Albumförlaget

Information, nyheter, på gång från små och stora serieförlag- saker som inte är rena kom-och-köp annonser.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Albumförlaget

Inlägg av Wakuran »

GuestOnQuest skrev:Det jag syftar på när jag skriver "AVSLUTAD" är att det inte kommer att bli någon fortsättning från serieskaparnas sida, i alla fall inte i detta nu.

Aha, att serierna är slut vad det gäller franskspråkiga originalet, men att det finns album kvar som inte publicerats på svenska?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
GuestOnQuest
Fine
Inlägg: 380
Blev medlem: fre 23 sep 2011, 12:08

Re: Albumförlaget

Inlägg av GuestOnQuest »

Precis så.

Fast det där med att en serie är AVSLUTAD kan man inte vara alldeles hundra på för det finns exempel på serier som vilat en massa herrans år men som senare rullat igång igen.
Jag har skakat hand med Stan Sakai.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Albumförlaget

Inlägg av Wakuran »

GuestOnQuest skrev:Precis så.

Fast det där med att en serie är AVSLUTAD kan man inte vara alldeles hundra på för det finns exempel på serier som vilat en massa herrans år men som senare rullat igång igen.

Arzach, t.ex.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
GuestOnQuest
Fine
Inlägg: 380
Blev medlem: fre 23 sep 2011, 12:08

Re: Albumförlaget

Inlägg av GuestOnQuest »

"Resande med vinden" är ett annat exempel.
Jag har skakat hand med Stan Sakai.
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Albumförlaget

Inlägg av rkaj »

Om någon missat det: Hela den imponerande utgivningen kan beskådas på http://www.albumforlaget.se/suite/ , med omslagsbilder och länkar till mer info och för det mesta några sidor "teaser".
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Albumförlaget

Inlägg av lennon »

Nu finns uppföljaren till Viktor Kasparssons Makabra Mysterier hemma - Skräckens ängel. 78 sidor vältecknad skräck, men även en del kärlek faktiskt.

Skräckens ängel är inte uppdelad i olika episoder, utan det är en fullängdare. Kan beställas via hemsidan.
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Albumförlaget

Inlägg av rkaj »

Ola Skogäng gillar också Skräcken Ängel. Själv har jag inte läst den än ...
Karl-Alfred
Very Good
Inlägg: 92
Blev medlem: tor 23 sep 2010, 12:22

Re: Albumförlaget

Inlägg av Karl-Alfred »

rkaj skrev:Ola Skogäng gillar också Skräcken Ängel. Själv har jag inte läst den än ...


Jag älskar den! Utan tvekan det bästa jag läst på länge.
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Re: Albumförlaget

Inlägg av Ellingen »

Karl-Alfred skrev:
rkaj skrev:Ola Skogäng gillar också Skräcken Ängel. Själv har jag inte läst den än ...


Jag älskar den! Utan tvekan det bästa jag läst på länge.


Ett mycket bra album!!

Det är tveklöst det bästa helsvenska alster jag läst på mycket, mycket länge.

Suveränt tecknat med förträffligt manus.

Att Urhunden skall kunna ta sig förbi denna ser jag som omöjligt. [:)]

Den här genren har alltför länge haft en undanskuffad plats i den svenska serieutgivningen så kulturstöd för denna måste vara en självklarhet!!??

EDIT: Om Ni inte redan har köpt så gör det. Det skulle förvåna mig om Ni blir besvikna!
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
gulfarn
Good
Inlägg: 36
Blev medlem: lör 01 nov 2008, 20:00

Re: Albumförlaget

Inlägg av gulfarn »

Finns det någon chans att albumförlaget kan ge ut de sju albumen i Joe Bar Team ?
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Albumförlaget

Inlägg av lennon »

gulfarn skrev:Finns det någon chans att albumförlaget kan ge ut de sju albumen i Joe Bar Team ?

Hej,

Jag vet inte ens vad det är för en serie. Har du en länk så kan jag i alla fall kolla på den...

//Jonas
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
KRax
Fine
Inlägg: 627
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 23:42
Ort: Sverige

Re: Albumförlaget

Inlägg av KRax »

Här, Jonas:
http://joebarteam.ventsdouest.com/

Bara motorcyklar och jag, som aldrig ens haft moppe, tycker ändå att det är bra. Det är väl tre album som finns på svenska redan, tror jag?
Längtar du efter en lur?

http://www.kraxbb.se
Användarvisningsbild
gulfarn
Good
Inlägg: 36
Blev medlem: lör 01 nov 2008, 20:00

Re: Albumförlaget

Inlägg av gulfarn »

Ja tre album finns redan på svenska utgivna av olika motorcykeltidningar. Nu är det längesedan de gavs ut och förhoppningsvis håller ingen hårt i de svenska rättigheterna. Detta är en absolut kultserie för de med mc-anknytning och jag antar att en svensk mc tidning skulle kunna vara en framkomlig marknadsföringskanal. Jag tror, eller kanske snarare vill, att denna serie skulle kunna vara en volymsäljare. Hoppas du tar det under övervägande!
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Albumförlaget

Inlägg av rkaj »

Joe Bar Team gick i den ganska kortlivade magazintidningen Flamingo också. Riktigt skoj tyckte jag den var. Slapstickhumor som när den är som bäst kan påminna mig om Gaston, fast närmare nutid och på en bar där det hänger MC-folk i stället för på en tidningsredaktion.
Användarvisningsbild
Stefan_N
Fine
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 31 mar 2009, 10:10
Ort: Sverige

Re: Albumförlaget

Inlägg av Stefan_N »

Jag gillar det jag läst av Joe Bar Team och skulle gärna köpa dem.

Om Albumförlaget mot förmodan skulle vilja satsa på MC-serier kan man väl då tillägga önskemål om Ogri, som jag också gärna skulle köpa

http://www.backstreetheroes.com/ogri

och Werner som väl dels dykt upp i någon mc-tidning, dels kommit i pocketformat.

http://www.werner.de/

Både rätt bra i mitt tycke.
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Albumförlaget

Inlägg av lennon »

Joe Bar Team ser intressant ut faktiskt - kan jag mycket väl tänka mig att ge ut. Fast jag börjar bli lite stelbent vad gäller snabbhet nu, utgivningen för det närmaste halvåret är redan planerad, men efter det kanske...
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Re: Albumförlaget

Inlägg av Looding »

Joe bar team är en mycket begåvad serie även om man som jag är helt ointresserad av bågar som brummar. Skulle vara ett givet köp för mig.
Senast redigerad av 1 Looding, redigerad totalt 0 gånger.
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Albumförlaget

Inlägg av Wakuran »

Snygg Franquin-inspirerad teckningsstil, om inte annat. (Gick för länge sedan en serieteckningskurs med en hojåkare, som aldrig hade läst Gaston och Spirou och blev förvånad över att stilen var snodd från Franquin.)

Verkar f.ö. finnas 7 album på franska, samt diverse specialare (där jag är osäker på om de innehåller nytt material eller mest är omtryck).

http://www.bedetheque.com/serie-179-BD- ... -Team.html

Hittade också ett spel på nätet. Riktigt tangentbordssabbarspel där man ska trycka på space som en galning (och lägga in extragas med Ctrl verkar det som).
http://www.joebarteamlejeu.com/
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Patrik A
Fine
Inlägg: 361
Blev medlem: tis 16 mar 2010, 19:21
Ort: Knivsta

Re: Albumförlaget

Inlägg av Patrik A »

Det var inte den som gick i Knasen (tror jag det var) för ett tag sedan? Eller var det någon liknande serie?
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Albumförlaget

Inlägg av Erik S »

seriegranskningen skrev:Det var inte den som gick i Knasen (tror jag det var) för ett tag sedan? Eller var det någon liknande serie?

Jo, den gick i Knasen.

Personligen ser jag helst att Albumförlaget fokuserar på serier som är i princip helt outgivna på svensk marknad, istället för en serie som alltså redan har givits ut relativt flitigt i Sverige (flera album, flera tidningspubliceringar), men visst är det en rätt trevlig serie.

För övrigt undrar jag om det planeras nån mer utgivning i Uppskovet-stuk, dvs inte lika tydliga äventyrsserier eller komiska äventyrsserier, utan mer vuxna (därmed inte alls sagt att de andra serierna är barnsliga på något vis, hittade bara inget bättre ord) serier av olika typer, som i allra högsta grad kunde ha gått i Epix. Det vore riktigt kul.
Skriv svar