DJ:RÖV

Här kan du skapa omröstningar. Är Kalle Anka starkare än Fantomen?

Vad ska hända med DJ:RÖV?

Omröstningen slutade tis 24 aug 2010, 13:12

Bli film
0
Inga röster
Åka skateboard
0
Inga röster
kommentera musik
2
17%
bli interaktivt spel
1
8%
köras i radion
1
8%
träffa Socker-Conny
1
8%
bli en hund
0
Inga röster
träffa Laban
2
17%
träffa Laban och Kalle och Hobbe
0
Inga röster
frimärke
5
42%
 
Antal röster: 12

Användarvisningsbild
Ola He
Fine
Inlägg: 258
Blev medlem: fre 11 nov 2005, 09:45
Ort: Sverige

Re: DJ:RÖV

Inlägg av Ola He »

Som redaktör för Seriewikin vill jag också intyga att vi -- även om vi har förhållandevis högt i tak för vilka serier som får föräras artiklar -- inte brukar låta amatörserieskapare mala på med A4 efter A4 om alltför obskyra serier. DJ:Röv-artikeln är tvärtom föredömlig på så sätt att den genomgående anger källor och detaljerade publiceringsfakta, informationsmängden anser jag vara relevant och alldeles lagom i förhållande till seriens historik och dignitet.

Om "Seriesamlar-Sture" har publicerats professionellt eller långvarigt på amatörbasis eller har en stor läsarskara eller har varit stilbildande eller medialt omskriven eller på annat vis kan sägas ha allmänintresse, så är det klart den ska ha en artikel i Seriewikin. Dock tror jag inte att den motiverar femton A4:or.


/ola
Välkommen till [url="http://seriewikin.serieframjandet.se/"]Seriewikin[/url].
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: DJ:RÖV

Inlägg av Labrador Road 26 »

Ola He skrev:Som redaktör för Seriewikin vill jag också intyga att vi -- även om vi har förhållandevis högt i tak för vilka serier som får föräras artiklar -- inte brukar låta amatörserieskapare mala på med A4 efter A4 om alltför obskyra serier. DJ:Röv-artikeln är tvärtom föredömlig på så sätt att den genomgående anger källor och detaljerade publiceringsfakta, informationsmängden anser jag vara relevant och alldeles lagom i förhållande till seriens historik och dignitet.

Om "Seriesamlar-Sture" har publicerats professionellt eller långvarigt på amatörbasis eller har en stor läsarskara eller har varit stilbildande eller medialt omskriven eller på annat vis kan sägas ha allmänintresse, så är det klart den ska ha en artikel i Seriewikin. Dock tror jag inte att den motiverar femton A4:or.


/ola

Det jag menade var att en lång artikel på nätet inte nödvändningtvis behöver innebära att något är känt som svar till Erik S. Som exempel tog jag då en okänd karaktär, har inga som helst planer på att skriva något om denne.

Ola He skrev:Zara Hero anger ju dessutom figurens namn tydligt, så den som är intresserad bör inte behöva ödsla många sekunder på att ta reda på mer om figuren, just saying...

Jovisst kan man det, men då detta är en omrösting så är det minsta väl att man kan begära någon typ av info om vad det gäller. Inte tusan skulle ett politiskt parti bara ha ett namn och lite alternativ, om partiet i sig var relativt okänt. Nej lite högre krav en så tycker jag man kan ställa. Det blir ju lite konstigt att vilja ha en omröstning men inte tala om mer utförligt vad det rör sig om. Nu har det i och för sig visat sig att fyra-fem personer här känner till serien, och tolv som röstat, vilket jag fortfarande räknar som en väldigt liten skara.

Visst är det bra att även de mest okända serierna får utrymme här, men då är det nog också läge att beskriva dem mer ingående, annars blir det fortfarande okända serier, som folk bara känner till namnet på men inget mer. Jag ser det som vanlig hyfs helt enkelt att om man själv inte kan eller vill beskriva något utförligare (som kan behöva det), så är en länk eller två rekommendabelt.

Detta ska liksom inte vara en katalog med karaktärsnamn och serietitlar där inget mer framgår än vad respektive heter. Orkar man posta ett namn orkar man nog skaka fram en länk också.

Delar av ovanstående text är skrivet i funktion av Admin och vissa delar är privata åsikter, ni klarar förhoppningsvis av att göra distinktintionen vad som är vad.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Skriv svar