattan liksom, man blir för främmande så man inte är en människa längre utan något över det.

Den här tråden är ju knappast menad att vara seriös, så lite onödigt att ta den på det viset [;)]

Jag valde superskurk-vs-superhjältinnealternativet [V]
Kattmannen
Fine
Inlägg: 337
Blev medlem: mån 18 jan 2010, 14:33
Ort: Jorden

Re: Om du var superhjälte!

Inlägg av Kattmannen »

Lite för få svarsalternativ. Jag kryssade för det sista alternativet, att jag trivs som serienörd :ugeek: . Skulle iofs kanske vara intressant att kombinera det med en dejt med grythundsflickan [8] [|)] :idea:

Annars så tycker jag att Stålmannen är cool med sin mantel och att han kan flyga. Stål-långben är också ett intressant alternativ.

Jag är iofs redan en superhjälte; Kattmannen!
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Om du var superhjälte!

Inlägg av Agentum »

Inget av det, här blir det ingen dräkt, jag kommer hjälpa de jag hart lust tat hjälpa, självklart kommer jag ordna allt för mig som behövs.

Om vi förutsätter att inga andra supers finns så utmärker jag mig inte iaf då jag gissar att USA och dylika omedelbart attackerar med allt de har om man märks för mycket.

Varken god ellr ond, har inget intresse av att ta över välden och härska, och bryr mig inte om att lägga mig i innan jag anser att det drabbar mig eller nån eller något jag bryr mig om.

Den osjälviske superhjälten som lever på en mager lön i skymundan för att rädda världen är en saga.

Edit, gammal tråd såg jag nu, men inget har ändrats när det gäller mig ser jag.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar