Jag vill också ha en avatar!

Frågor om funktioner och/eller felrapporter postas här.
Kategoriregler
Kontakta Serieforum.se genom att posta ett inlägg i detta delforum, eller genom att skicka e-post till info@serieforum.se.
Användarvisningsbild
Marvelgubben
Very Good
Inlägg: 126
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 12:44

Jag vill också ha en avatar!

Inlägg av Marvelgubben »

"Stödet för visningsbilder är för närvarande inaktiverat" heter det. Men de flesta forumdeltagare tycks ha avatar. Jag skulle också vilja ha en. Det är mycket lättare att hålla reda på vem som är vem i en diskussion om man kan koppla till en bild.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Jag vill också ha en avatar!

Inlägg av Peral »

Marvelgubben skrev:"Stödet för visningsbilder är för närvarande inaktiverat" heter det. Men de flesta forumdeltagare tycks ha avatar. Jag skulle också vilja ha en. Det är mycket lättare att hålla reda på vem som är vem i en diskussion om man kan koppla till en bild.

I tråden serieforum finns en länk där man kan skapa den Avatar man önska följande regler gäller:

UlfK skrev:Avatarer - regler

En användare som uppnått Good-status (minst 5 postade inlägg) får välja en avatar. Avataren kan väljas från tillgängliga avatarer
eller så kan användaren själv föreslå en avatar. I det senare fallet gäller:

+ Avataren skall vara 100 x 100 pixlar.
+ Avataren får vara högst 25 Kb stor.
+ Avataren skall vara sparad i något av filformaten .jpg, .gif, eller .png
+ Animerade avatarer är inte tillåtna.
+ Avataren får inte vara densamma som en på serieforum redan använd avatar.
+ Avataren skall ha en begriplig koppling till tecknade serier.
+ Serieforum.se förbehåller sig rätten att avvisa föreslagna avatarer.

De medlemmar som redan har personliga avatarer som bryter mot dessa regler får behålla dem eller välja en ny.

Vill du önska en egen avatar, gör ett inlägg i denna tråd bestående av en länk till den bild du vill använda. När din avatar är på plats kommer ditt inlägg i denna tråd att tas bort för att hålla tråden överskådlig. Vill du diskutera avatarer, var snäll och gör det i en annan tråd.

Behöver du hjälp med att göra en avatar, eller har frågor om hur man gör? Skicka PM till Admin, Labrador Road 26.
Skriv svar