Good Girl Art - Utgivning

Information, nyheter, på gång från små och stora serieförlag- saker som inte är rena kom-och-köp annonser.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Good Girl Art - Utgivning

Inlägg av Ray »

Hej!
Skapar en tråd för vårt lilla förlag.
VI släpper inom kort 2 boken i Sagan om Isfolket serien. Sol Angelica. Dock planerar vi att ge ut ytterligare en titel under året, lurar på om det finns några kul serier som ni vill tipsa om. Har haft tankar på allt från Conan till Russ Mannings Tarzan. Tipsa gärna om nya och gamla godingar
Hej svejs
Ray
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4388
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Good Girl Art - Utgivning

Inlägg av RioGrande »

Svenska Musse Pigg-tidningen från 30-talet. Samtliga nummer som en eller två volymer.
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Good Girl Art - Utgivning

Inlägg av tfels »

En Stefan Nagy-samling kanske?
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4388
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Good Girl Art - Utgivning

Inlägg av RioGrande »

DET, tfels, skulle verkligen vara "mums för Måns!" Slurp!
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Good Girl Art - Utgivning

Inlägg av BoJustBo »

Finns la inget mer Good Girl än Milton Caniffs Male Call som är en ww2 spinoff på hans Terry & Piraterna.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Good Girl Art - Utgivning

Inlägg av larsa66 »

Alan Moores Swampthing förtjänar en svensk utgivning. Kanske annat från DC och Marvel också. Man får en känsla av att det kommit ut mycket som aldrig ens uppmärksammats här. Men det vet våra vänner på superhjältesidan av forumet mer om.
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Good Girl Art - Utgivning

Inlägg av tfels »

Finns t ex Camelot 3000 i album på svenska?
Knallhatten vore kul.
Neil Gaimans Mr Hero och Teknophage kanske?
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1911
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Good Girl Art - Utgivning

Inlägg av Grumme »

Jag skulle väldigt gärna vilja se en samling med allt som Peyo gjort, gärna i inbundna samlingsvolymer.
Starke Staffan, Smurferna, Johan & Pellevin och Katten Karlsson.

Freds surrealistiska serie Filemon skulle antagligen också kunna sälja bra, åtminstone av katalogpriserna att döma.
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Good Girl Art - Utgivning

Inlägg av Wakuran »

Med tanke på Rays smak, har hela Rocketeer någonsin utgivits på svenska?

Vad finns det annars för liknande grejer; Mark Schultz Xenozoic Tales eller Yann och Berthet's Pin-Up... Alex Toth's Bravo for Adventure ?

Johnny Comet av Frank Frazetta?

Mr. Midnight av Jack Cole?

Belloy eller Jehan Pistolet av Albert Uderzo?

Det skulle ju iofs vara kul med något som inte finns på engelska redan...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Good Girl Art - Utgivning

Inlägg av Ray »

Vill minnas Magnum gjorde två hela nummer för Camelot 3000. En av mina favoritserier faktiskt. Rocketeer är ju ett bra förslag även Johan & pellevin.
Att hitta något som inte finns på engelska redan är svårt med alla engelskspråkiga titlar, då måste man kolla exempelvis franska, belgiska serier, älskar många av dem. Men känner inte till så många mer än dom som Albumförlaget och Cobolt gett /ger ut.
Låt förslagen komma, Rocketeer ligger bra till må jag säga.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Good Girl Art - Utgivning

Inlägg av Agentum »

Nej det är bara första delemn av Rocketeer som de fick ut här, det finns mer.

Jag gillar den med.

Camelot3000 har väl givits ut redan, jag tycker den åldrats en del, smaksak.

Jag har läst en hel del som översats till engelska bara i digital form där Bernet (ofta med snubben han gjorde Torpedo med) är tecknare, där finns imo en hel del bra, iofs varierar det men gillar man svartvitt och 30-50tal stil så, ok för rätt brutala grejor med mörk humor.

Jag skulle se det ens i tryckt form på engelska.

Exempel Dark Tales (olika kortisar han tecknat), Custer, Kraken mfl, ok de spanska originalnamnen vet jag inte.

Conan och Tarzan är nog upptagna gissar jag, dvs nån sitter på det eller så är de drygt att ens få ge ut, allt finns på engelska i tryckt form med.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Good Girl Art - Utgivning

Inlägg av K-E Lindkvist »

Wakuran skrev:Med tanke på Rays smak, har hela Rocketeer någonsin utgivits på svenska?

viewtopic.php?p=79257#p79257
Däremot har det i modern tid kommit ut tolkningar av andra tecknare & författare. Man det är ju inte Stevens, förstås.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Good Girl Art - Utgivning

Inlägg av Agentum »

Jo sant, nyare Rocketeer av Darwyn Cooke och John Cassaday bör ju se nice ut men jag vet inte hur bra de är.

Gissar på stil i allt liknade The Spirit som gjordes och som jag då tyckte var det bästa utom originalet som gjorts, det fångade figuren perfekt.
http://www.amazon.co.uk/Rocketeer-Adven ... =rocketeer
Men det är fler som skriver, men knappast okända namn, då uphovsmannen dog fick vi aldrig se mer av honom, men alla ville se med av det, då blev det så här.

Men har tyvärr inte läst.

Men ok grundboken är ju 150 sidor kanske, alltid nåt.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Good Girl Art - Utgivning

Inlägg av Wakuran »

K-E Lindkvist skrev:
Wakuran skrev:Med tanke på Rays smak, har hela Rocketeer någonsin utgivits på svenska?

viewtopic.php?p=79257#p79257
Däremot har det i modern tid kommit ut tolkningar av andra tecknare & författare. Man det är ju inte Stevens, förstås.

Det ser ut som det börjar här...

viewtopic.php?f=19&t=954&start=185
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Good Girl Art - Utgivning

Inlägg av K-E Lindkvist »

Wakuran skrev:Det ser ut som det börjar här...

viewtopic.php?f=19&t=954&start=185

Jo, men jag tyckte det var enklast att gå direkt till Andreas svar på frågan om svensk publicering av Rocketeer. [;)]
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Good Girl Art - Utgivning

Inlägg av Agentum »

Jag missade att det måste var en sån omslagstecknare, var det så?
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1911
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Good Girl Art - Utgivning

Inlägg av Grumme »

Eller varför inte en nyutgivning av René Goscinnys onde storvisir Iznogoud? [^]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Good Girl Art - Utgivning

Inlägg av K-E Lindkvist »

Om jag har förstått Johan K på Apart rätt så är det tämligen omöjligt för ett litet förlag att ge ut något från DC eller Vertigo på egen hand utan att ruinera sig (annars hade vi haft Y the Last Man på svenska för länge sen), så realistiskt är nog att titta på vad mindre förlag ger ut (i alla fall i USA, Jonas på Albumförlaget verkar ha goda kontakter också med storfräsarna i europa).

Inte för att jag tror att den skulle sälja några större mängder, men mycket snyggare än Classic Comics Press lyxutgåva av Kelly Green blir det inte. Stan Drake visste hur man ritar vackra damer. Tyvärr lever inte Leonard Starrs manus upp till utanverket alla gånger. Men om du kunde få använda den som förlaga skulle det bli en proper publicering av en serie som aldrig kom ut komplett i album på Carlsen.

Cobb av Beau Smith & Eduardo Barreto är ett snyggt tecknat gammaldags actionäventyr i tre delar som tillsammans blir drygt 100 sidor. Barreto var bra på vackra damer!

Nu har jag i och för sig tjatat på Jonas & Albumförlaget om Red One av Xavier Dorison & Terry Dodson, men om du vill ge ut den möter det nog inget hinder. Å andra sidan är den lättviktiga fantasin Muse som Terry gjorde med Denis-Pierre Filippi kanske mera åt det hållet som skulle passa dig?

Eller varför inte Lady Killer av Jamie S. Rich och Joëlle Jones? Snyggt tecknad med en kvinnlig antihjälte i huvudrollen (och gräsligt mycket ultravåld).

Thom Zahlers romantik/superhjälteserie Love & Capes skulle nog tyvärr inte fungera i Sverige, men hans senaste projekt Long Distance har antagligen bättre förutsättningar att gå hem. Det ges ju överhuvudtaget inte ut några romantikserier på svenska, men med Isfolket lär du ju attrahera spinnsidan så varför inte bygga vidare på det? Dessutom är den förbaskat underhållande!

Förresten, varför Musse Pigg-tidningen? Så organiserad ankist jag är kan jag inte se något annat än kuriosavärde i en dylik utgivning. Då är komplett Gottfredson avsevärt mer angeläget tycker jag. [;)]
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Good Girl Art - Utgivning

Inlägg av Ray »

Många fina tips här. Kanske är det så att de stora blir för dyra för ett litet förlag, men man kan ju kolla. Muse är vackert tecknad men kanske inte helt i linje vad vi tänker oss, Red One har jag haft ögonen på ett tag och den är intressant. Skall kolla upp alla era förslag här. Musse Pigg i all ära men det är nog inte vad vi är ute efter just nu, även om jag älskar Kalle Anka :)
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Good Girl Art - Utgivning

Inlägg av Agentum »

haha kul at så pass många hade idéer om vad de kunde tänka sig se på svenska:-)

Som jag skrev förr ,här finns ju chans att påverka lite iaf.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar