Trådar som inte "försvinner"

Frågor om funktioner och/eller felrapporter postas här.
Kategoriregler
Kontakta Serieforum.se genom att posta ett inlägg i detta delforum, eller genom att skicka e-post till info@serieforum.se.
Användarvisningsbild
MAD
Fine
Inlägg: 426
Blev medlem: mån 28 feb 2011, 14:45

Trådar som inte "försvinner"

Inlägg av MAD »

Efter att forumet införde funktionen med att enkelt kolla olästa inlägg så påbörjade jag en resa bakåt i tiden och under några månaders tid läste (eller åtmisntone skummade) jag igenom alla gamla inlägg på forumet.

Min tanke var att se om det fanns intressanta saker att kommentera eller tips om läsning men i slutändan blev det inte så mycket av det. Däremot kändes det ganska trevligt när mängden sidor av olästa inlägg stadigt minskade och jag blev lite mer bevandrad i seriernas värld. Nu har jag gått igenom allt men av någon anledning är det 3st trådar som inte försvinner, det står hela tiden att jag har olästa inlägg i dem.

Är det någon här inne som gjort samma sak som jag och fått det helt tomt i listan? Är det någon tekniker som kanske vet vad som är så speciellt med:

viewtopic.php?f=7&t=7073
viewtopic.php?f=19&t=2837
viewtopic.php?f=32&t=7027

Nu är det itne så att det egentligen är nåt som stör, men lite nyfiken är jag allt :-)
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Re: Trådar som inte "försvinner"

Inlägg av Mithroth »

Vet inte varför de inte försvinner men du kan ju testa "Markera alla kategorier som lästa" på förstasidan och se om det får bort dem.
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Användarvisningsbild
MAD
Fine
Inlägg: 426
Blev medlem: mån 28 feb 2011, 14:45

Re: Trådar som inte "försvinner"

Inlägg av MAD »

Det funkade minsann, förstasidan på forumet är inte ett ställe jag brukar hänga på :-)

Nu är jag dock inte säker på ifall det var så bra att påpeka, helt plötsligt ser allt så tomt och ödsligt ut :-o

Tack för hjälpen!
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Trådar som inte "försvinner"

Inlägg av rkaj »

De tre trådarna är gamla trådar där personer har raderat sina inlägg efter att diskussionen har spårat ur, så jag antar att det är någon räknare som tycker att det färskaste inlägget i respektive tråd är ett som inte längre finns, och som du alltså inte kan läsa.

Jag har för närvarande 953 trådar med olästa inlägg, och det trots att jag varit med från början på forumet. Vänder man ryggen till ett tag är det lätt hänt att man kommer efter ...
Användarvisningsbild
MAD
Fine
Inlägg: 426
Blev medlem: mån 28 feb 2011, 14:45

Re: Trådar som inte "försvinner"

Inlägg av MAD »

Ah, det låter som datorlogik så det stämmer nog :-)

Jo, det blir en del, tur att vi har ett ganska aktivt forum så det fylls på.
Skriv svar