Rösta på en serieskapare

Här kan du skapa omröstningar. Är Kalle Anka starkare än Fantomen?

Rösta på en serieskapare:

Omröstningen slutade lör 28 aug 2010, 12:54

Ulf Jansson
4
22%
Magnus Knutsson
4
22%
Lee Falk
5
28%
Jean Giraud
5
28%
 
Antal röster: 18

Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Rösta på en serieskapare

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Snabbast i duschen på morgonen, eller vad är det vi ska ta ställning till?
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Tex Murphy
Fine
Inlägg: 254
Blev medlem: mån 24 aug 2009, 13:57

Re: Rösta på en serieskapare

Inlägg av Tex Murphy »

Allan Kämpe skrev:Jag la min röst på Jean Giraud men jag skulle vilja lägga ett gott ord för; Mark Schultz (köpte 3:e volymen av Cadillacs and dinosaurs i Stockholm igår), för Russ Manning (Tarzan-tecknare & RobotMagnus-tecknare), för Bourgeon (Resande med vinden & Sirenens sång), Eugen Semitjov (som hade en oerhörd potential som serietecknare - undrar vad han hade kunnat åstadkomma i dag med moderna hjälpmedel som ritbräda m.m.).
Bild

Lite OT, men det där omslaget är en liten del av en större bild, som jag faktiskt har en poster av. Har tänkt rama in den, men det har inte blivit av ännu. Den förtjänar dock en plats på väggen! Förresten - Mark Schultz, har han dragit sig tillbaka eller? Har inte sett något nytt av honom på mycket länge... Slut OT
<ÔvÔ> Owly Rules!
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Rösta på en serieskapare

Inlägg av Allan Kämpe »

Den andra halvan av den stora bilden finns på albumets baksida. Mark Schultz har sagt sig villig att göra fler avsnitt med Xenozoic tales men på grund av hans nogranna och långsamma produktionstakt har inte något serieförlag varit villigt att satsa på ytterligare utgivning. Synd, då jag tycker att hans tuschade sidor är otroligt vackra och berättelserna mycket intressant berättade ofta med en humoristisk glimt mitt i allt det äventyrliga.
Bild
Skriv svar