Huvudnyheten idag: Serienytt.se

Information och diskussion om Serienytt.se
Kategoriregler
Kontakta Serienytt.se genom att posta ett inlägg i detta delforum, eller genom att skicka e-post till info@serienytt.se.
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Huvudnyheten idag: Serienytt.se

Inlägg av UlfK »

Serieforum.se presenterar:

Serienytt.se

Vi kompletterar vårt utbud av seriesiter med Serienytt.se en ny site för dig som vill läsa lite längre artiklar om serier, rescensioner, info om ny och gamla utgivningar. Vi har samlat ihop ett gäng kunniga serieskribenter båder från forumet och resten av seriesverige.

Serienytt.se är tänkt att fungera som ett komplement till Serieforum.se och våra övriga siter, där vi förutom artiklar också skall samla ihop vad vi kan hitta av annan nyttig information, länkar, adresser m.m.

Det är också, precis som forumet, något vi bygger tillsammans. Känner du att du skulle kunna bidra på något sätt, kontakta oss.

Men nog talat nu - ge dig iväg och kolla Serienytt.se.
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Serienytt.se

Inlägg av Wakuran »

Det här är alltså nyheten det har pratats om tidigare? Jag känner igen en del poster från smorkin.wordpress.com , är han alltså medarbetare?

En kommentar är att då sidan känns som en blogg tycker jag att det borde finnas möjlighet att kommentera en post direkt utan att behöva göra det via Serieforum, även om jag kan förstå idén att locka hit nytt folk.

Annars ser det rätt bra ut, som ett konkurrentkomplement till shazam.se typ, förhoppningsvis med annan inriktning än den bloggen. Iaf Smorkin/Simon säger har jag ju läst ganska regelbundet, tidigare.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Staffars
Very Good
Inlägg: 157
Blev medlem: tor 14 aug 2008, 21:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Serienytt.se

Inlägg av Staffars »

Kul initativ och jag önskar er all lycka.
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Huvudnyheten idag: Serienytt.se

Inlägg av Erik S »

Trevligt, även om jag tycker att den rejäla hypen inför nyheten förstörde lite av den.
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Serienytt.se

Inlägg av UlfK »

Wakuran skrev:Det här är alltså nyheten det har pratats om tidigare? Jag känner igen en del poster från smorkin.wordpress.com , är han alltså medarbetare?


Vi har en lista på dem: http://serienytt.se/?page_id=9

Såväl Smorkin som de andra har kvar sina egna bloggar, en av tankarna med Serienytt.se är att man skall kunna hitta så mycket som möjligt om och kring serier på en och samma plats. Fast vi vill ha fokus på artiklar, inte "vad jag har gjort-idag-bloggar".

Wakuran skrev:En kommentar är att då sidan känns som en blogg tycker jag att det borde finnas möjlighet att kommentera en post direkt utan att behöva göra det via Serieforum, även om jag kan förstå idén att locka hit nytt folk.


Funktionen var inte på, miss av mig. Nu går det att kommentera hej vilt!

Wakuran skrev:Annars ser det rätt bra ut, som ett konkurrentkomplement till shazam.se typ, förhoppningsvis med annan inriktning än den bloggen. Iaf Smorkin/Simon säger har jag ju läst ganska regelbundet, tidigare.


Komplement, inte alls konkurrens. Shazam-gänget och alla andra som skriver om serier i Sverige är naturligtvis också välkomna att korsposta hos oss. Vi vill att så många som möjligt skall kunna ta del av det högkvalitativa serieskrivandet som förekommer runt om i Sverige. Kan vi lösa det genom att folk postar både på sina egna bloggar och hos oss tror vi att seriesverige vinner på det.

Erik S skrev:Trevligt, även om jag tycker att den rejäla hypen inför nyheten förstörde lite av den.


Vilken hype? [:o)]
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Huvudnyheten idag: Serienytt.se

Inlägg av K-E Lindkvist »

För egen del är ambitionen precis som UlfK säger att göra lite längre och mera genomarbetade grejor på Serienytt.se (och i största möjliga mån undvika dubbelpostningar). Vilket betyder att jag troligen inte kommer att posta lika ofta som Simon... Just nu håller jag på och gnetar med en text som har arbetsnamnet Kommunalpolitikern som superhjälte. Vi får se när den är färdig att visa upp.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Skriv svar