Agent X9 och framtiden

Information, nyheter, på gång från små och stora serieförlag- saker som inte är rena kom-och-köp annonser.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Re: Agent X9 och framtiden

Inläggav Agentum » sön 04 aug 2019, 22:25

X9 lever på olika varianter av den ganla 60talserien Modesty, tydlugen finns köpare nog.

Jag hade önskat Serienagasinet överlevt.

Jag ser inget fantastiskt i Modesty Blasie, det ör inget fel på stripen och för sin tid och med en kvinna i huvudrollen var den säkert speciell, jag gillar gamla stripserier iofs, men kanske inte riktigt så mycket av samma.

Jag han inte heller servera nåpt de kynde göra för tidningen den tynar väl bort, jag ör förvånad att den finns kvar faktuskt.

Du ska nig unte köpa X9 om du inte vill ha en massa Midesty det borde du förstått.

Kan det vara så att gamla läsare aldrig spart sina gamla tidningar, aldrig försökt få striparna i böcker så de liksom köper dem som gamla vänner om och om igen?

Trpkigt ör dt väl rent allmänt att äventyr ibte ör säljande utan mest kortsiktigt allt modernt blaj i frpga om moderna stripserier, ju enklare och lättare att förstå ju bättre.

Inget av värde har ju kommit sen iaf sent 80 tal som är nåt och då var de redan simpla för att synas i minirutor i dagstidningarna.

Western hade hag velat haft ned, massor var så dålugt tryckt att man knappt såg ordentligt, jag menar om man nu ska upprepa nåt.

Nu drömde jag en stund hahahaha
9mm, i'm never further away than that.

Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator

Inläggav RioGrande » ons 07 aug 2019, 09:53

larsa66 skrev:. Dom måste ju vara nöjda nu, Modestyfansen, tycker man.

Kanske en elak tanke --- men jag undrar om inte "de som köper Agent X9 för Modesty" egentligen inte tycker om serier alls. Troligen läser de INTE ENS Modesty. Det är en pose, ett statement. "Jag är en tuff och modern feminist, med läderjacka istället för Gudrun Sjödén". Ungefär som de som prenumererar på Galago för att markera att de är vänster (men aldrig nånsin skulle ta i serier ens med tång, inte ens dåligt tecknade politiska serier) eller Tintindiggarna som samlar på de 24 Tintinalbumen i olika utgåvor samt Tintinbilarna samt de raketrutiga gardinerna och de flugsvampprickiga kuddarna. Men inte ens skulle kunna tänka sig att läsa Blake & Mortimer eller Yoko Tsuno... trots att de serierna också gjordes av tecknare från Hergésfären.

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » ons 07 aug 2019, 16:22

Saken är att feminism isf finns i annat där ute i världen sen länge, om de ser det på den här nivån, jag har alltid som sagt det varit folk som förälskat sig i 60tals donnan.
Är det verklugen tjejer som köper blaskan?
Jag orkar inte med sånt dör utan ser saker så som jag ser dem, kvinnlg huvudroll eller kvinnlig skaoare/tecknare påverkar mig inte om serien är bra.

I USA är de inte som jag utan ratar serier bara för att huvudroll eller tim hela team är kvinnor,.
Lite håller det på att ändras, men tex WW har varit en förlustaffär halva tiden hon funnits.

Nu har dock tex Harley Quinn slagit till, inte min version men den moderna.

En bra serie är en bra serie, men såklart man tycker olika, men bara könet inblandat ska ju inte ge automatisk bojkott.

Specialsamlare faller utanför imo, trots allt finns Modesty i inbundna böcker.
De läser nog inte dock alltså samlarna på en snäv del av serier enbart, de har ingen nyfikenhet av vad serier kan ge mer ån säg TIntin.

Men de köper åndå nästa utgåva, medans jag har alla i en brokig albumskara ich några dubbelalbum i hårdpärm, och det käns helt ok så [:)]

De är en typ av folk de med, udda då det de samlar på sig är nytt och inte gammalt som vi ju har samlare för med som skickbedömmer enbart och fö inte rör serierna.

Förr pratade vi mycket om läsare och samlare hör på forumet när vi var många fler aktiva.
Svårigheten är ju när man inte anser sig som samlare som tex jag men har kubikmetrar ned serier kvar, en del aldrig lästa då jag samlat dem i lösnummer men aldrig fått hop alla och därför sen inte läst dem.

Man passar inte bland de riktiga samlarna med mylarfickor och plasthanskar men inte heller bkabd de som dubbelviker tidningen och sen kastar den i en låda eller nppt som sensre bestpr av lösa omslag och skit.
9mm, i'm never further away than that.

Återgå till "Info från Seriebranschen"