Pryl som kan medfölja Agent X9.

Här kan du skapa omröstningar. Är Kalle Anka starkare än Fantomen?

Vilken pryl vill ni ha med X9?

Omröstningen slutade tor 26 aug 2010, 13:34

Stilettyxa + Derringer
4
14%
preventivmedel + nagelfil
6
21%
kåsa + knogjärn
3
10%
tvättsvamp + hudkräm
0
Inga röster
cigg + tändare
1
3%
ölöppnare + korkskruv
4
14%
klocka + kompass
2
7%
adressbok + penna
4
14%
uppstoppad ekorre
5
17%
 
Antal röster: 29

Användarvisningsbild
Zara Hero
Very Fine
Inlägg: 1355
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 15:15

Pryl som kan medfölja Agent X9.

Inlägg av Zara Hero »

Vilken hyfsat användbar pryl vill ni att ska anlända inplastad tillsammans med serietidningen Agent X9?
(I senaste numret fanns det en kylskåpsmagnet -- det är taget! (Om någon skulle känna sig sugen på en sådan...))
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Pryl som kan medfölja Agent X9.

Inlägg av Wakuran »

Jag har tyvärr redan en uppstoppad ekorre...

(...om nu inte min syrra gett bort den till en bättre behövande...)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Pryl som kan medfölja Agent X9.

Inlägg av Labrador Road 26 »

Det är ju bara tre av alternativen som fungerar i verkligheten, de övriga bryter mot antingen lagar eller regler av något slag. Apropå klocka så finns det åtminstone en modell av snygg Modestyklocka, men tyvärr ingen med Buck Ryan/Twilight/Zola vad jag vet.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Zara Hero
Very Fine
Inlägg: 1355
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 15:15

Re: Pryl som kan medfölja Agent X9.

Inlägg av Zara Hero »

Labrador Road 26 skrev:Det är ju bara tre av alternativen som fungerar i verkligheten, de övriga bryter mot antingen lagar eller regler av något slag. Apropå klocka så finns det åtminstone en modell av snygg Modestyklocka, men tyvärr ingen med Buck Ryan/Twilight/Zola vad jag vet.


Finns det regler för sådant här?
Har för mig att den gamla Modestyklockan gick fel. Å! Nu kom jag på en grej... som Modestyklockan i alla fall skulle haft nytta av --- en GPS! (En Garth-gps)
:D
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Pryl som kan medfölja Agent X9.

Inlägg av Labrador Road 26 »

Zara Hero skrev:Finns det regler för sådant här?
Har för mig att den gamla Modestyklockan gick fel. Å! Nu kom jag på en grej... som Modestyklockan i alla fall skulle haft nytta av --- en GPS! (En Garth-gps)
:D

Du tror väl inte på allvar att ett företag kan skicka skjutvapen till folk? Tror inte heller knogjärn och knivar är lagligt att ge bort på detta sätt.

Modestyklockan lär ha gått rätt två gånger per dygn i alla fall, gott nog.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Zara Hero
Very Fine
Inlägg: 1355
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 15:15

Re: Pryl som kan medfölja Agent X9.

Inlägg av Zara Hero »

Då går två alternativ bort. Men du sa att det bara var tre som fungerade. Nå, mindre viktigt.
Och det där med två ggr per dygn är en stor trygghet --- den stora fördelen med klockor som har visare (som har stannat).
:D
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Pryl som kan medfölja Agent X9.

Inlägg av Labrador Road 26 »

Dessa är problemen spom jag ser det.

Stilettyxa + Derringer (Skjutvapen, går bort så det skriker om det)
preventivmedel + nagelfil (Är det någon typ av preparat så lär det inte godkännas av mecinalstyrelsen eller livsmedelsverket)
kåsa + knogjärn (tror knogjärn är ytterst tveksamt om det är tillåtet, det är ju en sak som enbart är till för att misshandla folk med, troligen inte tillåten alls i Sverige)
tvättsvamp + hudkräm (det första alternativet som bör vara helt godkänt)
cigg + tändare (tobak får inte delas ut gratis eller som reklamprodukt)
ölöppnare + korkskruv (tveksamt om man får ha dessa saker utan att ha 18 årsgräns på själva tidningen)
klocka + kompass (andra alternativet som är ok)
adressbok + penna (tredje godkända)
uppstoppad ekorre (bryter med all säkerhet mot djurskyddslagar)

Kan inte avgöra om du är ironisk eller seriös, men det är tur att du inte jobbar med promotion på ett förlag kan man konstatera.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Pryl som kan medfölja Agent X9.

Inlägg av Wakuran »

Labrador Road 26 skrev:preventivmedel + nagelfil (Är det någon typ av preparat så lär det inte godkännas av mecinalstyrelsen eller livsmedelsverket)

Ehh, kondomer (samt femidomer och pessar) finns det väl inga hinder emot att sprida i reklamsammanhang? Minns att jag sett kondomer medskickade i något QX-nummer under Pride eller liknande.

Labrador Road 26 skrev:ölöppnare + korkskruv (tveksamt om man får ha dessa saker utan att ha 18 årsgräns på själva tidningen)

Jag tror Pondus hade med en kapsylöppnare i något nummer, men det kanske är annorlunda lagar i Norge.

Labrador Road 26 skrev:Kan inte avgöra om du är ironisk eller seriös, men det är tur att du inte jobbar med promotion på ett förlag kan man konstatera.

Klockrent!
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Pryl som kan medfölja Agent X9.

Inlägg av Erik S »

Wakuran skrev:
Labrador Road 26 skrev:preventivmedel + nagelfil (Är det någon typ av preparat så lär det inte godkännas av mecinalstyrelsen eller livsmedelsverket)

Ehh, kondomer (samt femidomer och pessar) finns det väl inga hinder emot att sprida i reklamsammanhang? Minns att jag sett kondomer medskickade i något QX-nummer under Pride eller liknande.

Instämmer med W, låter konstigt.

Labrador Road 26 skrev:ölöppnare + korkskruv (tveksamt om man får ha dessa saker utan att ha 18 årsgräns på själva tidningen)

Jag tror Pondus hade med en kapsylöppnare i något nummer, men det kanske är annorlunda lagar i Norge.


Såväl ölöppnare som ölunderlägg och burkkylare har följt med den svenska Pondustidningen.
Användarvisningsbild
Zara Hero
Very Fine
Inlägg: 1355
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 15:15

Re: Pryl som kan medfölja Agent X9.

Inlägg av Zara Hero »

Labrador Road 26 skrev:Dessa är problemen spom jag ser det.

Stilettyxa + Derringer (Skjutvapen, går bort så det skriker om det)
preventivmedel + nagelfil (Är det någon typ av preparat så lär det inte godkännas av mecinalstyrelsen eller livsmedelsverket)
kåsa + knogjärn (tror knogjärn är ytterst tveksamt om det är tillåtet, det är ju en sak som enbart är till för att misshandla folk med, troligen inte tillåten alls i Sverige)
tvättsvamp + hudkräm (det första alternativet som bör vara helt godkänt)
cigg + tändare (tobak får inte delas ut gratis eller som reklamprodukt)
ölöppnare + korkskruv (tveksamt om man får ha dessa saker utan att ha 18 årsgräns på själva tidningen)
klocka + kompass (andra alternativet som är ok)
adressbok + penna (tredje godkända)
uppstoppad ekorre (bryter med all säkerhet mot djurskyddslagar)

Kan inte avgöra om du är ironisk eller seriös, men det är tur att du inte jobbar med promotion på ett förlag kan man konstatera.


Naturligtvis är jag ironisk OCH seriös. Dessutom försökte jag mig på lite humor.
;)
(Tror dock inte att man behöver skydda uppstoppade djur.)
Användarvisningsbild
Zara Hero
Very Fine
Inlägg: 1355
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 15:15

Re: Pryl som kan medfölja Agent X9.

Inlägg av Zara Hero »

Tarrants slips?
Vad finns det mer för attribut hos de olika hjältarna/hjältinnorna?
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Pryl som kan medfölja Agent X9.

Inlägg av Peral »

Jag tycker det är strålande humor fast jag saknar alternativet svärd ,som alla svärdsvingar fantaster fullkomligen skriker efter! Det vore annars ett enormt reklamerbjudande köp Agent X9 och få ett slagsvärd på köpet!
Användarvisningsbild
Zara Hero
Very Fine
Inlägg: 1355
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 15:15

Re: Pryl som kan medfölja Agent X9.

Inlägg av Zara Hero »

Peral skrev:Jag tycker det är strålande humor fast jag saknar alternativet svärd ,som alla svärdsvingar fantaster fullkomligen skriker efter! Det vore annars ett enormt reklamerbjudande köp Agent X9 och få ett slagsvärd på köpet!


Men det borde väl helst komma tillsammans med en vikinga- eller fantasytidning. Fast Fantomen har ju förvisso Thorgal.
Å andra sidan har huvudserien där väldigt mycket fint i sin skattkammare. Vem vill inte ha diamantbägaren, Neros ring, Hamlets dolk, Jesse James silvercolt, Astrid Lindgrens guldpenna, James Deans sportbil, Lille Skutts rosett, Skalmans skal, skatten i dödskallegrottan....
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Pryl som kan medfölja Agent X9.

Inlägg av Peral »

Får man välja fritt tar jag isåfall Dr. Whos skruvmejsel!
Användarvisningsbild
Zara Hero
Very Fine
Inlägg: 1355
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 15:15

Re: Pryl som kan medfölja Agent X9.

Inlägg av Zara Hero »

Eller varför inte (med tanke på att X9 är en tidning för kriminalserier) likdelar? Nu menar jag naturligtvis torra och fina. Ungefär som gamla reliker. S:a Louisas fingerben. Den helige Botthams lårben. S:t Stefans näsa. S:a Lucias öga. Jimmy Hoffas högerfot i betong. Eller varför inte en gipsgjutform? Gjutform i vilken du kan stoppa ned din Jimmy Hoffadockas fötter.
Eller ett hästhuvud.
Användarvisningsbild
pogono
Fine
Inlägg: 529
Blev medlem: sön 24 jan 2010, 09:58
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Pryl som kan medfölja Agent X9.

Inlägg av pogono »

En sån här kanske?

Bild
Användarvisningsbild
Zara Hero
Very Fine
Inlägg: 1355
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 15:15

Re: Pryl som kan medfölja Agent X9.

Inlägg av Zara Hero »

Shit ... en sådan vill man ju ha.
Om inte X9 kan ställa upp... så kanske det kan vara något för Bamse?
;)
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4095
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Pryl som kan medfölja Agent X9.

Inlägg av Rufus »

Nånting som för tankarna till klassisk detektivutrustning borde ju vara det givna. Varför är inte detta med bland alternativen?
Användarvisningsbild
KRax
Fine
Inlägg: 627
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 23:42
Ort: Sverige

Re: Pryl som kan medfölja Agent X9.

Inlägg av KRax »

Desmonds kubb! Fast Rip Kirby får ju inte vara med längre.
Längtar du efter en lur?

http://www.kraxbb.se
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Re: Pryl som kan medfölja Agent X9.

Inlägg av Looding »

En livs levand krokodil hade varit spännande
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Skriv svar