Geeksnack återuppstår

Information, nyheter, på gång från små och stora serieförlag- saker som inte är rena kom-och-köp annonser.
Staffars
Very Good
Inlägg: 157
Blev medlem: tor 14 aug 2008, 21:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Geeksnack återuppstår

Inlägg av Staffars »

Håkan och min (Staffan) podcast om serier och annat geekigt har återupplivats. Vi recenserar bland annat live Suicide Squad #16 samt pratar en hel del serier. Lite burkigt ljud tyvärr men vi är glada att ha en dator att spela in i äntligen.

Du hittar podcasten på vår hemsida http://www.geeksnack.se eller i Itunes (sök på geeksnack)
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Geeksnack återuppstår

Inlägg av Labrador Road 26 »

Över lag borde det vara positivt med två som sitter och diskuterar serier och runtomkringsaker, men tyvärr kan jag inte säga något positivt om Geeksnack. Rätt undermålig ljudkvalitet, tafflig klippning och allmänt svamlig utan tydlig riktning. Det här blir som seriepodcasternas motsvarighet till Galago, så skruttigt att man undrar varför det inte körts i editeringen några varv till och vid 8 avsnitt tycker man att det mest amatörmässiga hattandet borde vara bort för länge sedan (läs efter max tredje avsnittet).

Den här minirecensionen blir kanske lite konstigt i och med att jag lyssnar på avsnitten i bakvänd ordning och bara hört hälften av avsnitten än så länge. Fast ämnet i sig är så intressant är det nästan en plåga att lyssna på detta. Kollegan "En hög av serier" ter sig som ett veritabelt mästerverk i jämförelse.

Tyvärr kan betyget inte bli annat än en sämsta tänkbara. Det här är bara pinsamt uselt. Bild

Det enda positiva jag kan säga om detta är att de i alla fall inte skräder orden och "a spade is a spade". Står man ut med det hattiga samtalen kommer nog programmen att tilltala mer. Åter igen infinner sig frågan varför man inleder icke negativa meningar med ordet "nej", detta infernaliska ofog sprider sig verkligen och här frodas det nästan än mer än hos Bingo Rimér.
http://www.youtube.com/watch?v=KeqHQEoFEjs

Jag hoppas dock ändå att de fortsätter med dessa inspelningar, och satsar mer på att förbättra kvaliteten så kan det nog så småningom förhoppningsvis (egentligen mot förmodan) bli hyfsat, eller i alla fall en nivå som man klarar att stå ut med utan att krevera några gånger per avsnitt.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Skriv svar