Albumförlaget

Information, nyheter, på gång från små och stora serieförlag- saker som inte är rena kom-och-köp annonser.
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

Jag ser bilden och jag har beställt mitt ex.
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Stenens vise
Very Fine
Inlägg: 1113
Blev medlem: fre 15 jun 2007, 14:18
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Stenens vise »

Jag kan se klart och tydligt, snyggt var det.

Hur går det med försäljningen av 3T? Har det hjälpt något med fler återförsäljare och har du fått höra några reaktioner från dem?
"And the wedding-guest's a sad and wiser man.
And the tale goes on and on and on!"

Rime of the ancient mariner, Powerslave, Iron Maiden
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

Det går långsamt framåt kan man säga. Just nu gör den ju ett gästspel på Pressbyrån, och där vet man inte hur mycket som har sålt förrän alla returer är avräknade.
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Inlägg av Sir-L »

Bouncer ser väldigt intressant ut, nu får man gneta ihop lite pengar bara så man kan köpa den.
Användarvisningsbild
impeesa
Very Fine
Inlägg: 1163
Blev medlem: sön 08 jan 2006, 17:00
Ort: Wallis and Futuna Islands

Inlägg av impeesa »

lennon skrev:
Just nu gör den ju ett gästspel på Pressbyrån, och där vet man inte hur mycket som har sålt förrän alla returer är avräknade.


Rekvirerade mitt ex av 3T på Pressbyrån inne på Centralen i Malmö, och lade märke till att de prisat albumet med lapp på framsidan. Tips till nästa utgivning är kanske att prisa direkt i trycket.

Ett annat sak som slog mig var att "Pocket Store" precis bredvid inne på stationen har ingen läsning för barn/ungdom, utan kör endast med sina pocketdeckare och annat skräp. Borde inte lite albumförsäljning platsa där? Att läsa serier på tåg borde vara perfekt ju.[:p]
Svenska Star Wars/Stjärnornas Krig i toppskick sökes.
Användarvisningsbild
mikkeX
Very Fine
Inlägg: 905
Blev medlem: sön 14 aug 2005, 09:11
Kontakt:

Inlägg av mikkeX »

impeesa skrev:

Rekvirerade mitt ex av 3T på Pressbyrån inne på Centralen i Malmö, och lade märke till att de prisat albumet med lapp på framsidan. Tips till nästa utgivning är kanske att prisa direkt i trycket.

Ett annat sak som slog mig var att "Pocket Store" precis bredvid inne på stationen har ingen läsning för barn/ungdom, utan kör endast med sina pocketdeckare och annat skräp. Borde inte lite albumförsäljning platsa där? Att läsa serier på tåg borde vara perfekt ju.[:p]


Eftersom ett album är en bok så har den olika priser beroende på vad den säljes, så det vore mycket dumt att trycka priset på omslaget.

Pocket-butikerna säljer endast pocket, med få undantag.
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

impeesa skrev:
lennon skrev:
Just nu gör den ju ett gästspel på Pressbyrån, och där vet man inte hur mycket som har sålt förrän alla returer är avräknade.


Rekvirerade mitt ex av 3T på Pressbyrån inne på Centralen i Malmö, och lade märke till att de prisat albumet med lapp på framsidan. Tips till nästa utgivning är kanske att prisa direkt i trycket.


Nja, då sätter man ju priset för alla, och det är ju inte meningen, dessutom är jag lite tveksam till hela Pressbyrångrejen, men vi får väl se vad det ger...

"Ett annat sak som slog mig var att "Pocket Store" precis bredvid inne på stationen har ingen läsning för barn/ungdom, utan kör endast med sina pocketdeckare och annat skräp. Borde inte lite albumförsäljning platsa där? Att läsa serier på tåg borde vara perfekt ju.[:p]"

Vill du ha ett uppdrag [8]
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
Stenens vise
Very Fine
Inlägg: 1113
Blev medlem: fre 15 jun 2007, 14:18
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Stenens vise »

Rekvirerade mitt ex av 3T på Pressbyrån inne på Centralen i Malmö, och lade märke till att de prisat albumet med lapp på framsidan. Tips till nästa utgivning är kanske att prisa direkt i trycket.

Ett annat sak som slog mig var att "Pocket Store" precis bredvid inne på stationen har ingen läsning för barn/ungdom, utan kör endast med sina pocketdeckare och annat skräp. Borde inte lite albumförsäljning platsa där? Att läsa serier på tåg borde vara perfekt ju.


Så sant så sant, men nu får man istället trängas med alla fula gubbar i tidningshyllan på i.a.f den Pressbrå du nämner + de flesta andra. Inte fan tycks serier fått sin genomslagskraft som kultur.

F.ö, hur går det till när du köper in en ny titel Lennon?
"And the wedding-guest's a sad and wiser man.
And the tale goes on and on and on!"

Rime of the ancient mariner, Powerslave, Iron Maiden
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

F.ö, hur går det till när du köper in en ny titel Lennon?

Principen är enkel; hitta något du gillar och vill trycka, kontakta sedan respektive förlag som har rättigheterna.
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Inlägg av Ellingen »

Bouncer landade i brevlådan idag.
Tjusigt lennon!
Om innehållet är lika trevligt som omslaget har du verkligen lyckats.
Ser med spänning fram emot kvällens läsning!
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Inlägg av Ellingen »

Så.

Då var Bouncer läst.

En synnerligen rå, motbjudande och fascinerande historia! [:)]

Handlingen utspelar sig i slutet av det amerikanska inbördeskriget.
En hora och hennes tre oäkta söners kamp om en värdefull diamant, Kains öga, som de tillsammans stjäler.
En historia om girighet och ond bråd död, i en tid då blodet flöt, styrka och skicklighet med vapen ett måste för överlevnad.

Jag har aldrig varit någon större beundrare av realistiska westernserier ala Blueberry utan hellre skrattat åt Lucky Luke & Co.
Därför var det allt med lite tvivel jag gav mig i kast med lennons "studsare".
Bouncer är bland det råaste jag läst i serieväg. Blodet flyter hämningslöst, huvuden rullar bokstavligen.

Teckningsstilen är ganska "grovhuggen" och den tilltalar kanske inte mig fullt ut men den passar mycket bra till denna serien.
Bra manus, även om än en liten återhållsamhet med blodet inte hade varit till det sämre.

Snyggt utförande och hög kvalité på hela albumet.
Lennon har tagit lärdom sen "Trdeje "testamentet".
Det här ser proffsigt ut!

Men jag undrar om den gode lennon har som avsikt att driva oss till vansinne??
Även detta är en historia som inte avlutas utan fortsättning följer i del 2 "Bödlarnas medlidande"

Slutbetyg:
4 av 5.
Vilket är högre än vad jag trodde mig kunna ge en realistisk westernserie! [:)]

Ser med spänning fram emot del 2!


"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

Ellingen: Snälla flytta ditt inlägg till recensionerna istället. Jag var ganska nära att läsa inlägget och jag har inte läst albumet än (ligger nog och väntar där hemma nu). Dessutom lär det väl komma kommentarer på din recension också.

Ps. jag kan ju inte vara säker på att det handlar om en recension men det såg ut som en [:p]
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Inlägg av Ellingen »

Looding skrev:
Ellingen: Snälla flytta ditt inlägg till recensionerna istället.

Då jag inte avslöjar något avgörande av handlingen (som inte redan är sagt) låter jag det stå kvar här.
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

Jasså! Bra.
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Stenens vise
Very Fine
Inlägg: 1113
Blev medlem: fre 15 jun 2007, 14:18
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Stenens vise »

Jaså! Den först motgången med åldern 16 har kommt, nu upptäcker jag att jag inte går under reapris på albumförlaget längre.[B)]
Jaja, jag får väl nöja mig med tanken att stötta ett ädelt ideal. [:o)]

Edit: Bestälningen klar, men kunde du inte ta en liten betalningsskola och skriva det på sidan också, det står inget om det vad jag kan se.
"And the wedding-guest's a sad and wiser man.
And the tale goes on and on and on!"

Rime of the ancient mariner, Powerslave, Iron Maiden
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

Edit: Bestälningen klar, men kunde du inte ta en liten betalningsskola och skriva det på sidan också, det står inget om det vad jag kan se.

Hur man gör överföringar mellan bankkonton ? Eller menar du att jag borde skriva ut kontonumret ?

Övrigt; Bouncerförsäljningen har rivstartat, och har redan nu sålt i fler exemplar än Det Tredje Testamentet. Än är det liv i Albumförlaget [;)] Skynda dig att skaffa ditt eget ex, snart kan dom vara slut [8D]
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av rkaj »

Hur går det med andra delen av Det Tredje Testamentet? Är den på gång snart eller blir det nästa år?
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

rkaj skrev:
Hur går det med andra delen av Det Tredje Testamentet? Är den på gång snart eller blir det nästa år?

Den är planerad till i höst, helst skulle jag vilja ha den klar till slutet av september, men det kan vara lite för optimistiskt.
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
Stenens vise
Very Fine
Inlägg: 1113
Blev medlem: fre 15 jun 2007, 14:18
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Stenens vise »

Som ett stickspår till Ellingens recention var en av mina favoritrutor den då klibbigt blod forsar ner över Seth som ligger under golvet. Ruggigt, äckligt och imponerande!

Sedan var dett uppslaget som gick ihop i tre långdragna rutor en härlig och passande syn, den mer vacker.
"And the wedding-guest's a sad and wiser man.
And the tale goes on and on and on!"

Rime of the ancient mariner, Powerslave, Iron Maiden
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

Tävlingen som utlystes blev ju något av ett fiasko, men nu är det iallafall klart med en ny logga.

Resultatet kan beskådas på www.albumforlaget.se
www.albumforlaget.se
Skriv svar