Albumförlaget

Information, nyheter, på gång från små och stora serieförlag- saker som inte är rena kom-och-köp annonser.
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

-Det är en i livet därinne!
-Lås upp kassaskåpet, din krake!
-Jag förråder inte firman! ...inte ens under tortyr! och ni kan ändå inte sälja diamanten. Nyheten om stölden kommer att spridas runt hela världen.
-Vem talar om tortyr ? Jag ska döda dig. Du får tre sekunder...

Ett kort utdrag ur Albumförlagets nästa utgivning; Del 1 av BOUNCER, Kains öga.

Bouncer är en fransk västernserie i fem delar, med manus av Alexandro Jodorowsky och tecknat av Francois Boucq.

Materialet är under bearbetning och utgivningen är beräknad till juni.

Jag har även uppdaterat hemsidan med några fler återförsäljare (märklig koncentration till Göteborg :-)). Känner ni till flera så får ni gärna höra av er.
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
Stenens vise
Very Fine
Inlägg: 1113
Blev medlem: fre 15 jun 2007, 14:18
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Stenens vise »

Kul att det kommer nytt så snart!!

Hur har det föresten gått med försäljningen av 3:e testamentet. Att man går back förstår jag eftersom det är den första utgivningen, men har du märkt av någon efterfrågan och liknande?
"And the wedding-guest's a sad and wiser man.
And the tale goes on and on and on!"

Rime of the ancient mariner, Powerslave, Iron Maiden
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

Stenens vise skrev:
Kul att det kommer nytt så snart!!

Hur har det föresten gått med försäljningen av 3:e testamentet. Att man går back förstår jag eftersom det är den första utgivningen, men har du märkt av någon efterfrågan och liknande?

Det har väl gått både bra och dåligt, jag har väl såld lite sämre än förväntat, men jag har ett par krokar ute som kan ge lite.
Dessutom har internetbokhandlarna börjat komma igång. Så ingen yxa i sjön ännu.
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
Guest
Very Good
Inlägg: 140
Blev medlem: fre 25 jan 2008, 12:51

Inlägg av Guest »

Ser fram emot det nya albumet [:)]
Yesterday is history
Tomorrow is a mystery
Today is a gift - That's why it's called present
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

Jag har inga direkta nyheter såhär mellan två album, men jag tänkte dela med mig av lite information till dom som tycker det är intressant att följa lilla Albumförlagets utveckling.

Antal besökare på hemsidan:

Feb 15 st
Mar 315 st
Apr 499 st
Maj 412 st - slutsumman borde bli samma som april månads.

Kan också meddela att Det Tredje Testamentet nu finns att köpa på Pressbyrån (större butiker) och i Presstop-butikerna, vilket innebär att den finns tillgänglig i nästan hela Sverige.

Denna vecka kommer också Bouncer att skickas till tryckeriet (om allt går som det ska), så om 3-4 veckor ska den finnas tillgänglig.
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av tfels »

Kul med en så ambitiös satsning! Måste nog köpa Det tredje testamentet!

Det verkar poppa upp diverse småförlag nu, samt att fanzineutgivningen håller delvis god kvalitet. Funderar på om man kan samarbeta kring försäljning och spridning av verken. Kanske hyra gemensam plats på Bokmässan i Göteborg?
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
Marqus
Fine
Inlägg: 338
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 19:41
Ort: Sweden
Kontakt:

Inlägg av Marqus »

Ska definitivt köpa Tredje testamentet så fort jag kommer hem till Sverige nästa gång (om den finns kvar på den lokala Pressbyrån då). Gillar verkligen ditt initiativtagande!
Har svårt att tänka mig att Sverige någonsin kommer att nå den nivå av serieförsäljand som finns här i Frankrike, där folk av alla åldrar och stilar sitter och läser serier i butikerna, men detta är ett stort steg på vägen :)
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

Marqus skrev:
Har svårt att tänka mig att Sverige någonsin kommer att nå den nivå av serieförsäljand som finns här i Frankrike, där folk av alla åldrar och stilar sitter och läser serier i butikerna, men detta är ett stort steg på vägen :)


Sorry, för Off-topic, men jag har varit i seriebutiker i Paris utan att hitta några läshörnor eller dyl. Men jag har hört talas om det. Hur vanligt är det där egentligen? Är det bara en seriebutik som har detta? Själv skulle jag nog inte köpa en serietidning som jag istället kan läsa på plats, så jag tror inte på det där.
Användarvisningsbild
Marqus
Fine
Inlägg: 338
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 19:41
Ort: Sweden
Kontakt:

Inlägg av Marqus »

Nej, några läshörnor har jag inte heller sett av efter ca ett år här. Däremot sitter folk ofta på golvet eller i trappor inne i fnac och Virgin osv och läser sina serier.
Användarvisningsbild
mikkeX
Very Fine
Inlägg: 905
Blev medlem: sön 14 aug 2005, 09:11
Kontakt:

Inlägg av mikkeX »

Läshörnor har jag väl inte sett heller, så det vet jag inte vad det kommer ifrån. Dock är det högt i tak hur mycket förhandsläsning man tillåter - har aldrig varit med någon som vaktat på en för att man tittat för mycket i någon bok...
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

Hmm, kan inte låta bli att bjussa på "sagan" för Bouncer. Varning för att det kan sabba lite av handlingen.

Bouncer - Kains öga
Artikelnummer 9789197741415
--------------------------------------------------------------------------------
Jodorowsky, Alexandro

Tiden omedelbart efter det amerikanska inbördeskriget. En grupp sydstatssoldater vägrar att erkänna nederlaget och gör istället sig själva till laglösa genom att härja och plundra för att överleva. Kapten Ralton van Dorman, som står i spetsen för denna grupp rebellsoldater, har för avsikt att skapa en ny arme', som ska ge Sydstaterna upprättelse. För att skaffa pengar till detta uppdrag beslutar han sig för att hitta den dyrbara och mytomspunna diamanten "Kains öga", som hans mor med hjälp av sina tre söner stal sjutton år tidigare och gömde. Ralton uppsöker sin bror Blake, övertygad om, att han vet, var diamanten ligger gömd. Besöket slutar med mord på både Blake och hans indianska hustru. Blakes son Seth, som har överlevt morden, har av sin far fått instruktioner att uppsöka en viss Bouncer, om det skulle hände honom själv något. Seth finner Bouncer, som är utkastare på en skum saloon. Det visar sig, att Bouncer bär på ännu fler hemligheter. Seths enda tanke är att hämnas morden på sina föräldrar, och Bouncer lovar att göra honom till den perfekta mördaren.
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
Stenens vise
Very Fine
Inlägg: 1113
Blev medlem: fre 15 jun 2007, 14:18
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Stenens vise »

Woohw! Jag hoppas att jag kommer att få pengar nog i sommar, för det här börjar likna ett måste.[:0]
"And the wedding-guest's a sad and wiser man.
And the tale goes on and on and on!"

Rime of the ancient mariner, Powerslave, Iron Maiden
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

Tidigare har jag sett Tredje Testamentet på Dolores, men idag såg jag en bunt på Presstopp (Göteborg). Imponerande! Kan det vara så att du har lyckats sälja in till Pressbyråerna centralt? Hur lyckas man med det? Jag har för mig att det brukar vara ganska svårt i alla fall.

Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

Anders1 skrev:
Tidigare har jag sett Tredje Testamentet på Dolores, men idag såg jag en bunt på Presstopp (Göteborg). Imponerande! Kan det vara så att du har lyckats sälja in till Pressbyråerna centralt? Hur lyckas man med det? Jag har för mig att det brukar vara ganska svårt i alla fall.



Jag fick lägga en viss hotbild över den distributören, men sedan gick det bra [:)]
Det var faktiskt rätt svårt, men med tanke på försäljningssiffrorna var det en nödvändighet att nå ut till flera.
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
OnionMan
Fine
Inlägg: 408
Blev medlem: fre 08 dec 2006, 21:19
Ort: Sverige

Inlägg av OnionMan »

Jag såg en bunt Tredje Testamentet på Akademibokhandeln i Nordstan (Göteborg) idag.
Men de tar svettigt betalt. 179:- vill de ha för den.
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Inlägg av Sir-L »

Funderade lite på om det skulle vara av intresse ut "Store Knut" av Dick Matena.

Serien är lite av en Asterix-kopia fast med behornade vikingar. Ingen aning om den skulle sälja eller inte, vet inte ens om Asterix säljer nuförtiden. Kanske tom att Epix, som gett ut ett album, fortfarande har rättigheterna?
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

Sir-L skrev:
Funderade lite på om det skulle vara av intresse ut [url="http://seriewikin.serieframjandet.se/index.php/Store_Knut"]"Store Knut"[/url] av [url="http://seriewikin.serieframjandet.se/index.php/Dick_Matena"]Dick Matena[/url].

Serien är lite av en Asterix-kopia fast med behornade vikingar. Ingen aning om den skulle sälja eller inte, vet inte ens om Asterix säljer nuförtiden. Kanske tom att Epix, som gett ut ett album, fortfarande har rättigheterna?

Tack för tipset. Ska kolla upp serien, så får vi se om det kan vara intressant.
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

Hej på er!

Nu finns Bouncer att beställa via hemsidan. Snygg som fan om ni frågar mig :-)

Bild

Den kommer givetvis också att finnas till försäljning via återförsäljare, som hittas via hemsidan. Dolores blir väl först ut...

//Jonas

Till allmän beskådan!
Omslaget till Bouncer.

Ellingen - Moderator
Senast redigerad av 1 lennon, redigerad totalt 0 gånger.
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Bilden syns inte...
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Inlägg av Ellingen »

Kung Orne I skrev:
Bilden syns inte...


Hmm? Fler som har detta problemet?
Den syns hos mig.


Edit: Då det verkar som bilden syns hos de flesta är det inget mer jag kan göra.
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Skriv svar