Framtidn

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
bryta47
Good
Inlägg: 9
Blev medlem: tis 22 mar 2016, 21:41

Re: Framtidn

Inlägg av bryta47 »

Tjenare! Laddar upp foto från mobilen - så jag hoppas det inte blir alltför konstigt med kvalitet och storlek!

Håller på och testar mig fram. Tränar med nibs och tuschflaskor för tillfället. Grymt kul, men svårt för en nybörjare!

Bild

Detta är den tänkta huvudrollslistan för serien. Efter jag tecknat designen för den unga tjejen kom jag på med mig själv att inse att jag kände igen henne... Forskade lite och insåg att jag i princip kopierat Harley Quinn! Hm, får tyvärr ta bort bollträet och lite annat - trist, eftersom jag har svårt att föreställa mig henne på något annat vis utseendemässigt, nu när jag redan tänkt ut hennes personlighet och plats i berättelsen! Fördömda undermedvetna!

Nåväl, ville bara säga att jag stretar på så gott jag hinner (ge mig tiiiiid). Testar. Provar. Blir frustrerad. Det är kul!

Okok!
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Framtidn

Inlägg av Wakuran »

Jo, och killen längt fram ser ju också lätt Jokerartad ut... Behöver nog fixas till litet för att få bort Suicide Squad-vibbarna...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
bryta47
Good
Inlägg: 9
Blev medlem: tis 22 mar 2016, 21:41

Re: Framtidn

Inlägg av bryta47 »

Hej, igen!

"Vafan gör ni på mitt rum, era dumma gubbjävlar!!?"
Bild

Tror jag skippar bollträet tills vidare. Den första bilden fick lite väl mycket hjälteuppställning, om man kan säga så. Det är ingen superhjälteserie jag vill göra (klart att nån influens slinker in), men kanske karaktärerna blir mindre superhjältiga om man sätter dem i ett perspektiv?
Skriv svar