Allan Kämpes comeback 2016

Information, nyheter, på gång från små och stora serieförlag- saker som inte är rena kom-och-köp annonser.
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Allan Kämpes comeback 2016

Inlägg av Allan Kämpe »

burnout skrev:
Mellan tummen och pekfingret? av typ målning nr 4( kometen) av dom du lagt ut som prov!,vad skulle en sådan kosta? och storlek? jag har en av fantomen som gjordes för ca 20 år sen av en kille som hade kalle ankas 1:a årgången (1948). i storleken 50x70cm. Lång vänte tid men det var det värt (7mån) med torktid


Jag tror du menar målningen med planeten Jorden som smulas till småbitar och sugs in i ett svart hål. Jag har kommit överens med Jesper Semitjov att jag inte kommer göra några kopior av Eugen Semitjovs målningar. Men jag kan måla något på samma tema men med egen variant på motivet. Jag diskuterar gärna motiv, priser och storlekar privat om du skickar mig ett pm eller mailar mig på allankampe@bredband.net

Men rent generellt kan jag säga att jag kan åstadkomma små oljemålningar cirka A3 för 2000:- och sedan stigande priser med ökande storlek på målningen och komplexitet i motivet.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Allan Kämpes comeback 2016

Inlägg av Agentum »

Tjatig?!..
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Allan Kämpes comeback 2016

Inlägg av burnout »

Allan Kämpe skrev:
Jag tror du menar målningen med planeten Jorden som smulas till småbitar och sugs in i ett svart hål. Jag har kommit överens med Jesper Semitjov att jag inte kommer göra några kopior av Eugen Semitjovs målningar.
Men rent generellt kan jag säga att jag kan åstadkomma små oljemålningar cirka A3 för 2000:- och sedan stigande priser med ökande storlek på målningen och komplexitet i motivet.



Oh,Fan det var en från Semitjovs alster. Jag gillade den. En sådan skulle vara kul i stor storlek. A3 nej för litet tycker jag. Men jag förstår att priset blir stigande, en på 50x70 kostar i storleksordningen ca 6-7 papp med andra ord.
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Allan Kämpes comeback 2016

Inlägg av Allan Kämpe »

burnout skrev:
Allan Kämpe skrev:
Jag tror du menar målningen med planeten Jorden som smulas till småbitar och sugs in i ett svart hål. Jag har kommit överens med Jesper Semitjov att jag inte kommer göra några kopior av Eugen Semitjovs målningar.
Men rent generellt kan jag säga att jag kan åstadkomma små oljemålningar cirka A3 för 2000:- och sedan stigande priser med ökande storlek på målningen och komplexitet i motivet.



Oh,Fan det var en från Semitjovs alster. Jag gillade den. En sådan skulle vara kul i stor storlek. A3 nej för litet tycker jag. Men jag förstår att priset blir stigande, en på 50x70 kostar i storleksordningen ca 6-7 papp med andra ord.


För en serieforumsmedlem kan vi nog pressa ner priset lite! [:)] Men skicka mig pm eller direkt till emailadressen så kan vi diskutera saken.
Skriv svar