De skrev fred med vårt blod

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Dom skrev fred med vårt blod

Inlägg av BoJustBo »

Speaking of big heads!
Bild

Börjar nå slutspurten och tror jag kanske kan bli klar någon gång under helgen. sedan blir det nog lite tid då jag fixar småfel och tecknar om ett par händer här och där =P
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Dom skrev fred med vårt blod

Inlägg av RioGrande »

BoJustBo skrev:
Wakuran skrev:Hmmm, undrar om armarna blivit litet korta ibland... Och så kanske det kan vara mer spänst i poserna...

Snarare huvuden som blivit något för stora tror jag. En dålig ovana jag borde ta åt ena eller andra hållet (göra dom normala eller överdriva mera) så jag kan bli lite mer konsekvent.


Det kanske inte SKA vara helt realistiskt? Detta är ju snyggt om man tänker på det mer som en... som en David B.-serie. Till exempel... Som Epileptisk...
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Dom skrev fred med vårt blod

Inlägg av BoJustBo »

RioGrande skrev:
BoJustBo skrev:
Wakuran skrev:Hmmm, undrar om armarna blivit litet korta ibland... Och så kanske det kan vara mer spänst i poserna...

Snarare huvuden som blivit något för stora tror jag. En dålig ovana jag borde ta åt ena eller andra hållet (göra dom normala eller överdriva mera) så jag kan bli lite mer konsekvent.


Det kanske inte SKA vara helt realistiskt? Detta är ju snyggt om man tänker på det mer som en... som en David B.-serie. Till exempel... Som Epileptisk...

För all del, men då ska man ha det konsekvent (iallafall om inte ojämnheten i konsten är för humors skull, vilket det ju är ibland i denna serien, men inte bilden i fråga).
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Dom skrev fred med vårt blod

Inlägg av larsa66 »

Men det finns serier då proportionerna ändras hela tiden... med flit.
Kör på med din stil, den är snygg. Det här är en serie jag verkligen ser framemot att läsa.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Dom skrev fred med vårt blod

Inlägg av BoJustBo »

Efter ganska lång tid med petande på sidorna och skickande fram och tillbaka med författaren för att finna alla småfel så är serien nu äntligen färdig och skickad till Seriemix. Får se om den kommer med.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Hellabok
Very Good
Inlägg: 50
Blev medlem: tis 18 aug 2015, 14:04

Re: Dom skrev fred med vårt blod

Inlägg av Hellabok »

Hej! Ser bra och gediget ut. Publiceras serien redan nånstans på nätet? Done is better than perfect!
Webserien Kirkkonummi handlar om apokalypsen på landsbygden http://www.hellabok.com Uppdateras varje söndag.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Dom skrev fred med vårt blod

Inlägg av BoJustBo »

Hellabok skrev:Hej! Ser bra och gediget ut. Publiceras serien redan nånstans på nätet?

Nje, den har blivit antagen till tidningen jag skickade den till, och även om jag har alla rättigheterna för den kvar så ska det nog dröja ett rejält tag innan jag postar den någon stans (åtminståne ett år efter att tidningen kommer ut). Måste ju få folk att köpa tidningen ;)

Done is better than perfect!

There is no such thing as perfect, but there is such a thing as done. ;)
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Hellabok
Very Good
Inlägg: 50
Blev medlem: tis 18 aug 2015, 14:04

Re: Dom skrev fred med vårt blod

Inlägg av Hellabok »

BoJustBo skrev:
Hellabok skrev:Hej! Ser bra och gediget ut. Publiceras serien redan nånstans på nätet?

Nje, den har blivit antagen till tidningen jag skickade den till, och även om jag har alla rättigheterna för den kvar så ska det nog dröja ett rejält tag innan jag postar den någon stans (åtminståne ett år efter att tidningen kommer ut). Måste ju få folk att köpa tidningen ;)

Done is better than perfect!

There is no such thing as perfect, but there is such a thing as done. ;)



OK, jag är ingen expert men kanske fler skulle köpa den om den först fanns på webben gratis. Tänker att ökad synlighet leder till att fler vill köpa. Vad är det för en tidning som köpt den? Eller är det hemligt?
Webserien Kirkkonummi handlar om apokalypsen på landsbygden http://www.hellabok.com Uppdateras varje söndag.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Dom skrev fred med vårt blod

Inlägg av BoJustBo »

Hoppas jag inte det är eftersom det nämndes tidigare i tråden vilken jag tänkte skicka den till. Tidningen heter Seriemix och första numret kommer till våren 2016. Utgiven av Ades Media som även ger ut Dylan Dog och Sons of Anarchy på svenska.

Vetefan on den skulle sälja bättre på det sättet, previews såklart, men hela serien tror jag inte, med tanke på att den både har en början och ett slut och inte är uppen för uppföljare i någon linjär mening då den inte riktigt har karaktärer den följer (även om det är flera som dyker upp flera gånger.)
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
AndreasEriksson
Near Mint
Inlägg: 2224
Blev medlem: fre 21 okt 2005, 13:19
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Dom skrev fred med vårt blod

Inlägg av AndreasEriksson »

Att lägga ut en hel serie gratis på nätet kan jag inte tänka mig ökar försäljningen av ett fysiskt exemplar annat än i undantagsfall. Men smakprovssidor tror jag kan bygga lite intresse.

Eftersom Seriemix är ett lågbudgetprojekt som inte betalar särskilt mycket (rättare sagt, vi garanterar ingen ekonomisk ersättning alls, läs mer om det i Seriemix-tråden) så ställer vi inte heller så hårda krav på kreatörerna. Vi har varit öppna för att ta emot bidrag som redan publicerats på nätet eller i annan form. Men vi uppskattar förstås när kreatörerna tänker på oss, som i det här fallet när Bo låter oss vara exklusiva (åtminstone med hela storyn) i ett år så vi kan försöka sälja så mycket som möjligt under den tiden.
Ger ut DYLAN DOG och SONS OF ANARCHY på svenska! http://www.adesmedia.se + http://www.facebook.com/DylanDogSweden
Hellabok
Very Good
Inlägg: 50
Blev medlem: tis 18 aug 2015, 14:04

Re: Dom skrev fred med vårt blod

Inlägg av Hellabok »

BoJustBo skrev: Vetefan on den skulle sälja bättre på det sättet, previews såklart, men hela serien tror jag inte, med tanke på att den både har en början och ett slut och inte är uppen för uppföljare i någon linjär mening då den inte riktigt har karaktärer den följer (även om det är flera som dyker upp flera gånger.)


Marknadsföring av serier är av stort intresse för mig för tillfället. Jag har ingen data att stöda mig på, men jag tror att man bör ha ett ganska stort avtryck på nätet fore man trycker något. Utan det faller det mesta i skymundan om man inte råkar få mycket publicitet från annat hall. Det finns säkert många sätt på som man kan synlighet. Att publicera sin seriegratis tror jag är bra, då får man en krok ut för att fånga läsare.
Webserien Kirkkonummi handlar om apokalypsen på landsbygden http://www.hellabok.com Uppdateras varje söndag.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Dom skrev fred med vårt blod

Inlägg av BoJustBo »

Hellabok skrev:
BoJustBo skrev: Vetefan on den skulle sälja bättre på det sättet, previews såklart, men hela serien tror jag inte, med tanke på att den både har en början och ett slut och inte är uppen för uppföljare i någon linjär mening då den inte riktigt har karaktärer den följer (även om det är flera som dyker upp flera gånger.)


Marknadsföring av serier är av stort intresse för mig för tillfället. Jag har ingen data att stöda mig på, men jag tror att man bör ha ett ganska stort avtryck på nätet fore man trycker något. Utan det faller det mesta i skymundan om man inte råkar få mycket publicitet från annat hall. Det finns säkert många sätt på som man kan synlighet. Att publicera sin seriegratis tror jag är bra, då får man en krok ut för att fånga läsare.

Ja men som sagt, detta är en one-shot. Och den är dessutom på svenska, ett pråk med få serieläsare.

Edit: Ja previewsen är på engelska, men publiceringen kommer inte vara på det språket. Har inget planerad engelsk publicering I nuläget.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Dom skrev fred med vårt blod

Inlägg av BoJustBo »

Istället för att skriva en 400 tecken lång beskrivning av sig själv för Seriemix så skrev författaren av serien en 400+ ord lång beskrivning bara för att göra det omöjligt för mig att översätta den till svenska inom ramarna av vad som var tillåtet. Men jag kan ju posta den här som en introduktion av honom iallafall.
Jesús “Chocochuy” Mendieta Mendoza, a.k.a. Loco Pendejo de la Muerte, a.k.a. Mexican Psycho ’88, is a mexican ninja commando that speaks Spanish, English and French who failed several of his missions and turned to writing to survive, mostly on subjects like science fiction, comedy and historical warfare. People that have seen him usually confuse him with some catholic right-wing nutjob or assume that he is some kind of fomer dictator from South America because he is tall, tanned and bearded but to think that would be a mistake, Mexico is on North America, you commies! Mr. Mendieta Mendoza, because he loves his dad and mom surnames, is what one would get from excessive contact to films, comics and classic music, that been from the 70s and 80s, but with a fire forged determination of creating an unholy amalgam from such subjects. Ever since he was a wee lad he knew B-Movies and Comics were the future and he was willing to write his own verse…with a vengeance and blood. Understanding his art was sub-par at best and that penning stories were John the Baptist was turned into a cyborg wouldn’t be as bodacious as historical farces and hyperbolic fiction, he was determined to become a writer. Already an imperialistic swine, he never went to art school or political sciences but prefered to be a Bachelor in English Literature and Master in Humanities (Eww!). For years he filled his notebooks and computer with bizarre stories that would make people cry and laugh and ban him from several states and he even tried to do his part on the translation business but his heart was always set on writing unorthodox purple prose. Then one day lightning struck him, metaphorically, and he was given a vision. Why not try his luck on the world of euro-comics? Well, actually he meet an swedish artist known as Bo Johnny Hernö/Generalissimo Beau le Bod, whom after convincing him to use his writing skillz for evil and for the sake of keeping alive the flame of creation on comics, already weakened by the latest sins of mainstream fiction. That day they joined forces and the cosmos howled in despair. Chocochuy spends most of his time reading comics and Manly Mangas of Manliness, watching anime as well as B-Movies and listening to music time forgot but that doesn’t meant he doesn’t give his best to writing. To some his purple prose may be pretentious and farcical, to some the tiger force at core of all things, that which you see when you cry on your dreams, but hey, the world of writing demands its acolytes to be tougher as nails.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
AndreasEriksson
Near Mint
Inlägg: 2224
Blev medlem: fre 21 okt 2005, 13:19
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Dom skrev fred med vårt blod

Inlägg av AndreasEriksson »

Han kan få några hundra tecken till (eftersom andra medverkande skriver kortare), men han måste nog lära sig "Kill your darlings" [:p]
Ger ut DYLAN DOG och SONS OF ANARCHY på svenska! http://www.adesmedia.se + http://www.facebook.com/DylanDogSweden
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Dom skrev fred med vårt blod

Inlägg av BoJustBo »

Det gick bra tillslut, glömde skicka det dock så det får bli efter jobbet idag.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Dom skrev fred med vårt blod

Inlägg av Wakuran »

AndreasEriksson skrev:Han kan få några hundra tecken till (eftersom andra medverkande skriver kortare), men han måste nog lära sig "Kill your darlings" [:p]

"Due to circumstances of generally short presentations, Mendoza is for the moment excused from repercussions." ungefär... [;)]
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Dom skrev fred med vårt blod

Inlägg av larsa66 »

BoJustBo skrev:Istället för att skriva en 400 tecken lång beskrivning av sig själv för Seriemix så skrev författaren av serien en 400+ ord lång beskrivning bara för att göra det omöjligt för mig att översätta den till svenska inom ramarna av vad som var tillåtet. Men jag kan ju posta den här som en introduktion av honom iallafall.


Vad heter tecken på engelska egentligen i detta sammanhang?
Jag tänkte först ord när jag också skulle skriva, men sen när jag märkte hur långt det blev förstod jag.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Dom skrev fred med vårt blod

Inlägg av BoJustBo »

larsa66 skrev:
BoJustBo skrev:Istället för att skriva en 400 tecken lång beskrivning av sig själv för Seriemix så skrev författaren av serien en 400+ ord lång beskrivning bara för att göra det omöjligt för mig att översätta den till svenska inom ramarna av vad som var tillåtet. Men jag kan ju posta den här som en introduktion av honom iallafall.


Vad heter tecken på engelska egentligen i detta sammanhang?
Jag tänkte först ord när jag också skulle skriva, men sen när jag märkte hur långt det blev förstod jag.

"Characters" eller "signs" kan användas. Minns inte vilken av dom jag använde men jag vet att han inte missförstod mig eftersom han frågade om det inkluderade mellanslagen. Han är bara ond =P
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
TimmyZillen
Good
Inlägg: 32
Blev medlem: mån 04 apr 2016, 07:30
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: De skrev fred med vårt blod

Inlägg av TimmyZillen »

Fräna explosioner!! Och är fägeln högre upp baserad på den här?
http://www.lo-fi-merchandise.com/shop/i ... ,l-en.html

Likheten i poseringen slog mig direkt, trots den helt annorlunda skuggningen.
TimmyZillen
Good
Inlägg: 32
Blev medlem: mån 04 apr 2016, 07:30
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: De skrev fred med vårt blod

Inlägg av TimmyZillen »

För att undvika förvirring: Jag missade att den här tråden var fler än en sida lång.

Jag plockade upp Seriemix på Uppsala Comix, men har inte hunnit läsa den än.
Skriv svar